شناسهٔ خبر: 66701158 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

همه چیز درباره فیلم‌های بخش رقابتی کن ۲۰۲۴/ از کوپولا تا پل شریدر

هفتاد و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کن، امسال میزبان فیلم‌هایی از فرانسیس فورد کوپولا، کریستف آنوره، جیا ژانگ-که و پل شریدر است. هفتاد و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کن، امسال میزبان فیلم‌هایی از فرانسیس فورد کوپولا، کریستف آنوره، جیا ژانگ-که و پل شریدر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا؛ جشنواره فیلم کن به‌عنوان یکی از جشنواره‌های مهم فیلم در جهان، سالانه در شهر کنِ کشور فرانسه و در بخش‌های رقابتی (اصلی)، غیررقابتی (موازی)، دوهفته کارگردانان، هفته منتقدان بین‌الملل، مارشه دو فیلم (بازار فیلم کن)، شورت فیلم کرنر (بازار مخصوص فیلم‌های کوتاه)، مستر کلاس و بزرگداشت در کاخ‌های جشنواره و کنگره‌ها برگزار می‌شود.

این جشنواره امسال هفتاد و هفتمین دوره خود را برگزار می‌کند و در این دوره لیلی گلادستون، اوا گرین، عمر سی، ابرو سیلان، نادین لبکی، خوان آنتونیو بایونا، پیرفرانچسکو فاوینو، هیروکازو کورئیدا اعضای هیات داوران بخش مسابقه اصلی جشنواره را تشکیل می‌دهند و گرتا گرویک؛ کارگردان آمریکایی نیز ریاست هیات داوران را بر عهده دارد.

در بخش رقابتی این دوره از جشنواره کن، فیلم‌های «مگالوپولیس» ساخته فرانسیس فورد کوپولا، «کارآموز» به کارگردانی علی عباسی، «متل سرنوشت» ساخته کریم آینوز، «پرنده» به کارگردانی آندریا آرنولد، «امیلیا پرز» ساخته ژاک اودیار، «آنورا» به کارگردانی شین بیکر، «کفن‌ها» ساخته دیوید کراننبرگ، «ماده» به کارگردانی کورالی فارگیت، «گرند تور» ساخته میگوئل گومز، «مارسلو میو» به کارگردانی کریستف آنوره، «گرفتار جزر و مد» ساخته جیا ژانگ-که، «همه آنچه ما به عنوان نور تصور می‌کنیم» به کارگردانی پایال کاپادیا، «انواع مهربانی» ساخته یورگوس لانتیموس، «عشق فیو» اثر ژیل للوش، «الماس وحشی» به کارگردانی آگاته رایدینگر و «اوه، کانادا» اثر پل شریدر حضور دارند.

در این گزارش به معرفی فیلم‌های بخش رقابتی می‌پردازیم.

فیلم سینمایی «همه آنچه به عنوان نور تصور می‌کنیم» به کارگردانی پایال کاپادیا محصولی از کشور‌های فرانسه، هند، هلند، لوکزامبورگ است که در ۱۱۴ دقیقه تولید شده است.

در خلاصه داستان این فیلم اینگونه آمده است که در شهر بمبئی، «روال»؛ پرستاری که با دریافت یک هدیه غیرمنتظره از شوهرش آشفته می‌شود و هم اتاقی کوچکتر او، بیهوده تلاش می‌کند تا جایی در شهر پیدا کند که رابطه جدی و صمیمی با نامزدش داشته باشد. سفر به یک شهر ساحلی به آنها این امکان را می‌دهد که فضایی برای رسیدن خواسته‌های خود پیدا کنند.

کَنی گوستروتی، دیویا پراب‌ها و چاایا کادم بازیگران این فیلم هستند.

همه چیز درباره فیلم‌های بخش رقابتی کن ۲۰۲۴/ از کوپولا تا پل شریدر

فیلم سینمایی «آنورا» به کارگردانی شین بیکر محصولی از امریکا است که در ۱۳۸ دقیقه ساخته شده است.

در این فیلم آنورا، یک جوان اهل بروکلین است کن وقتی با پسر یک الیگارشی آشنا می‌شود و به طور ناگهانی با او ازدواج می‌کند، شانس خود را شبیه داستان سیندرلا پیدا می‌داند، اما وقتی خبر ازدواج او به روسیه می‌رسد خیالات او با رو به نابودی می‌رود چراکه والدینش برای لغو ازدواج راهی نیویورک می‌شوند.

مایکی مدیسون در نقش «آنورا» و یوری بوریسوف در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

همه چیز درباره فیلم‌های بخش رقابتی کن ۲۰۲۴/ از کوپولا تا پل شریدر

فیلم سینمایی «پرنده» به کارگردانی آندریا آرنولد فیلمی با مدت زمان ۱۱۹ دقیقه و از کشور انگلیس است که در جشنواره امسال رونمایی می‌شود.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «بیلی» دختری ۱۲ ساله با پدر مجردش (باگ) و برادرش (هانتر) در شمال شهر کنت زندگی می‌کند. باگ زمان زیادی برای فرزندانش ندارد و بیلی که به سن بلوغ نزدیک می‌شود به دنبال توجه و ماجراجویی در جای دیگری است.

جیسون بودا، یاسمین جابسون، جیمز نلسون جویس، بری کیوگان، فرانتس روگوفسکی و نیکیا آدامز بازیگران این فیلم هستند.

همه چیز درباره فیلم‌های بخش رقابتی کن ۲۰۲۴/ از کوپولا تا پل شریدر

فیلم سینمایی «الماس وحشی» به کارگردانی آگاته رایدینگر تولید کشور فرانسه که در ۱۰۳ دقیقه ساخته شده است و در خلاصه داستان آن آمده است: لیان، ۱۹ ساله، جسور و پرشور، با مادر و خواهر کوچکش زیر آفتاب غبارآلود فرژوس در جنوب فرانسه زندگی می‌کند. او که شیفته زیبایی و شهرت است، تلویزیون را فرصتی برای دوست داشته شدن می‌بیند... وقتی او برای «جزیره معجزه» تست بازیگری می‌دهد، سرنوشت به او لبخند می‌زند.

مالو خبیزی، ایدیر آزغلی، آندریا بسکن، اشلی رومانو و الکسی ماننتی بازیگران این فیلم هستند.

همه چیز درباره فیلم‌های بخش رقابتی کن ۲۰۲۴/ از کوپولا تا پل شریدر

فیلم سینمایی «امیلیا پرز» ساخته ژاک اودیار و تولید کشور فرانسه است که در ۱۳۰ دقیقه تولید شده و در جشنواره کن رونمایی می‌شود.

این فیلم، داستان کاراکتری به نام «ریتا» است که صلاحیت و اعتبار پیدا کرده است. او وکیل یک شرکت بزرگ است که بیشتر علاقه دارد مجرمان را از قانون رهایی دهد تا اینکه آنها را به دست عدالت بسپارد. یک روز در یک راه غیرمنتظره می‌افتد و وقتی که رهبر اتحادیه کارتل (اتحادیه‌ای از شرکت‌هایی است که در یک رشته فعالیت می‌کنند، با حفظ استقلال مالی و حقوقی خود باهم متحد می‌شوند و دربارهه تقسیم بازار، حجم تولید و بهای کالا با یکدیگر گفتگو و سازش می‌کنند) او را استخدام می‌کند، تبدیل به زنی می‌شود که همیشه آرزویش را داشته است.

آدریانا پاز، ادگار رامیرز، زوئی سالدانا، مارک ایوانیر و سلینا گومز بازیگران این فیلم هستند.

همه چیز درباره فیلم‌های بخش رقابتی کن ۲۰۲۴/ از کوپولا تا پل شریدر

فیلم سینمایی «گرفتار جزر و مد» (اسیر امواج) ساخته جیا ژانگ-که محصول کشور چین که در ۱۱۱ دقیقه تولید شده است.

این فیلم با بازی ژوبین لی و ژائو تائو داستان عشق پایدار، اما شکننده است که در چین و از اوایل دهه ۲۰۰۰ تا به امروز رخ می‌دهد. این عشق میان «کیائوکیائو» و «بین» است. این دو زندگی عاشقانه‌ای داشتند تا اینکه «بین» به این نتیجه می‌رسد که شانس زندگی را در مکانی بزرگتر از شهر داتونگ امتحان کند، پس بدون هیچ اطلاعی می‌رود و مدتی بعد، «کیائوکیائو» تصمیم می‌گیرد برای جستجوی او به سفری برود.

جیا ژانگ-که (کارگردان) با عبور از تمام فیلم‌های گذشته‌اش، نگاهی حماسی به سرنوشت عاشقانه قهرمان همیشگی خود؛ «کیائوکیائو»، ارائه می‌کند. این فیلم که نمایی ۲۱ ساله از کشوری در حال گذر از تحول عمیق است، چشم‌انداز جدیدی برای نگاه کردن به چین معاصر و همچنین تجربیات فردی تحت تغییرات متلاطم عاطفی و اجتماعی ارائه می‌دهد.

همه چیز درباره فیلم‌های بخش رقابتی کن ۲۰۲۴/ از کوپولا تا پل شریدر

فیلم سینمایی «گرند تور» ساخته میگوئل گومز، محصول مشترک کشور‌های ایتالیا، فرانسه و پرتقال که در ۱۲۹ دقیقه تولید شده است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «ادوارد»، یک کارمند دولتی برای امپراتوری بریتانیا است. روزی که نامزدش «مولی» برای ازدواج به آنجا می‌رود، «ادوارد» از دست او فرار می‌کند. اما در طول سفر‌های او، وحشت جای خود را به مالیخولیا می‌دهد. «ادوارد» ترسو که به پوچی وجودش فکر می‌کند، متعجب می‌شود که «مولی» چه شده است... «مولی» که مصمم به ازدواج است و از حرکت «ادوارد» سرگرم می‌شود، رد او را در این تور بزرگ آسیایی دنبال می‌کند.

میگل گومِس، کریستا آلفایت، گونچالو وادینگتون و کلودیو دا سیلوا بازیگران این فیلم هستند.

همه چیز درباره فیلم‌های بخش رقابتی کن ۲۰۲۴/ از کوپولا تا پل شریدر

فیلم سینمایی «انواع مهربانی» ساخته یورگوس لانتیموس، محصول مشترک کشور‌های انگلیس و آمریکا که در ۱۶۵ دقیقه تولید و در جشنواره کن امسال رونمایی می‌شود.

«انواع مهربانی» داستانی سه‌گانه است: مردی بدون حق، انتخاب را دنبال می‌کند و سعی می‌کند کنترل زندگی‌اش را در دست بگیرد. داستان پلیسی است که نگرانی این را دارد که همسر مفقود شده‌اش در دریا، زنده باشد و داستان زنی که مصمم است شخصی خاص با توانایی ویژه را پیدا کند که مقدر شده به یک رهبر معنوی شگفت انگیز تبدیل شود.

در این فیلم یورگوس لانتیموس، اما استون، جسی پلمونس، ویلم دفو، جو آلوین، هانتر شفر، هانگ چائو و مارگارت کوالی ایفای نقش می‌کنند.

همه چیز درباره فیلم‌های بخش رقابتی کن ۲۰۲۴/ از کوپولا تا پل شریدر

فیلم سینمایی «عشق فیو» (قلب‌های تپنده) اثر ژیل للوش محصولی از کشور فرانسه است که در ۱۶۶ دقیقه در جشنواره فیلم کن نمایش داده خواهد شد.

این فیلم در دهه ۱۹۸۰ در شمال فرانسه می‌گذرد. «جکی» و «کلوتر» در یک شهر، در یک دبیرستان و در اطراف یک اسکله بندر بزرگ می‌شوند و وقتی بزرگ می‌شوند، راه‌های آنها به هم می‌خورد و دیوانه‌وار عاشق هم می‌شوند. زندگی تمام تلاشش را می‌کند که آنها را از هم دور نگه‌دارد، اما آنها مانند دو نیمه یک قلب تپنده هستند…

ادل اگزارکوپولوس، آلن شابا، الودی بوشه، مالوری وانک در این فیلم بازی کرده اند. 

همه چیز درباره فیلم‌های بخش رقابتی کن ۲۰۲۴/ از کوپولا تا پل شریدر

انیمیشن سینمایی «گران‌بهاترین محموله» به کارگردانی میشل آزاناویسوس و با صداپیشگی ژان لوئی ترنتینیان، گرگوری گادبوا و دنیس پودالیدس محصول کشور بلژیک و فرانسه است که در ۸۱ دقیقه تولید شده است.

داستان این فیلم در دوران جنگ جهانی دوم می‌گذرد. هیزم شکن فقیر و همسرش در یک جنگل بزرگ زندگی می‌کردند. سرما، گرسنگی، فقر و جنگی که در اطراف آنها موج می‌زد، زندگی آنها را بسیار سخت می‌کرد. روزی همسر هیزم شکن نوزادی (دختر بچه‌ای که از یکی از قطار‌های متعددی که دائماً از جنگل می‌گذرد به بیرون پرتاب شده است) را نجات می‌دهد. این نوزاد، زندگی زن هیزم شکن فقیر و شوهرش و همچنین کسانی را که کودک از مسیرهایشان عبور خواهد کرد (از جمله مردی که او را از قطار پرت کرد)، متحول خواهد کرد و برخی سعی خواهند کرد از او محافظت کنند، به هر قیمتی که باشد.

همه چیز درباره فیلم‌های بخش رقابتی کن ۲۰۲۴/ از کوپولا تا پل شریدر

فیلم سینمایی «لیمونوف: تصنیف» به کارگردانی کریل سربرنیکوف و بازی بن ویشا و ویکتوریا میروشنیچنکو، محصول کشور‌های فرانسه، ایتالیا، اسپانیا که در ۱۳۸ دقیقه تولید شده است.

این فیلم زندگی نویسنده و سیاستمدار روس ادوارد لیمونوف؛ یک مبارز انقلابی، یک یاغی، یک نویسنده زیرزمینی، پیشخدمت یک میلیونر در منهتن، اما شاعری پیشرو، عاشق زنان زیبا، جنگ طلب، برانگیزاننده سیاسی و رمان نویسی که از عظمت خود می‌نوشت، است. داستان زندگی ادوارد لیمونوف در این فیلم در سفری به روسیه، آمریکا و اروپا در نیمه دوم قرن بیستم می‌گذرد.

همه چیز درباره فیلم‌های بخش رقابتی کن ۲۰۲۴/ از کوپولا تا پل شریدر

فیلم سینمایی «مارچلو میو» ساخته کریستوف اونوره و با بازی بازیگرانی، چون کیارا ماسترویانی، کاترین دنو، فابریس لوکینی، ملویل پوپو، نیکول گارسیا و بنژامین بیوله، محصول کشور فرانسه است که ۱۲۰ دقیقه تولید شده است.

این فیلم داستان، «کیارا» بازیگری است که زیر سایه مادر مشهور و پدری که سال‌های پیش چشم از جهان فروبسته (مارچلو) و بازیگر فیلم‌های کلاسیک ایتالیایی نظیر «هشت و نیم»، «ازدواج به سبک ایتالیایی» بوده، بزرگ شده است. وی لباس‌های پدرش مارچلو را می‌پوشد و رفتار و سکنات او را تقلید می‌کند. مادر و دوستانش (شامل فابریس لوکینی، ملویل پوپو، نیکول گارسیا و بنژامین بیوله) باور دارند که حرکت کیارا شوخی است، اما کیارا هویت جدیدی که برای خود ساخته را با سماجت رها نمی‌کند.

همه چیز درباره فیلم‌های بخش رقابتی کن ۲۰۲۴/ از کوپولا تا پل شریدر

فیلم سینمایی «مگالوپلیس» آخرین ساخته فرانسیس فورد کوپولا در ۱۳۸ دقیقه تولید شده و آدام درایور، ناتالی امانوئل، شایا لباف، جیسون شوارتزمن، گریس واندروال، کاترین هانتر، جیانکارلو اسپوزیتو، اودری پلازا، جان ویت، تالیا شایر در آن ایفای نقش کرده اند.

«مگالوپولیس» یک داستان حماسی رومی است که در آمریکای مدرن خیالی اتفاق می‌افتد. شهر «نیو رم» باید تغییر کند که این باعث درگیری بین سزار کاتیلینا (هنرمند نابغه‌ای که به دنبال آینده‌ای آرمان‌گرا است) و دشمن او، شهردار فرانکلین سیسرو می‌شود. شهردار متعهد به وضعیت فعلی و تداوم، حرص، طمع و منافع خاص خود است. جولیا سیسرو، دختر شهردار عاشق سزار است و بین پدرش و سزار مانده است. جولیا کشف می‌کند که به چیز‌های باور دارد که بشریت سزاوار آن است.

همه چیز درباره فیلم‌های بخش رقابتی کن ۲۰۲۴/ از کوپولا تا پل شریدر

فیلم سینمایی «متل دستینو» به کارگردانی کریم آینوز و محصول کشور‌های برزیل، فرانسه، آلمان در ۱۱۵ دقیقه ساخته شده و بازیگرانی، چون ایاگو خاویر، ناتالی روشا، فابیو آسونسائو در آن بازی کرده اند.

این فیلم داستان متل دستینو؛ هتل کنار جاده‌ای در ساحل شمال شرقی برزیل است که توسط الیاس عصبی و همسر جوانترش دایانا اداره می‌شود. ورود غیرمنتظره «هرالدو» ۲۱ ساله، در حال فرار نظم هتل را به هم می‌زند و ماجرا‌هایی را به وجود می‌آورد.

همه چیز درباره فیلم‌های بخش رقابتی کن ۲۰۲۴/ از کوپولا تا پل شریدر

فیلم سینمایی «اوه، کانادا» به کارگردانی پل شریدر و محصول آمریکا است که در ۹۵ دقیقه در کن رونمایی می‌شود و بازیگرانی، چون ریچارد گر، جیکوب الرودی، اوما تورمن، ویکتوریا هیل در آن ایفای نقش کرده اند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: مستندساز مشهور کانادایی با یکی از شاگردان سابقش آخرین گفت وگوی خود را انجام می‌دهد تا تمام حقیقت زندگی خود را بگوید. اعترافاتی که درست در مقابل همسرش فیلمبرداری می‌شود.

همه چیز درباره فیلم‌های بخش رقابتی کن ۲۰۲۴/ از کوپولا تا پل شریدر

فیلم سینمایی «پارتنوپه» به کارگردانی پائولو سورنتینو، محصول مشترک کشور‌های فرانسه و ایتالیا است که رد ۱۳۶ دقیقه تولید شده و بازیگرانی، چون سیلویو اورلاندو، گری اولدمن، چلسته دالا پورتا، استفانیا ساندرلی در آن ایفای نقش کرده اند.

این فیلم داستان از سفر طولانی زندگی پارتنوپه، از تولد او در سال ۱۹۵۰ تا امروز است. حماسه‌ای زنانه، عاری از قهرمانی، اما سرشار از شور و اشتیاق بی وقفه برای آزادی و چهره‌های مختلف عشق. یک تابستان عالی در کاپری که به غافلگیری ختم می‌شود. 

همه چیز درباره فیلم‌های بخش رقابتی کن ۲۰۲۴/ از کوپولا تا پل شریدر

فیلم سینمایی «دختری با سوزن» ساخته ماگنوس فون هورن در ۱۱۵ دقیقه از کشور‌های دانمارک، لهستان، سوئد به کن آمده و بازیگرانی، چون ویسی کارمن سون، بسیر زسیری، تسا هودر در آن ایفای نقش کرده اند.

این فیلم داستان «کارولین»، کارگر جوان کارخانه‌ای است که خود را رها شده و باردار می‌بیند در حالی که در تلاش برای خلاصی از فقر در کپنهاگ پس از جنگ جهانی اول است. کارولین تحت چنین شرایطی با «داگمار»، زنی جذاب آشنا می‌شود که آژانس فرزندخواندگی پنهانی را در یک فروشگاه شیرینی‌فروشی اداره می‌کند و به مادران فقیر در یافتن خانواده برای فرزندان ناخواسته‌شان کمک می‌کند. برای فرار از فقر، کارولین نقش پرستار شیری را بر عهده می‌گیرد؛ یعنی زنی که حاضر می‌شود از کودک دیگری مراقبت کند و به او شیر خودش را بدهد. ارتباط قوی بین این دو زن شکل می‌گیرد، با این حال دنیای کارولین از هم می‌پاشد.

همه چیز درباره فیلم‌های بخش رقابتی کن ۲۰۲۴/ از کوپولا تا پل شریدر

فیلم سینمایی «کارآموز» ساخته علی عباسی و محصول کشور‌های کانادا، دانمارک، ایرلند است که در ۱۲۰ دقیقه تولیده شده و بازیگرانی، چون جرمی استرانگ، سباستین استن، ماریا باکالوا در آن به ایفای نقش پرداخته اند. 

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «کارآموز»، غوطه‌ور شدن در درون امپراتوری آمریکاست که در آن صعود دونالد ترامپ جوان به سوی قدرت را از طریق معاملات ملکی به کمک وکیل با نفوذ و دست راستی -روی کوهن- که جایگاهی تعین کننده در سیاست دارد، نشان می‌دهد.

همه چیز درباره فیلم‌های بخش رقابتی کن ۲۰۲۴/ از کوپولا تا پل شریدر

فیلم سینمایی «دانه انجیر مقدس» ساخته محمد رسول‌اف محصول ایران، فرانسه و آلمان است که در ۱۶۸ دقیقه در جشنواره کن نمایش داده می‌شود. در این فیلم سهیلا گلستانی و میثاق زارع ایفای نقش کرده اند.

از فیلم خلاصه داستان رسمی منتشر نشده است.

همه چیز درباره فیلم‌های بخش رقابتی کن ۲۰۲۴/ از کوپولا تا پل شریدر

فیلم سینمایی «کفن‌ها» به کارگردانی دیوید کراننبرگ و محصول کشور‌های کانادا و فرانسه است. در این فیلم ونسان کاسل، دایان کروگر، گای پیرس، ساندریان هالت ایفای نقش کرده اند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «کارش»، یک تاجر نوآور پنجاه ساله با بازی است که در سوگ همسر درگذشته خود به سر می‌برد، او ابزاری به نام GraveTech را می‌سازد که می‌تواند مردگان درون کفن و دفن شده را نظاره کند. شبی به قبر‌های متعدد از جمله قبر همسر کارش حمله می‌شود. کارش به دنبال ردیابی عاملان می‌رود.

همه چیز درباره فیلم‌های بخش رقابتی کن ۲۰۲۴/ از کوپولا تا پل شریدر

فیلم سینمایی «ماده» به کارگردانی کورالی فارگیت محصول آمریکا است که در ۱۴۰ دقیقه ساخته شده و بازیگران، چون دمی مور، مارگارت کوالی، دنیس کوئید در آن بازی کرده اند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: آیا تا به حال رویای نسخه بهتر از خودتان را دیده اید؟ بهتر از همه لحاظ. شما باید این محصول جدید را امتحان کنید، این محصول «ماده» نام دارد. ماده زندگی من را تغییر داد. با ماده، می‌توانید خود دیگری را خلق کنید: جوان‌تر، زیباتر، کامل‌تر.
فقط باید زمان را به اشتراک بگذارید (یک هفته برای یک نسخه، یک هفته برای نسخه دیگر). تعادل کامل برای هر هفت روز هفته.
آسان است، اینطور نیست؟ اگر تعادل را رعایت کنید، چه چیزی ممکن است اشتباه شود؟

همه چیز درباره فیلم‌های بخش رقابتی کن ۲۰۲۴/ از کوپولا تا پل شریدر

فیلم سینمایی «سه کیلومتر به پایان دنیا» به کارگردانی امانوئل پاروو و با بازی بوگدان دومیتراکه، لاورا واسیلیو و چیپریان چیهاجیود محصولی از کشور رومانی است که در ۱۰۵ دقیقه تولید شده است.

این فیلم داستان «آدی» هفده ساله‌ای است که تابستان را در روستای زادگاهش در دلتای دانوب می‌گذراند. شبی در خیابان مورد حمله وحشیانه قرار می‌گیرد، از فردای آن روز دنیایش زیر و رو می‌شود. والدینش مانند سابق به او نگاه نمی‌کنند و آرامش ظاهری روستا بهم می‌ریزد. 

همه چیز درباره فیلم‌های بخش رقابتی کن ۲۰۲۴/ از کوپولا تا پل شریدر

گفتنی است؛ هفتاد و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کن از ۱۴ تا ۲۵ می ۲۰۲۴ (۲۵ اردیبهشت‌ماه تا ۵ خردادماه) برگزار می‌شود. امسال «گرتا گرویگ» کارگردان آمریکایی ریاست هیات داوران را بر عهده دارد و «جورج لوکاس» خالق سری فیلم‌های «جنگ ستارگان» هم با دریافت جایزه نخل طلای افتخاری مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما