شناسهٔ خبر: 66701891 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معطلی ۱۴ ماهه ۱۶ کارگر بازنشسته شهرداری شوش برای دریافت سنوات

نزدیک به ۱۶ نفر از کارگران «شهرداری شوش» از ماه پایانی سال ۱۴۰۱ تاکنون معطل دریافت کامل مطالبات سنواتی خود هستند.

صاحب‌خبر -

یک منبع کارگری در شهرداری شوش در تماس با خبرنگار ایلنا گفت: کارگران بازنشسته‌ای که از ۲۵ اسفند سال ۱۴۰۱ تاکنون از طریق قانون مشاغل سخت و زیان‌آور بازنشسته شده‌اند، همچنان بابت مطالبات بازنشستگی خود از کارفرما طلبکارند.

یکی از کارگران شهرداری شوش که بازنشسته شده است، گفت: احکام بازنشستگی ۱۶ نفر از ما با استفاده از قانون مشاغل سخت و زیان‌آور از ۲۵ اسفند سال ۱۴۰۱صادر شده و رقم حق سنوات پایان خدمت‌مان با توجه به میزان سوابق کاری از ۱۱۶۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان متغیر است اما تا این لحظه هنوز با ما به صورت کامل تسویه حساب نشده است.

وی با یادآوری اینکه برابر مقررات کار و تامین اجتماعی سنوات پایان کار حقی است بابت جبران سال‌هایی که کارگران نیروی جوانی و تجربه کاری خودر را در توسعه کارگاه صرف کرده‌است، افزود: مطابق همین قانون این مزایا باید در زمان بازنشستگی و ترک کار پرداخت شود تا به پشتوانه آن کارگران بازنشسته بتوانند از عهده مخارج سالمندی برآیند.

او با بیان اینکه مهم‌ترین عامل معوق ماندن سنوات کارگران شهرداری شوش، کمبود نقدینگی است به همین دلیل کارفرما علارغم شکایت شماری از همکاران بازنشسته به اداره کار و دریافت حکم، هنوز امکان پرداخت مطالبات سنواتی آن‌ها را ندارد، گفت: بعد از کش و قوس‌های فراوان و اجرا نشدن حکم، پرونده برای اجرای احکام به سایر مراجع قضایی انتقال پیدا کرد که در نهایت نهاد قضایی با قبول مشکلات مالی کارگران به شهرداری یکسال فرصت پرداخت مطالباتمان را داد که در حال حاضر از این مهلت یکساله چندین ماه گذشته است.

وی با بیان اینکه مابقی کارگران بازنشسته‌ای که طرح شکایت نکرده‌اند با تفاهم با شهرداری هر چند ماه یکبار بخش کمی از طلب سنواتی خود را دریافت می‌کنند، در ادامه گفت: طی این مدت۱۴ ماهه برای دریافت سنوات بازنشستگی خود؛ به دفتر فرماندار، امام جمعه و اداره کار مراجعه کرده‌ایم اما هنوز مشکلمان حل نشده است.

طبق اظهارت یکی دیگر از کارگران بازنشسته شهرداری شوش؛ مهر ماه سال ۱۴۰۲ که تعدادی از همکاران برای وصول مطالبات بازنشستگی خود به مراجع قانونی از شهرداری شوش طرح شکایت کرده بودند، با پیشنهاد شهرداری شکایت خود را برای وصول مطالباتشان پس گرفته‌اند با این حال همچنان خبری از پرداخت طلب‌ها نیست.

او گفت: همه‌ی امید یک کارگر بازنشسته به سنوات پایان خدمتش است که به موقع دریافت کند، اما با وجود مشکلات اقتصادی، ارزش مالی و قدرت خرید این مبالغ در طول یکسال گذشته به شدت کاهش یافته است.

انتهای پیام/

نظر شما