شناسهٔ خبر: 66702320 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تجلیل از برترین‌های جشنواره پژوهش‌سرا‌های دانش آموزی در بیرجند

۵۸ دانش آموز برتر چهارمین جشنواره علمی پژوهشی پژوهش‌سرا‌های دانش آموزی که در خراسان جنوبی و کشور رتبه‌های برتر را کسب کرده بودند تجلیل شدند.

صاحب‌خبر -

۵۸ دانش‌آموز شهرستان بیرجند که در چهارمین جشنواره علمی پژوهشی پژوهش‌سرا‌های دانش‌آموزی کشور رتبه‌های اول تا سوم استان و منتخبین کشوری را کسب کردند، با حضور جمعی از مسئولین در بیرجند تجلیل شدند.

پنجابی مدیر پژوهش‌سرای دانش‌آموزی جابر بن حیان بیرجند گفت: تحقیق و پژوهش برای دانش‌آموزان ضروری است و پژوهش‌محوری در مدارس سبب می‌شود تا دانش‌آموزان مهارت‌های تفکر و همچنین واکاوی تبیین مسائل و آزمون فرضیه‌ها را بیاموزند.

او افزود: برنامه‌های پژوهشی باید در سنین پایین جامعه مورد توجه باشد تا کودکان و نوجوانان با چگونه فکر کردن و یافتن راه حل برای پاسخ مسئله آشنایی پیدا کنند.

بیشتر بخوانید

پنجابی عنوان کرد: مهمترین رسالت پژوهش‌سرا‌های دانش‌آموزی شناسایی و فراهم آوردن زمینه رشد و هدایت استعداد‌ها و پرورش خلاقیت‌های فردی و گروهی، گسترش فرهنگ مطالعه و تحقیق و پژوهش در بین آنان است.

مدیر پژوهش‌سرای دانش‌آموزی جابر بن حیان بیرجند گفت: امسال چهارمین جشنواره علمی پژوهشی پژوهش‌سرا‌های دانش‌آموزی کشور با هدف تقویت و تعمیق فرهنگ مطالعه، تحقیق و پژوهش فردی و گروهی و تقویت کارگروهی در ۳ مرحله منطقه‌ای، استانی و کشوری برگزار شد.

او بیان کرد: این جشنواره در ۱۰ عنوان مسابقه نانو، آزمایشگاهی، سلول‌های بنیادی، رباتیک و کد نویسی، نجوم، ادبیات، گیاهان دارویی، حمل و نقل پیشرفته، انرژی نوین و زیست فناوری برگزار شد.

پنجابی با بیان اینکه ۷ هزار دانش آموز زیر پوشش این مجموعه قرار گرفته‌اند ادامه داد: جایگاه پژوهش در پیشرفت جامعه به اندازه‌ای اهمیت دارد که باید با هدف گسترش فرهنگ پژوهش‌محوری در بین آینده‌سازان کشور بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

نظر شما