شناسهٔ خبر: 66702378 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خردادماه امسال

کلنگ‌زنی ۸۸ کلاس درس در استان اردبیل

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان اردبیل با بیان اینکه میانگین سرانه فضای آموزشی در استان اردبیل ۴.۲ متر مربع است، گفت: در راستای ارتقا و افزایش سرانه فضای آموزشی و طی تفاهم نامه با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) خردادماه امسال کلنگ احداث ۸۸ کلاس درس در این استان بر زمین زده می‌شود.

صاحب‌خبر -

کلنگ‌زنی ۸۸ کلاس درس در استان اردبیلبه گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، بهزاد محمدی خلفلو اظهار کرد: در حالی که میانگین سرانه فضای آموزشی در کشور ۵.۴ متر مربع و استاندارد فضای آموزشی هشت متر مربع است، این میزان در استان اردبیل۴.۲ متر مربع است.
وی با بیان اینکه وضعیت سرانه فضای آموزشی در شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد، اصلاندوز، خلخال و مشگین شهر مناسب نیست، اضافه کرد: بیشترین فضای آموزشی در شهر لاهرورد ۱۲ مترمربع و کمترین میزان در اردبیل وحدود ۲ متر مربع است.
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل از برنامه ریزی برای اجرای ۱۵۰ پروژه آموزشی در سطح استان خبر داد و گفت: امسال مدارس کانکسی بالای۱۰ دانش آموز در سطح استان در قالب طرح شهید پناهی مهرماه جمع آوری و۷۷ کلاس درس در قالب ۴۴ پروژه اجرا می‌شود.
محمدی با بیان اینکه در حال حاضر نزدیک به ۱۵۰ کانکس در سطح استان در امر آموزش دایر است، گفت: اطلاعات مدارس کانکسی که بیش از هفت دانش آموز دارند هم جمع آوری و برای برچیدن آنها برنامه ریزی و با کمک خیرین اقدام می‌شود.
وی همچنین از اجرای پروژه‌های ورزشی شامل استخر و سالن ورزشی توسط اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان خبر داد و گفت: پروژه استخر شهرهای پارس‌آباد و مشگین شهر فعال است که قرار است مهرماه امسال تکمیل و تحویل آموزش و پرورش شود.
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: سال گذشته ۵۰۰ میلیارد ریال تجهیزات و ملزومات مدارس اعم از میز و صندلی، کامپیوتر، پروژکتور خریداری و در اختیار آموزش و پرورش استان قرار گرفت و امسال هم با توجه به رویکرد سند تحول آموزش و پرورش ۲۷۰ میلیارد ریال تجهیزات هنرستانی اعم از موتور خودرو، چرخ خیاطی، سی ان سی در اختیار هنرستان‌های استان قرار خواهد گرفت.
محمدی همچنین از اجرای ۱۰۰ هزار متر مربع آسفالت و ۸۷ هزار متر ایزوگام مدارس در سال سال گذشته خبرداد و گفت: تعمیرات مدارس جزئی برعهده آموزش و پرورش و تعمیرات کلی بر عهده اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس است که در این زمینه هم نوسازی موتورخانه مدارس و جمع آوری بخاری‌های گازسوز در سطح استان در اولویت قرار دارد و تا آخر امسال بخاری‌های گازسوز از مدارس اردبیل جمع آوری می‌شود.
وی با بیان اینکه نزدیک به ۶۴۸ کلاس درس در استان اردبیل از بخاری گازسوز استفاده می کنند، گفت: در برخی از مدارس به علت فرسوده بودن امکان لوله کشی ندارد و کماکان از بخاری‌های گازسوز استفاده می‌کنند که برای برچیدن این بخاری‌ها از سطح مدارس استان در ایام تعطیلات تابستان برنامه ریزی شده است.
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل در ادامه با بیان اینکه ۲۰ درصد مدارس استان اردبیل تخریبی است، گفت: تعدادی از مدارس مقاوم سازی خواهد شد اما برای تخریب و بازسازی عمده این مدارس پروژه تعریف شده است که در ماههای پیش رو تعدادی از آنها کلنگ زنی می شود.
محمدی گفت: در این راستا طی تفاهم با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) اواخر خردادماه ۸۸ کلاس درس کلنگ زنی خواهد شد که از جمله این مدارس مدرسه ۶ کلاسه ارباب کندی است.
وی یادآورشد: بودجه عمرانی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اعم از منابع استانی و ملی چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال است و امسال با حمایت استاندار و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تخصیص مناسبی برای اجرای تعمیرات کلی مدارس هم داشتیم.

نظر شما