شناسهٔ خبر: 66701281 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایتنا | لینک خبر

غول‌های فناوری از پیشرفت هوش مصنوعی سود می‌برند

ایتنا - شرکت‌های بزرگ فناوری مانند متا، مایکروسافت و آلفابت، همگی سرمایه‌گذاری‌های عمده‌ای را برای ایجاد زیرساخت‌های هوش مصنوعی خود اعلام کرده‌اند. در حالی که برنامه‌ها نشان دهنده اعتماد به آینده هستند، آیا واقعاً نتیجه خواهند داد؟

صاحب‌خبر -
پیش‌بینی ناامیدکننده شرکت تراشه‌های Arm در سال 2025 می‌تواند نشانه‌ای از کاهش سرعت در تقاضاهای هوش مصنوعی باشد. شرکت‌های بزرگ فناوری مانند متا، مایکروسافت و آلفابت، همگی سرمایه‌گذاری‌های عمده‌ای را برای ایجاد زیرساخت‌های هوش مصنوعی خود اعلام کرده‌اند. در حالی که برنامه‌ها نشان دهنده اعتماد به آینده هستند، آیا واقعاً نتیجه خواهند داد؟

به گزارش ایتنا، کیمبرلی فارست، موسس و مدیر ارشد سرمایه‌گذاری  Bokeh Capital Partners، به Morning Brief می‌پیوندد تا نظری در مورد بخش هوش مصنوعی ارائه دهد و در مورد اینکه کدام شرکت‌ها در بهترین موقعیت برای بهره‌مندی از سرمایه‌گذاری‌های هوش مصنوعی هستند، بحث می‌کند.

 

وقتی از فارست پرسیده شد که چه زمانی سرمایه‌گذاران بازده واقعی این سرمایه‌گذاری‌های بزرگ را از هوش مصنوعی خواهند دید پاسخ داد:« ساخت مرکز داده بخشی از آن است، پس شرکت‌هایی مانند متا، مایکروسافت و آمازون برتری دارند.  

همچنین این شرکت‌ها قصد دارند از هوش مصنوعی مولد استفاده کنند تا بهره وری را افزایش دهند. متا و مخصوصا مایکروسافت، از نظر من  در بهترین موقعیت است، زیرا آنها مردم را وادار می‌کنند که واقعاً برای آن، و نه فقط برای تبلیغات‌شان هزینه کنند.»

نظر شما