شناسهٔ خبر: 66700570 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

حجت الاسلام خاموشی تاکید کرد

لزوم افزایش انسجام قانونی در جریان خدمت به مردم

لیلا امیدی

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در جریان خدمت به مردم باید انسجام قانونی خود را با وکلاء و کارشناسان حقوقی افزایش دهیم و با نظم قانونی بتوانیم مشکلات حقوقی مردم را حل کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی -رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه- در آیین آغاز طرح کشوری با وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در بقاع متبرکه که با مشارکت سازمان اوقاف و امور خیریه در امامزاده معصوم (ع) برگزار شد، با تبریک دهه کرامت گفت: ما ذیل سایه کرامت امام رضا (ع) زندگی پربرکتی را داریم چرا که امام رئوف هستند.

وی اظهار کرد: از مهمترین برکات دهه کرامت توجه به مسأله ولایت است، ولایت فقیه شعبه ای از ولایت است. فقیهان دژهای محکم دین اسلام هستند مانند دژهایی که در قدیم دور شهرها می کشیدند امروز معنای آن دفاع امنیتی و مرزهای جغرافیایی ماست.

حجت‌الاسلام خاموشی افزود: قدرت یک عالم علم اوست. هر کس عالم تر است قدرتمندتر است. امامان معصوم (ع) و عالمان عالم حماسه می آفرینند، در مقابل ظلم و سلطه می ایستند و استکبارستیز هستند. هیچ طاغوت و مستکبری بدتر از آمریکا و اسرائیل وجود ندارد و امروز این افتخار برای رهبر معظم انقلاب اسلامی است که مقابل ظلم آنها ایستاده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: در دهه کرامت باید شاکر نعمت ولایت باشیم، وجود و حضور امام معصوم(ع) برای جامعه برکت و نعمت است و امروز در عصر غیبت، ولایت فقیه شعبه ای از ولایت است که از آن بهره می بریم.

وی عنوان کرد: در جریان خدمت به مردم باید انسجام قانونی خود را با وکلاء و کارشناسان حقوقی افزایش دهیم و با نظم قانونی بتوانیم مشکلات حقوقی مردم را حل کنیم.

حجت‌الاسلام خاموشی گفت: شبانه روز باید شکرگزار نعمت ولایت باشیم. امام معصوم(ع) برای جامعه برکت است. وجود او لطف است. از شعب آن، ولایت فقیه است. جبهه شیطان منسجم در جبهه شیطانی خود تلاش می کند. اگر این ریسمان اصلی نبود امروز از شیعه و اسلام، چیزی باقی نمانده بود. از شعبه ولایت استفاده می کنیم و این مسیر را تا ظهور حضرت ولی عصر(عج) ادامه می دهیم. تا تمدنی را تحویل امام زمان(عج) دهیم که راضی باشند.

رئیس سازمان اوقاق و امور خیریه بیان کرد: جریانی که عنوان بحث امروز است جریان خدمت به مردمی است که به این خدمت نیاز دارند. سازمان اوقاف یک سازمان درگیر مسائل مردم است. باید هر چه می توانیم انسجام قانونی را در سیستم خود بیشتر کنیم. این مطالبه به حق مردم است. در دو سال اخیر سعی کردیم اسناد موقوفات را تکمیل کنیم. دعاوی با گرفتن اسناد کاهش پیدا کرده است.

وی در پایان گفت: از مردم شریف تشکرم می کنیم که در تعامل با سازمان اوقاف چالش زیادی وجود ندارد. برخی ممکن است دعاوی داشته باشند که باید رسیدگی شود. ما هم در بقاع متبرکه کرسی هایی ترتیب می دهیم و مشکلات را حل و فصل و مسیر را هموارتر می کنیم. ان‌شاءالله این تعامل بین ما و قوه قضاییه میوه پرباری برای مردم به ارمغان خواهد داشت.

انتهای پیام

نظر شما