شناسهٔ خبر: 66700907 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

۲۱۰۰ خانوار مددجوی کمیته امداد در استان قزوین توانمند شدند

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: در کنار کمک های مالی، معیشتی، درمانی و تحصیلی مهمترین رسالت ما توانمندسازی مددجویان است که در این راستا سال گذشته ۲۱۰۰ خانواده مددجوی کمیته امداد توانمند شدند. مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: در کنار کمک های مالی، معیشتی، درمانی و تحصیلی مهمترین رسالت ما توانمندسازی مددجویان است که در این راستا سال گذشته ۲۱۰۰ خانواده مددجوی کمیته امداد توانمند شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ شورای مدیران و روسای ۱۱ اداره کمیته امداد شهرستانها با حضور عباس کاظمی معاون سیاسی امنیتی استانداری، ناصر ظاهری مدیرکل کمیته امداد و خورشیدی مدیرکل امور اجتماعی استانداری در محل این نهاد برگزار شد.

ناصر ظاهری در این نشست اظهارداشت: مهمترین هدف ما در کمیته امداد توانمند سازی مددجویان در اولویت قرار دارد و در کنار آن با حمایتهای فرهنگی و معیشتی تلاش کرده ایم گره گشای مشکلات نیازمندان باشیم.

 

ظاهری تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۱۲۰ نوع خدمت توسط کمیته امداد به مردم ارائه می شود که این ماموریتها در قرآن یا به صورت مستقیم اشاره شده و یا در سیره امامان بوده که امروز یکی از ثمرات معمار انقلاب را مردم در این نهاد مشاهده می کنند.

وی اضافه کرد: تاکید امام بر کمک های کمی و کیفی مردمی و پشتیبانی از این نهاد بوده و کمیته امداد امروز یک نهاد عام المنفعه و غیر انتفاعی است که گره گشای نیازمندان شده است.

وی افزود: در سال قبل در کشور ۱۰۰ هرار خانوار و در استان قزوین تعداد ۲۱۰۰ خانواده توانمند شدند و امسال قرار است ۱۱۰ هزار خانواده در سراسر کشور به توانمندسازی رسیده و از پوشش مددچجوی خارج شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین یادآورشد: در راستای فرمایش رهبری رویکرد ما این است که این خدمات بخوبی اطلاع رسانی شود زیرا وقتی امداد تبلیغ شود مفاهیم ناب قرانی تبلیغ شده است.

ظاهری تصریح کرد: مردمی سازی امداد را با جدیت پیگیری می کنیم و هر ابلاغی را با رویکرد مردمی پیاده می کنیم.

شکل گیری .۱۸۳ مرکز نیکوکاری در استان 

این مدیر در ادامه گفت: حمایت از فعالیت موسسات نیکوکاری در استان را در اولویت قرار داده ایم و از این جهت هر فردی که وارد خدمت به محرومان شود دوست و همکار و یاور کمیته امداد تلقی می شود.

ظاهری اضافه کرد: درحال حاضر.۱۸۳ شبکه نیکوکاری به صورت مویرگی در استان شکل گرفته و نیمی از درآمدهای مردمی توسط مراکز نیکوکاری جمع آوری می شود و اعتباراتی که داریم با هم افزایی محقق می شود.

وی گفت: توانمندسازی زنان سرپرست خانوار با سهمیه ۱۰۰ نفره از رسالت های ما محسوب می شود و در کنار آن طرح «محلات ۲۰۲۰ » طرح دیگری است که با ساماندهی و توزیع مناسب امکانات ورزشی و تفریحی در محلات صورت گیرد که در این راستا در محلات کم برخوردار ترویج فوتبال خیابانی آغاز شده است.

شناسایی ۱۸ نفر استعداد ورزشی در محلات

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در ادامه گفت: با راه اندازی فوتبال محلات و حضور آقای دقیقی سرمربی تیم شمس آذر و سایر مربیان تاکنون ۱۸ نفر بعنوان استعداد برتر در رشته فوتبال شناسایی شده اند که می تواند آینده درخشانی را برای آنها رقم بزند.

وی اظهارداشت:  در حوزه مردمی سازی در استان با این که حدود ۱.۵ درصد جمعیت کشور را داریم توانسته ایم حدود ۲.۵درصد کمک های مردمی را به خود اختصاص داده ایم و در جذب صدقات در ردیف ۵ استان برتر کشور هستیم که بیانگر باورهای اعتقادی و دینی  مردم برای دستگیری از نیازمندان است.

ظاهری اضافه کرد: با فعالیت ۹ هزار مرکز نیکوکاری در کشور توانستیم حدود ۲.۲ درصد موسسات نیکوکاری را با ۱۸۳ مرکز در استان به خود اختصاص دهیم و امروز با یک کد ملی مشخصات کامل مددجو تعیین می شود و ساماندهی موسسات خیریه بهتر شده است.

وی گفت: یکی از الزامات در صدور مجوز موسسات خیریه ورود آنها در سامانه است تا نظارت بر کارها بدقت صورت گیرد.

۴۲ درصد مراکز نیکوکاری در مساجد است

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در ادامه یادآورشد: خوشبختانه ۴۲ درصد مراکز نیکوکاری استان در مساجد مستقر هستند و نشان می دهد این پایگاههای مردمی تا چه میزان در رسیدگی به امور نیازمندان نقش دارند.

وی بیان کرد: جذب حامیان جوان در دستور کار این نهاد است و خوشبختانه در حال حاضر یک سوم خیرین استان را جوانان تشکیل می دهند.

ظاهری در خصوص حل مشکل مسکن مددجویان هم اظهارداشت: در زمینه تامین مسکن مددجویان سهم استان ۵۱۵ واحد بوده که نسبت به ساخت آن اقدام شده است.

۲۱۰۰ خانوار مددجوی کمیته امداد در استان قزوین توانمند شدند

این مدیر افزود: در زمینه اشتغال، آموزش و مهارت آموزی در عرصه انرژی های تجدید پذیر هم توانسته ایم تعداد ۱۸۴پنل خورشیدی را برای مددجویان در روستاها نصب کرده و به درآمدزایی افراد تحت پوشش کمک کنیم.

وی اظهارداشت: این طرح به اقتصاد مددجویان کمک کرده و امسال هم قرار است ۷۰ پنل دیگر خورشیدی برای مددجویان نصب شود که یک‌ مگاوات برق توسط این پنل ها تولید می شود.

ظاهری در زمینه تامین ودیعه مسکن گفت: تعداد وام های قرض الحسنه را در سال گذشته افزایش دادیم و ۷۴ میلبارد تومان به ۳۱۴۳ نفراز مددجویان از این تسهیلات استفاده کردند.

وی اضافه کرد: همچنین با پرداخت ۳۱ میلیارد تومان ودیعه مسکن به ۷۳۸ مددجو توانستیم به تامین سرپناه آنها کمک کنیم.

۲۱۰۰ خانوار مددجوی کمیته امداد در استان قزوین توانمند شدند

صنعتگران از صندوق امداد ولایت حمایت کنند

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: اگر صاحبان شرکت ها و واحدهای صنعتی سپرده های خود را به صورت امانت در صندوق امداد سرمایه گذاری کنند تا منابع مالی صندوق تقویت شود می توانیم خدمات بیشتری به مددجویان ارائه دئهیم و حتی کارگران این شرکتها را در نوبت دریافت تسهیلات قرار دهیم تا کارگران شرکت هم وام بدون کارمزد تا سقف ۳۰ میلیون تومان دریافت کنند.

وی سقف پرداخت تسهیلات بلاعوض را ۸ میلیون تومان اعلام کرد.

ظاهری برگزاری جشن تولد برای ایتام، توزیع بسته های معیشتی و گوشت گرم در عید قربان و مناسبتها، اطعام غدیر، اهدای جهیزیه به نوعروسان، همایش ترویجی زکات، جشن تکلیف فرزندان مددجو، اردوهای جهادی پزشکی و دندانپزشکی، برگزاری اردوهای آموزشی، سفرهای زیارتی به عتبات عالیات و مشهد مقدس، راه اندازی خانه های امداد، گردهمایی راهیان جمعیت و توسعه مراکز نیکوکاری، حضور مدیران امداد درسامانه سامد، گفتگوی ویژه خبری صدا و سیما وگفتگو با رسانه ها را از دیگر اقدامات این نهاد ذکر کرد.

۲۱۰۰ خانوار مددجوی کمیته امداد در استان قزوین توانمند شدند

در ادامه از مسئول خبرگزاری برنا در استان قزوین به پاس انعکاس خوب خبرهای کمیته امداد استان در طول سال تجلیل شد.

انتهای پیام

نظر شما