شناسهٔ خبر: 66701114 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه‌ آسیا‌نیوز | لینک خبر

مشکلات مسافران قشم

بررسی همه مشکلات حل نشده‌ی مسافران تور قشم از چند سال گذشته تا کنون

مشکلاتی که پیش روی مسافران تور قشم است، هیچکدام تازگی ندارند. افرادی که قصد سفر به این شهر را دارند، قبل یا در طول سفر به مشکلات ریز و درشتی برخورد کرده‌اند. غالب این مسائل نیز هنوز حل نشده باقی مانده و مسافران جدید این مقصد نیز با آن‌ها مواجه می‌شوند. اما کدام مشکلات در طول سفر به جزیره قشم یا قبل از رزرو تور به مقصد این شهر از اهمیت بیشتری برخوردار است؟ برای پاسخ به این سوال بایستی ادامه‌ی این مطلب را تا انتها مطالعه کنید!

صاحب‌خبر -

مشکلاتی که پیش روی مسافران تور قشم است، هیچکدام تازگی ندارند. افرادی که قصد سفر به این شهر را دارند، قبل یا در طول سفر به مشکلات ریز و درشتی برخورد کرده‌اند. غالب این مسائل نیز هنوز حل نشده باقی مانده و مسافران جدید این مقصد نیز با آن‌ها مواجه می‌شوند. اما کدام مشکلات در طول سفر به جزیره قشم یا قبل از رزرو تور به مقصد این شهر از اهمیت بیشتری برخوردار است؟ برای پاسخ به این سوال بایستی ادامه‌ی این مطلب را تا انتها مطالعه کنید!

مسیر جاده‌های قشم بسیار خطرناک است!

هرچند درصد زیادی از مسافران با پرواز خودشان را به قشم می‌رسانند. اما قشم یکی از مقصدهای پرطرفدار برای مسافران مسیر زمینی با خودروهای شخصی است. در نتیجه موضوعی که برای مسافران، اهمیت پیدا می‌کند، روبه‌راه بودن جاده‌های این جزیره است. اما در حال حاضر وضعیت جاده‌ها در جزیره قشم مناسب نیست! آمار سوانح جاده‌ای در این شهر افزایش یافته و طبعا عبور و مرور با خودروی شخصی، برای مسافران کمی خطر دارد. برخی از این جاده‌ها چهل سال قبل ساخته شده‌اند و از آن موقع تا الان، تعمیرات خاصی بر روی آن‌ها انجام نشده است.
باتوجه‌به مشکلاتی که جاده‌های قشم دارند، پیشنهاد ما استفاده نکردن از خودروهای شخصی در سفرهای داخل شهری جزیره است. در این شرایط استفاده از تاکسی‌های اینترنتی و تاکسی‌های خطی گزینه‌ی بهتری برای شما خواهد بود. افراد بومی به دلیل داشتن تجربه بیشتر در پیمودن مسیرهای این جزیره، می‌توانند خیال شما را بابت رفت‌وآمد راحت کنند.

آیا مشکل آب آشامیدنی قشم حل شده است؟

جزیره قشم با وجود جاذبه‌های گردشگری، سال‌هاست با معضل کیفیت نامناسب آب آشامیدنی دست و پنجه نرم می‌کند. این مشکل، زندگی ساکنین و ساکنان این جزیره را تحت تأثیر قرار می دهد و به عنوان یکی از چالش های اصلی توسعه پایدار قشم مطرح است. از ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ دستور حل مشکل آب آشامیدنی این جزیره توسط رئیس کل دادگستری استان هرمزگان داده شده است. اما به نظر می‌رسد باتوجه‌به دلایل زیر این مشکل همچنان پاربرجاست:

  • منابع آب شیرین: قشم از نظر منابع آب زیرزمینی فقیر است و میزان بارندگی در این منطقه نیز بسیار کم است.
  • رشد جمعیت و افزایش: در سال‌های متوالی، جمعیت قشم به طور قابل توجهی به افزایش یافته‌ها و این امر منجر به افزایش استفاده برای آب آشامیدنی می‌شود.
  • فرسایش خاک و شور شدن آب: فرسایش خاک و نفوذ آب شور دریا به سفره‌های آب زیرزمینی، کیفیت آب آشامیدنی را در برخی مناطق تحت تأثیر قرار داده است.
  • فرسودگی شبکه های توزیع آب: فرسودگی و قدیمی بودن شبکه های توزیع آب، باعث هدر رفتن آب و نشت آن در برخی نقاط می شود.

شرایط سفر به قشم در زمستان و نوروز ایده‌آل نیست!

تعداد مسافران تور قشم به دلیل افزایش زیرساخت‌های گردشگری در این کشور از جمله هتل‌ها و جاذبه‌ها، هرساله در حال افزایش است. اما با وجود زیبایی‌ها و جذابیت‌های این جزیره، تعداد زیاد مسافران در ایام پیک سفر می‌تواند چالش‌های زیادی را برای مسافران ایجاد کند! در ایام پیک سفر، جمعیت قشم به طور قابل توجهی به افزایش می‌یابد و این امر منجر به ازدحام در اماکن عمومی مانند بازارها، رستوران‌ها، اسکله‌ها و جاذبه‌های گردشگری می‌شود. صف‌های طولانی فروشگاه‌ها نیز حاصل افزایش تعداد مسافران در این ایام است. ضمن اینکه در ایام پیک سفر، هزینه خدمات مختلف مانند هتل، بلیط هواپیما، غذا و حمل‌و‌نقل و غیره افزایش یافته و طبعا این امر باعث افزایش قیمت تور قشم نیز می‌شود.

پیشنهاد می‌کنیم که اگر فقط هزینه سفر به قشم برایتان اهمیتی ندارد، پکیج‌های مسافرتی این مقصد را زمستان و نوروز رزرو کنید.

پروازهای قشم هنوز از برخی شهرها برگزار نشده است!

نبود پرواز مستقیم از مراکز برخی استان‌ها باعث شده است که مسافران تور قشم دردسرهای زیادی را برای رسیدن به این جزیره داشته باشند. برخی از این افراد برای انجام سفر هوایی خودشان را به مراکز استان‌های همجوار رسانده و از این مبداها راهی جزیره قشم می‌شوند. انجام این کار هم هزینه‌ی بیشتری را از مسافران گرفته و هم وقت آنان را هدر می‌دهد. البته برخی از مسافران نیز به دنیال انجام سفر زمینی به قشم هستند. هرچند در این حالت قیمت تور قشم کاهش می‌یابد، اما باید زمان طولانی‌ای را در مسیر بگذرانید!

پرواز قشم

جیب‌بری در قشم هم انجام می‌شود!

مانند تمامی شهرهای ایران این اتفاق در جزیره قشم هم می‌افتذد. هیچ راه چاره‌ای برای این مشکل در حال حاضر وجود ندارد. فقط بهتر است در طول بازدید از جاذبه‌های این کشور مانند قلعه‌ی پرتغالی‌ها یا گشت‌وگذار در اماکن پررفت‌وآمد این شهر، وسایل ارزشمند خود را در محل اقامت خود نگه دارید.

جیب بری در قشم

راهنمایی آژانس‌های گردشگری چگونه سفرتان را امن‌تر می‌کند؟

یکی از کارهایی که می‌توانید برای حل مشکلات‌تان در سفر به قشمم انجام دهید، استفاده از مشاوره‌ی آژانس‌های مسافرتی قبل از رزرو تور قشم است. برای این کار شما می توانید با شماره‌ی تلفن یکی از آژانس‌های مسافرتی در سایت لحظه آخر تماس گرفته و. اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورید. در نظر داشته باشید که آزانس‌های معتبر فعال در سایت لحظه آخر عموما مشاوره‌ی تور را کاملا به صورت رایگان ارائه می‌دهند.

نظر شما