شناسهٔ خبر: 66701655 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

سرعت رشد پروژه‌ها در بنادر صیادی هرمزگان رضایت‌بخش است

معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران گفت: با توجه به تلاش‌های صورت گرفته، سرعت رشد پروژه‌های در دست اجرای بنادر صیادی هرمزگان رضایت‌بخش است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت به نقل از وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان شیلات ایران، سیدحسین حسینی در بازدید از بندر صیادی درگهان با اشاره به این که شیلات هرمزگان در حوزه خدمات و بنادر صیادی اقدامات خوبی داشته است، تصریح کرد: با توجه به تلاش‌های صورت گرفته و همچنین وضعیت خوب پروژه‌های احداث، بهسازی و ساماندهی بنادر صیادی خوشبختانه شاهد رشد و پیشرفت قابل توجهی در روند اجرای پروژه‌های بنادر صیادی در استان هرمزگان هستیم.

وی با اشاره به این که بندر صیادی درگهان یکی از مهمترین پروژه‌های احداث بنادر صیادی در جزیره قشم محسوب می‌شود، افزود: این بندر با ظرفیت تخلیۀ ۶۹۴ تن صید، قطب صیادی جزیره قشم است.

رئیس سازمان شیلات ایران با تأکید بر اهمیت بندر صیادی درگهان در جزیرۀ قشم، اظهار امیدواری کرد؛ در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد بهره‌برداری کامل از این بندر صیادی و به دنبال آن رونق اقتصادی جامعه محلی باشیم.

وی ارائه خدمات بندری به صیادان، ارتقای ایمنی در بنادر، ارتقای توجه به ایمنی در بنادر صیادی، نصب تجهیزات‌مدار بسته در راستای امنیت بنادر صیادی، توجه به فضای سبز و مبلمان بندری، ارتقای بهداشتی، ایجاد زیرساخت‌ها و فروشگاه‌ها در جهت رفاه صیادان و... را از جمله خدمات قابل تحسین شیلات هرمزگان در خدمات‌رسانی به جامعه صیادی خواند.

در حاشیه این بازدید، مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به این که خوشبختانه صید و صیادی در استان هرمزگان همواره مورد توجه بوده است، گفت: افتتاح و بهره‌برداری هرساله پروژه‌های متعدد در حوزه بنادر صیادی استان نشان از اولویت این اهمیت برای فعالیت‌های شیلاتی در هرمزگان دارد.

مسعود بارانی خاطرنشان کرد: استان هرمزگان با برخورداری از چهار هزار و 500 فروند شناور صیادی، بیش از 32 هزار نفر صیاد و صید سالانه بالغ بر 313 هزار تن به عنوان قطب صیادی کشور همواره فعال بوده است.

نظر شما