شناسهٔ خبر: 66703338 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

سرنوشت خانم دکتری که دستور قتل شوهرش را داد

خانم دکتری که به همراه ۲ تن از کارگرانش نقشه قتل شوهرش را کشیده و وی را در سناریوی مرموزی به قتل رسانده بود از سوی قضات شعبه سوم دادگاه کیفری یک آذربایجان شرقی به تحمل ۱۷ سال حبس محکوم شد، اما الان معلوم نیست کجا هست؟

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرانلاین؛ بعد از ظهر روز چهارشنبه ۲۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ بود که بازپرس ویژه قتل تبریز با دریافت خبر قتل فجیع مرد جوانی در خانه اش در یکی از محلات تبریز، بلافاصله به همراه کارآگاهان پلیس آگاهی عازم محل جنایت می شود تا رمز و راز این قتل فجیع را کشف کنند.

رکنا در خبری نوشت:بازپرس وقتی به محل جنایت می رسد با همسر مقتول مواجه می شود که بالای سر جسد شوهر خود نشسته و از تنهایی و بی پناهی خود و بی پدر شدن دختر ۳ ساله اش می گوید و در فراقش ناله های سوزناک سر می دهد، ناله هایی که دل هر شنونده ای را به درد می آورد؛ اما با این وجود اولین فرضیه ای که به ذهن بازپرس می رسد فرضیه داخلی بودن این قتل بود.

بنابراین به دستور بازپرس جنایی، کارآگاهان تحقیقات وسیع خود را برای شناسایی عاملان قتل این مرد جوان آغاز می کنند و با تحقیق از بستگان درجه یک وی، به سرنخ هایی می رسند و در این رابطه همسر مقتول به همراه ۲ تن از کارگران این زن بازداشت و برای بازجویی در اختیار کارآگاهان قرار می گیرند.

بازپرس پرونده پس از بررسی و شنیدن اعترافات متهمان کیفرخواست متهمان را صادر کرد و بدین ترتیب ناصر متهم به مباشرت در قتل عمدی فرشاد و آیدین متهم به معاونت در قتل و مهناز به معاونت در قتل عمدی و ترغیب عامل قتل، مباشرت در ایراد ضرب و جرح عمدی و مباشرت در سرقت طلاها و سکه ها دستگیر شدند.

پس از صدور کیفرخواست پرونده برای صدور حکم به شعبه سوم دادگاه کیفری یک استان ارسال و جلسه دادگاه نیز برگزار می شود. اما ناصر وقتی پشت تریبون دفاع رفت ادعای جدیدی را مطرح کرد و عنوان داشت آیدین دست به قتل زده و در ماجرای قتل بیگناه است و اعترافات روز اول را دروغ عنوان کرد.

این در حالی بود که آیدین نیز وقتی پشت تریبون دفاع رفت مهناز را قاتل شوهرش معرفی کرد و در اظهارات جدید گفت: من هیچ نقشی نداشتم و خانم دکتر دست به قتل شوهرش زد و من و ناصر فقط در صحنه جرم حضور داشتیم.

در ادامه مهناز که طراح این قتل بود اظهار داشت که با همسرم اختلاف داشتم و حتی از همان دوران نامزدی ام قصد طلاق داشتم اما نشد تا اینکه ۲ کارگرم را راضی به قتل فرشاد کردم و ناصر دست به این قتل زد.

در این میان، قضات دادگاه موفق به تشخیص قاتل فرشاد نمی شوند و جلسه دیگری را بدین منظور در نظر می گیرند؛ بالاخره بعد از گذشت یک و نیم سال از وقوع این جنایت هولناک، دومین جلسه دادگاه برای بررسی زوایای آشکار و پنهان این قتل در اوایل مهرماه سال ۱۴۰۱ برگزار شد.

و با توجه به درخواست قصاص از سوی اولیای دم مقتول و محتویات پرونده، قضات شعبه سوم دادگاه کیفری یک استان به شرح زیر اقدام به صدور رای نمودند:

ناصر، متهم ردیف اول و ۲۸ ساله، از حیث اتهام قتل عمدی به قصاص نفس از طریق آویختن به چوبه دار در محوطه زندان مرکزی تبریز.

آیدین، متهم ردیف دوم، از حیث اتهام معاونت در قتل عمد با لحاظ این موضوع که سن وی در زمان ارتکاب بزه کمتر از ۱۸ سال شمسی بوده است، به ۵ سال نگهداری در کانون اصلاح و تربیت با احتساب ایام بازداشت قبلی.

مهناز، متهمه ردیف سوم، از حیث اتهام معاونت در قتل عمدی به تحمل ۱۷ سال و ۶ ماه و یک روز حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی و از حیث اتهام سرقت تعزیری به تحمل ۲۱ ماه و یک روز حبس و ۷۴ ضربه شلاق تعزیری و رد ۹ هزار و ۸۰۰ دلار به اولیادم مقتول.

شهریور ماه سال گذشته این حکم در دیوان عالی کشور نیز مهر تایید خورد؛ اما بعد از تایید احکام مذکور در دیوان عالی کشور، مهناز که به قید وثیقه آزاد شده بود، متواری شده و پلیس به دنبال این متهم فراری است؛ اما در حال حاضر موفق به دستگیری وی نشده است.

بنا بر این گزارش، عامل اصلی جنایت صبح امروز در زندان مرکزی تبریز پای چوبه دار رفت و حکم قصاص اجرا شد.

۲۳۳۲۱۷

نظر شما