شناسهٔ خبر: 66702948 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پرداخت ۳۴ میلیارد تومان تسهیلات بسیج سازندگی در طارم

فرمانده سپاه ناحیه طارم گفت: بیش از ۳۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی در عرصه‌های صنایع تبدیلی، فرآوری زیتون، دامداری، خیاطی، پرورش قارچ، پرورش گل و گیاه پرداخت شده است.

صاحب‌خبر -

پرداخت ۳۴ میلیارد تومان تسهیلات بسیج سازندگی در طارم

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز زنجان؛ فرمانده سپاه ناحیه طارم گفت: بیش از ۳۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی طبق تبصره ۱۸ به ۲۶۸ نفر در عرصه‌های صنایع تبدیلی، فرآوری زیتون، دامداری، خیاطی، پرورش قارچ، پرورش گل و گیاه پرداخت شده است.

حسینی راد با بیان اینکه گروه‌های جهادی متشکل از جوانان در شهرستان فعال هستند افزود: گروه جهادی جغرافیا محور در ۹ گروه و گروه جهادی محله محور با ۱۳۳ گروه برای خدمت رسانی و محرومیت زدایی فعالند.

وی ادامه داد: اردو‌های جهادی جغرافیا محور بیشتر از سه روز و اردو‌های جهادی محله محور یک روزه برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه طارم تصریح کرد: برگزاری ۱۲ جلسه کارگروه و پشتیبانی در طول سال، توزیع ۳۲ هزار پرس غذای گرم، توزیع ۲۲۰۰ بسته معیشتی، نذر قربانی بیش از ۹۰۰ راس، توزیع ۷۹۰ بسته لوازم التحریر، توزیع ۶۱۷ دست پوشاک و کفش، توزیع ۱۶۳ بسته بهداشتی، اهدا ۳۱ سری جهیزیه، ۱۲ مورد بهسازی مسکن برای محرومان و ساخت مسکن با همکاری کمیته امداد ۳۶ واحد بوده است.

وی اضافه کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی و کشاورزی برای ۶۰۰ نفر، لایروبی قنات‌های آب شرب روستا‌های شهرستان جز کار‌های انجام شده گروه‌های جهادی است.

حسینی‌راد با بیان اینکه ۱۳۷ گروه جهادی در شهرستان طارم فعال هستند گفت: در سال ۱۴۰۱ به ۷ روستا آبرسانی شده و درصورت تامین اعتبار ۱۷ روستا نیز آبرسانی خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه طارم اضافه کرد: در این شهرستان ۴۷ صندوق قرض الحسنه فعال است و تسهیلات در جهت اشتغالزایی خرد و خانگی ارائه می‌دهد.

وی ابراز داشت: در این شهرستان ۷ پنل خورشیدی برای خانواده‌های محروم نصب و راه اندازی شده و ۲۵ پنل خورشیدی نیز در طول سال راه اندازی خواهد شد.

حسینی راد افزود: یکی از طرح‌هایی که با همکاری بسیج سازندگی و منابع طبیعی در حال انجام است طرح آبخونداری در روستا‌های شهرستان است که از سال گذشته شروع شده و درحال حاضر نیز ادامه دارد و همچنین کاشت ۶ هزار درخت مثمر و غیر مثمر با همکاری منابع طبیعی از جمله اقدامات بوده است.

نظر شما