شناسهٔ خبر: 66702726 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

تولید آثار چندرسانه‌ای هنری ویژه دهه کرامت

به همت واحد هنرهای دیداری و شنیداری مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، آثار چندرسانه‌ای متنوع هنری ویژه دهه کرامت 1403 تولید شد.

صاحب‌خبر -

این مؤسسه امسال نیز به مناسبت گرامیداشت ایام میلاد حضرت رضا(ع) و دهه کرامت، آثار چندرسانه‌ای متنوعی همچون سرود، منقبت‌خوانی، کلیپ‌های دیداری و شنیداری و... را با هدف اشاعه فرهنگ و معارف رضوی و پیوند هر چه بیشتر محبان حضرت ثامن الحجج(ع) با صحن و سرای رضوی تهیه کرده که از صدا و سیما و شبکه‌های مجازی منتشر می‌شود.
در این راستا، سرودی ویژه با موضوع امام رضا(ع) با عنوان «جلوه ربنا» در قالب کلیپ تصویری تولید شده است که در کنار پخش تلویزیونی و انتشار در بستر مجازی در دهه کرامت، به صورت زنده نیز توسط گروه سرود نوجوان مؤسسه در شب میلاد امام هشتم(ع) در جشن بزرگ خانوادگی امام رضایی در مسیر منتهی به حرم مطهر رضوی اجرا خواهد شد.  
همچنین 3 اثر منقبت‌خوانی ویژه میلاد امام رضا(ع) در قالب کلیپ تصویری با بهره‌گیری از تصویرهای جدید و کمتر دیده شده از صحن و سرای رضوی و حال و هوای زائران و مجاوران در این سرای ملکوتی تولید شده است. مدت زمان هر اثر آن دو تا سه دقیقه است. 
یک اثر دیداری و شنیداری بین‌المللی نیز به زبان ترکمنستانی با شعرهای مختوم‌قلی فراغی شاعر و عارف نامی و بلند آوازه ترکمن با همکاری یکی از خوانندگان معروف کشور ترکمنستان و هنرمندان ترکمن داخل کشور تولید شده است.
 

تولید آثار با شعار دهه کرامت
همچنین به این مناسبت، مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی یک نماهنگ ویژه با محوریت «یا امام رضا(ع)، با شما سربلندیم»؛ شعار محوری برنامه‌های دهه کرامت امسال آستان قدس رضوی در مدت دو دقیقه تولید کرده است. شعر این اثر را علی اصغر دلیلی صالح سروده و مهدی اسکندری و آریا عظیمی‌نژاد نیز به ترتیب آهنگسازی و میکس و مسترینگ آن را برعهده داشتند. 
با محوریت این شعار همچنین یک لوگو موشن و یک موشن گرافیک توسط مهدی عظیما در این مؤسسه تولید شده است. این موشن گرافیک با بکارگیری جلوه‌های ویژه سینمایی و همچنین پویانمایی سه بُعدی در مدت حدود یک دقیقه در قالب یک نسخه با کیفیت ویژه انتشار در شبکه‌های مجازی تهیه شده است.
از تکنیک‌های هوش مصنوعی برای نورپردازی در این اثر استفاده شده است و نمادی همچون کبوتر حرم رضوی و ماکت بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) همراه با شعار با شما سربلندیم، در قالبی جذاب در آن به چشم می‌خورد. 
موسیقی این اثر تولید آریا عظیمی‌نژاد و برگرفته از مستند «در این بهشت بی‌پایان» از تولیدات آستان قدس رضوی است. صدای گوینده آن نیز صدای زنده‌یاد منوچهر اسماعیلی است. 
گفتنی است، مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی برنامه‌های متنوع ادبی و هنری با محوریت «مکتب هنر رضوی» در طول سال به ویژه مناسبت‌های ملی و مذهبی برگزار می‌کند.

نظر شما