شناسهٔ خبر: 66703478 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

تهیه‌کننده برنامه قفسه مطرح کرد؛

هر روز حدود ۱۰۰ هزار بیننده یکتا داریم

مصطفی حائری گفت: ما هر روز در ایام نمایشگاه قریب به سه ساعت برنامه داشتیم و تقریباً روزانه چیزی حدود صد هزار بیننده یکتا داشته‌ایم که عددی جدی است.

صاحب‌خبر -

مصطفی حائری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره ایده و دغدغه‌ای که منتهی به شکل‌گیری برنامه قفسه شد، گفت: دو اتفاق اصلی بود؛ یکی بحث نمایشگاه کتاب و جایگاهی که باید کتاب در نسل جدید ما داشته باشد. یک بحث هم جایگاه ویژه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است به عنوان یک نهاد بالغ که تقریباً ۶۰ سال طول عمر این نهاد است و ورای کتاب، جایگاه ویژه‌ای در کل فرهنگ دارد. این دو دلیل باعث شد که ما برنامه قفسه را به مناسبت نمایشگاه کتاب در غرفه کانون پرورش فکری جلو ببریم و سعی کردیم افرادی داخل برنامه باشند که خودشان کانونی بوده‌اند و امروز نویسنده، بازیگر، فیلم‌ساز و برنامه‌ساز هستند و به فرهنگ کشور کمک می‌کنند.

حائری درباره موضوعات کارشده در این برنامه بیان کرد: به مناسبت نمایشگاه کتاب موضوع اصلی برنامه کتاب است. در کنار این، خاطرات کانونی خیلی از این عزیزان را دنبال کردیم. مثلاً سیدجواد هاشمی و رضا فیاضی که از بازیگران خوب کشورمان هستند، خودشان کانونی هستند و ما خاطرات این افراد را از گذشته در کانون دنبال کردیم و نقشی که بعدها توانستند برای کودکان و نوجوانان ایفا کنند.


تهیه‌کننده برنامه قفسه درخصوص همکاری کانون پرورش فکری و کدومو برای تهیه برنامه قفسه گفت: کدومو، چندسالی است که شکل گرفته و در حوزه معرفی محصولات فرهنگی از بازی گرفته تا کتاب و ویدیو و رسانه‌های تصویری نقش‌آفرینی کرده است و در این کار هم کارشناسان کدومو به کمک ما آمدند؛ برای اینکه بتوانیم آثار بهتر و نحوه انتخاب آثار را در ابتدا به کودک و نوجوان و در مرحله بعدی به والدین منتقل کنیم.


او درباره بازخورد مخاطبان از این برنامه گفت: برنامه ما از طریق پیام‌رسان‌های شاد و روبیکا به صورت زنده پخش می‌شود. ما هر روز در ایام نمایشگاه قریب به سه ساعت برنامه داشتیم و تقریباً روزانه در مجموع دو اپلیکیشن، چیزی حدود صد هزار بیننده یکتا داشته‌ایم که عددی جدی است. شاید این عدد حتی از بعضی از برنامه‌های تلوزیونی بالاتر باشد.


حائری افزود: سعی کردیم برنامه ریتم بالایی داشته باشد و در حد بضاعتی که در ایام نمایشگاه و در خود نمایشگاه داریم، در این بازه سه‌ساعته چیزی حدود ۶ الی ۷ مهمان داشته‌ایم؛ از شخصیتی مثل مل‌مل برای کودکان تا نویسندگان، بازیگران، خود نوجوانان و کودکان و قصه‌گوهای کانون مهمان برنامه ما بوده‌اند. سعی کردیم یک برنامه شاد و جذاب را برای کودکان و نوجوانان تدارک ببینیم.

به گزارش ایبنا: نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ با شعار «بخوانیم و بسازیم» ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود. اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید.

نظر شما