شناسهٔ خبر: 66701693 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

مجلس نمایندگان آمریکا بایدن را به حمایت از اسرائیل ملزم کرد

اقتصاد ایران: مجلس نمایندگان آمریکا طرحیرا تصویب کرد که در آن از جو بایدن خواسته شده تا تحت هیچ شرایطی ارسال سلاح برای اسرائیل را متوقف نکند.

صاحب‌خبر -
- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بیمن‌الملل خبرگزاری تسنیم، مجلس نمایندگان آمریکا که تحت کنترل جمهوری‌خواهان است، روز پنجشنبه لایحه‌ای را تصویب کرد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا را ملزم به ارسال سلاح به اسرائیل می‌کند.

 این طرح به نام «قانون حمایت از کمک‌های امنیتی به اسرائیل» با 224 رای موافق در مقابل 187 رای مخالف در جریان رای گیری که عمدتا بر مبنای حزبی بود به تصویب رسید.

اما تصویب این طرح در مجلس سنا با اکثریت دموکرات بعید به نظر می‌رسد و اینکه این طرح به مرحله اجرا برسد دور از انتظار است.

ادعای جمهوری‌خواهان در خصوص عدم التزام بایدن به حمایت از اسرائیل، بیش از هرچیزی جنبه سیاسی و رقابت‌های حزبی دارد، چرا که از زمان آغاز یورش رژیم اشغالگر به غزه، آمریکا به شکل بی سابقه در تمامی سطوح به حمایت بی چون وچرا از این رژیم برخاسته است.

در این خصوص کانال 11 تلویزیون اسرائیل شامگاه پنج‌شنبه گزارش داد که نخستین محموله سلاح‌های آمریکایی که دولت جو بایدن ادعا می‌کرد مانع ارسال آن برای رژیم اسرائیل شده وارد فلسطین اشغالی شده است.

هفته گذشته دولت بایدن مدعی شده بود در اعتراض به اقدام ارتش اسرائیل برای آغاز عملیات در رفح ارسال برخی از بسته‌های کمک تسلیحاتی خود به این رژیم را متوقف کرده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما