شناسهٔ خبر: 66701741 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

فواید انجام حجامت برای پوست و موهای زائد

حجامت یکی از روش های درمانی طب سنتی و قدیمی است که فواید زیادی برای بدن دارد و بسیاری از بیماری ها را درمان می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حجامت یک روش درمانی سنتی در طب اسلامی است که فواید فراوانی برای بهبود برخی از بیماری ها دارد؛ اما اگر می خواهید از این روش استفاده کنید باید بدانید که این روش مقررات خاص و زمان خاصی برای انجام دارد و برای برخی از افراد مضر است. در این بخش به موضوع حجامت پرداخته ایم که امیدواریم مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:

نشانه‌هایی که می‌گویند نیاز به حجامت دارید

حجامت چیست؟

حجامت، یک فرم باستانی از طب جایگزین است که در آن درمانگر یک فنجان مخصوص را روی پوست شما برای چند دقیقه قرار می دهد، تا مکش ایجاد کند مردم آن را برای بسیاری از اهداف، از جمله برای کمک به درد، التهاب، جریان خون، آرامش و به عنوان یک نوع ماساژ عمیق بدن، استفاده می کنند؛ فنجان ممکن است، از موارد زیر ساخته شده باشد:

شیشه، بامبو، سفال، سیلیکون

چه روزهایی از هفته برای انجام حجامت خوب نیست

براساس گفته متخصصان طب سنتی روزهای چهارشنبه و جمعه روزهای خوبی برای ‏حجامت نیستند، ولی بقیه روزهای هفته حجامت مانعی ندارد.‏

چه روزهایی از هفته برای انجام حجامت بهترین روز است

بهترین روز حجامت در روزهای فرد، خصوصاً عصر یکشنبه و صبح پنجشنبه است.

آیا حجامت محدودیت سنی دارد؟

براساس گفته های برخی از متخصصان طب سنتی حجامت از سنین نوزادی به خصوص در نوزادانی ‏که از زردی رنج می برند تا افراد ۸۰ تا ۹۰ سال بسیار مفید است و می توان برای همه مورد استفاده قرار گیرد، به جز شرایط خاصی که فرد در مراجعه به متخصص حجامت و پزشک باید مطرح کند تا در صورت مضر بودن این روش انجام نشود؛ اما برخی معتقدند حجامت برای برخی از افراد ممنوع است، مثل:

چه کسانی نباید حجامت کنند؟

نوزادان از بدو تولد تا چهار ماهگی.

خانم ها در دوران قاعدگی و عادت ماهیانه.

افرادی که دچار مشکل کمبود پلاکت خون هستند.

کسانی که با روش های طب اسلامی وطب سنتی دچارغلبه شدید بلغم هستند.

زنان باردار تا ماه چهارم بارداری.

مبتلایان به فشارخون مقطعی بالا؛ که البته در مورد این افراد توصیه می شود اول با استفاده از حجامت گرم وخشک به طریق مخصوص فشارخون را کاهش داده و سپس اقدام به حجامت کرد.
حجامت

فواید حجامت برای درمان کدام بیماری ها ثابت شده است؟

مطالعات علمی متعددی در مورد حجامت انجام نشده است، طبق گزارشی که در سال ۲۰۱۵ در مجله پزشکی سنتی منتشر شده است، بیان می کند که حجامت در درمان آکنه، تبخال و کنترل درد نیز، مفید است. این شبیه به مطالب یک گزارش است که در سال ۲۰۱۲ در مجله PLoS One منتشر شده است. محققان استرالیایی و چینی ۱۳۵ تحقیق را بر روی حجامت انجام داده اند و نتیجه گرفتند که حجامت وقتی با روش های درمانی دیگر مانند:طب سوزنی یا مصرف دارو ترکیب شود، می تواند در درمان مشکلات زیر مؤثر باشد :

تبخال
آکنه
فلج صورت
اسپوندیلوز گردنی
اختلالات خون مانند:کم خونی و هموفیلی
بیماری های روماتیسمی مانند:آرتریت و فیبرومیالژیا
باروری و اختلالات زنان
مشکلات پوستی مانند:اگزما و آکنه
فشار خون بالا
میگرن
اضطراب و افسردگی
تراکم برونشیت ناشی از آلرژی و آسم
رگ های واریسی
سرفه کردن
تراکم برونشیت
آسم
مشکلات گوارشی
درد
اما این محققان اظهار داشتند، که بسیاری از مطالعات مورد بررسی آنها ممکن است حالت جانبدارانه داشته باشد و مطالعات بیشتری مورد نیاز است و برخی ادعا می کنند که تحقیقاتی وجود ندارد که همه این ها را درمان کند.

منبع: نمناک

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما