شناسهٔ خبر: 66701421 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایتنا | لینک خبر

هوش مصنوعی، داده‌های MRI مغز یک نقاش را به اثری هنری بدل کرد!

ایتنا - نمایش نتایج این پروژه در ماه اکتبر در گالری Danysz در پاریس خواهد بود و هنرمندان این گروه قرار است این پروژه را به صدا و تصویر گسترش دهند.

صاحب‌خبر -
براساس اطلاعاتی که کانال خبری تلویزیون جهانی چین اعلام کرد، امواج مغز یکی از اعضای گروه هنری فرانسوی Obvious که با استفاده از داده‌های دستگاه MRI در اختیار هوش مصنوعی قرار گرفته بود، به یک شاهکار هنری سورئالیست تبدیل شد.

گروه هنری Obvious که در سال ۲۰۱۸ با فروش یک اثر هنری تولیدشده توسط هوش مصنوعی در حراج کریستی نیویورک به قیمت بیش از ۴۰۰ هزار دلار توجه جهان را به خود جلب کردند، اینبار با استفاده از داده‌های مغزی از MRI یکی از اعضای گروه که به یک کوه آتشفشان در حال فوران می‌اندیشید و ارائه داده‌ها در هوش مصنوعی خروجی جالبی را دریافت کردند.

برای این پروژه که با نام Mind to Image نامگذاری شده، آن‌ها از یک برنامه به نام MindEye استفاده کردند که قادر است تصاویر مشاهده‌شده از فعالیت مغز را بازیابی و بازسازی کند و آن را با برنامه هوش مصنوعی به اثری هنری بدل کند.

شاهکار سورئالی که از هوش مصنوعی دریافت شد، شاید دقیقاً چیزی نبود که در ذهن این نقاش و عضو گروه هنری گذشته اما عناصر اصلی افکار او همان چیزی بود که در تصویر دیده می‌شد؛ کوهی شعله‌ور با گدازه‌های روان و منظره‌ای روی پس‌زمینه‌ای روشن.

نمایش نتایج این پروژه در ماه اکتبر در گالری Danysz در پاریس خواهد بود و هنرمندان این گروه قرار است این پروژه را به صدا و تصویر گسترش دهند.

نظر شما