شناسهٔ خبر: 66701729 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

صبحانه خبری، ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ از توضیحات پلیس در مورد پوشاندن یک زن با پتو و بازداشت او تا هشدار برای بارندگی‌های شدید در ۷ استان

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

در ۳۵ سال گذشته واردات هواپیمای نو صفر بوده
علی‌رضا منظری، معاون اسبق سازمان هواپیمایی درباره این بحران می‌گوید: در حال حاضر در کشور ۳۵۰ هواپیما وجود دارد که بیش از نیمی از آن‌ها پرواز می‌کنند اما فرآیند تعمیرات منجر به این می‌شود که این تعداد، کاهش یابد. 

رحیم‌پور ازغدی: ۶۰ درصد جوانان ما نماز نمی‌خوانند
رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: من فکر می‌کنم ۶۰ درصد جوانان ما نماز نمی‌خوانند و روزه نمی‌گیرند و برای حجاب جدی نیستند. در عین حال ضد مذهب نیستند. بسیاری از جوانانی که در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند، نماز نمی‌خوانند! حجاب ندارند، ولی به زیارت امام رضا (ع) می‌آیند. مدتی پیش یک خانم نیم‌لخت را در فرودگاه خارج از کشور دیدم که تسبیح داشت و ذکر می‌گفت. خواستم بروم از او دستور ذکر بگیرم! این نشان می‎دهد جوانان ما بی دین نیستند ولی یک دین خاصی را که خیلی تکلیف و سختی ندارد قبول دارند.

وجود گنج داریوش در مخزن سد خرسان ۳ صحت ندارد
علی اصغر آتش فراز معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: وجود گنج داریوش در مخزن سد خرسان ۳ به هیچ وجه به لحاظ تاریخی صحت ندارد. 

شهرداری مشهد در واکنش به سیل: «آب‌گرفتگیِ جُزئی» است
کلیدری، رییس پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری مشهد سیلی که به فوت مشهدی‌ها منجر شد را آب گرفتگی خواند! وی در ‏مصاحبه ای، در روز چهارشنبه ساعت ۳ بعد از ظهر روز چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ گفت: کدوم سیل؟! همه جا تحت کنترله! همه دنیا همینجوریه! دبی که میگفتن که خوب و خوشه دیدین چه اتفاقی افتاد!

نیویورک‌تایمز: غرب رافائل گروسی را میانجی گفت‌وگو با ایران قرار داده
روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز گزارش داده غرب برای گفت وگو با ایران و روسیه بر مسائل سیاسی به مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی متوسل شده است‌. این روزنامه نوشته ایرانی‌ها هم همانند پوتین مظنون هستند که گروسی ممکن است به زودی جزئیات مذاکراتش در تهران را به کاخ سفید گزارش دهد. 

توضیحات پلیس در مورد پوشاندن یک زن با پتو و بازداشت او
مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در خصوص ویدیو منتشر شده در فضای مجازی اطلاعیه‌ای صادر کرد و گفت: واحد ویژه اجرای طرحِ نور در خیابان شهید مطهری توسط احدی از پرسنل آموزش دیده نسوان به یک خانمِ جوان در حال تردد به‌واسطه کشف حجاب و نقضِ علنیِ قانون تذکر داده که متاسفانه نامبرده ضمن هنجارشکنی، اقدام به پاشیدن محتویاتِ داغِ داخل لیوان (نسکافه) به سمت ماموران نموده و به‌صورتی هدفمند قصدِ فرار داشته که در همین حین پرسنلِ نسوان اقدام به پوشاندن این خانم نموده و در ادامه به خودرو منتقل می‌شود. همچنین در تصاویر بررسی شده دوربین داخل خودرو نامبرده به موضوع پاشیدن محتویات داغ به سمت ماموران اعتراف می‌کند.

رئیسی : ابراز محبت‌های مردم را ابراز محبت به رهبری می‌دانم
از مردم عزیز مازندران که در میدان، مصلا و خیابان‌ها از من به عنوان خادم خود در دولت استقبال کردند تشکر می‌کنم. این استقبال را به حساب خودم به عنوان یک طلبه نمی‌گذارم، به حساب میثاق با ولایت و ارج نهادن به خون شهدا می‌گذارم. ابراز محبت‌های شما در مسیر را ابراز محبت به رهبری و ولایت می‌دانم وگرنه من سرباز ولایت و خدمتگزار شما مردم هستم. 

امروز طلاب با سیلی صورت خود را سرخ نگاه داشته‌اند
دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به شرایط سخت معیشتی طلاب، همسران طلاب را به همراهی با طلاب در این شرایط دشوار اقتصادی توصیه کرد و ابراز داشت: امروز طلاب با سیلی صورت خود را سرخ نگاه داشته‌اند و ما از شرایط سخت آن‌ها اطلاع داریم. 

وزیر کشور در پی سیل مشهد: این سه نفری که فوت کرده‌اند، کفن و دفنشان مجانی انجام شود
احمد وحیدی وزیر کشور که در پی سیل مشهد به این شهر سفر کرده، در جریان یکی از بازدیدهای خود گفت: «این سه نفری هم که فوت کرده اند، بدهید مجانی دفنشان کنند و کفن و دفنشان مجانی انجام شود.» 

هشدار برای بارندگی‌های شدید در ۷ استان
سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به پیش‌بینی فعالیت سامانه بارشی در هفت استان کشور در روزهای جمعه و شنبه، هشدارهایی را به مردم ارائه کرد و از آماده‌باش دستگاه‌های امدادی و خدماتی خبرداد. حسین ظفری گفت: سازمان هواشناسی برای روز جمعه تشدید فعالیت سامانه بارشی به همراه رگبار باران، رعدو برق، تگرگ، صاعقه، وزش باد نسبتا شدید تا شدید، آبگرفتگی، رواناب، سیلابی شدن مسیل‌ها و اختلال در سیستم حمل و نقل را برای استان‌های خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، گلستان، مازندران، گیلان، اردبیل، مناطق مرکزی و شرقی فارس پیش‌بینی کرده است.

 

 

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما