شناسهٔ خبر: 66700813 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

لله گانی: هدف بانک رفاه حمایت مالی از پروژه‌ها است

مدیر عامل بانک رفاه گفت: امروز بحث ذینفع واحد اشخاص مرتبط بانک به حدی رسیده که می‌تواند به پروژه‌های بزرگ واحد و صنایع بالا دستی ورود کند. مدیر عامل بانک رفاه گفت: امروز بحث ذینفع واحد اشخاص مرتبط بانک به حدی رسیده که می‌تواند به پروژه‌های بزرگ واحد و صنایع بالا دستی ورود کند.

صاحب‌خبر -

اسماعیل لله گانی مدیرعامل بانک رفاه کارگران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی نفت گاز و پتروشیمی در خصوص نقش بانک رفاه کارگران در این صنایع گفت: در بازدیدی که از نمایشگاه انجام شد خوشبختانه شاهد بودیم که ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی ایجاد شده به خصوص شرکت‌های دانش بنیان حضور پر رنگی در این دوره داشتند.

لله گانی ادامه داد: تفاهم نامه‌های بسیار خوبی بین بانک رفاه کارگران و شرکت‌های نفتی، گازی و پتروشیمی منعقد شد؛ این تفاهم نامه‌ها عمدتا در بحث تامین مالی پروژه‌ها اعم از ریالی و ارزی بود که با افزایش سرمایه صورت گرفته در بانک رفاه و ظرفیت‌هایی که از پیش داشتیم، علاقمندیم در این حوزه کمک کنیم. امیدواریم با تجمیع ظرفیت‌ها بتوانیم حرکت مناسبی در این حوزه ایجاد کنیم

مدیرعامل بانک رفاه کارگران در خصوص میزان سرمایه گذاری‌های صورت گرفته در حزوه نفت، گاز و پتروشیمی گفت: ما هیچ گونه محدودیتی نداریم، ابتدا باید پروژه‌ها بررسی شود بعد از آن در خصوص نحوه همکاری تصمیم گیری می‌شود به طور مثال بعضی از ان‌ها نیاز به انتشار اوراق دارد، برخی نیاز به تعهدات ارزی یا ریالی، برخی به تامین مالی ریالی و ارزی، به طور کلی بانک رفاه آمادگی همکاری در تمام این حوزه‌ها را دارد و در این خصوص محدودیتی نداریم.

لله گانی در خصوص افزایش سرمایه صورت گرفته در بانک رفاه کارگران و اثر آن در حضور بانک رفاه در پروژه‌های نفتی گفت: اگر بانک نتواند افزایش سرمایه بدهد نسبت کفایت سرمایه به حد ذینفعان اشخاص مرتبط بسیار پایین می‌آید، با افزایش سرمایه‌ای که در بانک رفاه صورت گرفته امروز این بانک تبدیل به یکی از بانک‌های تراز اول کشور شده است.

وی ادامه داد: امروز بحث ذینفع واحد اشخاص مرتبط بانک به حدی رسیده که می‌تواند به پروژه‌های بزرگ واحد و صنایع بالا دستی ورود کند، ما به دنبال این هستیم که از این ظرفیت در سال جهش تولید به نفع اقتصاد کشور و صنایع نفت، گاز و پتروشیمی استفاده شود.

لله گانی در خصوص سیاست بانک رفاه کارگران در حفظ بنگا‌ها یا بنگاه داری گفت: قاعدتا بحث اول ما حمایت مالی از پروژه‌ها است و تکلیف قانونی ما این است، اما بنا به شرایطی در گذشته بانک بابت تسهیلاتی که به تامین اجتماعی پرداخت کرده برای مطالبات خود یک سری بنگاه گرفته است که ما پس از کارشناسی و قیمت گذاری آنها را آگهی و عرضه میکنیم.

وی در پایان تصریح کرد: هدف ما حمایت مالی از پروژه‌ها است و تلاش داریم هر چه زودتر از همین تعداد بنگاه داری محدود خارج شویم.

انتهای پیام/

نظر شما