شناسهٔ خبر: 66701783 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور تشریح کرد

اعلام برنامه‌های تابستانی دانش‌آموزان استثنایی

شهره دانشیار

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور با بیان اینکه برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه برنامه‌ها و مسابقات ورزشی و فرهنگی خاص در ایام تابستان درنظر گرفته شده است گفت: این برنامه‌ها با هدف توجه، ایجاد انگیزه و گذراندن اوقات فراغت این گروه از دانش آموزان لحاظ شده است.

صاحب‌خبر -

حجت الله الماسی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه که در آموزش‌وپرورش تحت پوشش هستند، نیاز به تحرک و پویایی دارند افزود: از این جهت برنامه‌های ویژه و اردوهای تابستانی یک روزه و چند روزه و برنامه‌های فرهنگی و هنری در رشته‌های مختلف متناسب با توان و نیاز آن‌ها طراحی شده است.

وی با بیان اینکه در قطب‌های مختلف کشور، برنامه از سطح مدرسه شروع و تا سطح منطقه و کشور ادامه دارد افزود: مهمترین برنامه‌ها، برنامه ورزشی خاص دانش‌آموزان با نیازهای ویژه به خصوص برای ناشنوایان و نابینایان است.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی با بیان اینکه مسابقات ورزشی دانش آموزان استثنایی در مرحله کشوری با دو هزار شرکت کننده برگزار می‌شود ادامه داد: مسابقات در چهار گروه معلولیت و ۱۲ عنوان رشته ورزشی است.

الماسی با بیان اینکه مسابقات فرهنگی هنری دانش‌آموزان استثنایی در مرحله کشوری در همه گروه‌های معلولیت انجام می‌شود گفت: حدود ۱۲۰۰ شرکت کننده در رشته‌های قرآن، عترت، نماز، آوایی و نمایشی با هم به رقابت می‌پردازند.

انتهای پیام

نظر شما