شناسهٔ خبر: 66700235 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

 دورهمی خیرین برای توسعه مدارس کرمانشاه

زهرا مرادی

میز و نیمکت چوبی که ورودی جشن خیرین مدرسه ساز کرمانشاه گذاشته بودند، توجه همه میهمان ها را به خودش جلب می کرد. همه میهمانان این جشن قرار بود روی این صندلی بنشینند و عکس یادگاری بگیرند.

صاحب‌خبر -

 مهمان‌ها یکی یکی می آمدند و بعد از اینکه روی نیمکت می نشستند و عکس یادگیری می گرفتند به سمت سالن برگزاری مراسم راهنمایی می شدند.

مهمان های این جشن خیلی خاص بودند و همگی خیر مدرسه ساز بودند. خانم ها و آقایانی که اکثرا گرد پیری روی صورتشان نشسته بود. بعضی هاشان اول راه بودند و یک مدرسه بیشتر نساخته بودند و بعضی هم چندین مدرسه ساخته بودند و به فکر ساخت تعداد بیشتری بودند.

آقای عیوضی که جزو کارخانه داران کرمانشاهی است و سال گذشته یک مدرسه در کرمانشاه ساخته بود و امسال به ساخت دومین مدرسه فکر می کرد، از روی تواضع خودش نگفت پارسال چقدر هزینه کرده اما بعدا اعلام‌ کردند سال گذشته ۱۵ میلیارد تومان برای ساخت مدرسه اش هزینه کرده و امسال هم تعهد پرداخت ۱۵ میلیارد تومان برای ساخت مدرسه دوم را داده است.

خانم نظری خیر مدرسه سازی بود که به گفته خودش خانه دار بود و از محل فروش خانه‌ای که همسرش به نامش زده بود، چهار مدرسه ساخته بود و خیلی پرانرژی گفت که به فکر ساخت مدرسه پنجم‌ و ششم هستم.

یک مادر شهید در بین میهمانان بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز کرمانشاه حاضر شده بود که وقتی از او خواستند حرفی بزند خیلی ساده و صمیمی به زبان کردی گفت: بوشم چه؟(چه بگویم).

این مادر شهید در ادامه گفت: دو مدرسه به یاد فرزند شهیدم در شهرستان کنگاور ساخته ام و هم اکنون هم در پی ساخت دو مدرسه دیگر یکی به یاد مرحوم همسرم و دیگری برای  دل خودم هستم و امیدوارم بتوانم این دو مدرسه را هم افتتاح کنم.

جشن امشب خیرین مدرسه ساز کرمانشاه میهمان ویژه ای هم داشت که ایران زندگی نمی‌کرد و از طریق فضای مجازی از کشور آلمان به جشن خیرین مدرسه ساز کرمانشاه آمده بود.

آقای باباخانی گفت: از سال ۱۳۹۵ همراه همسرم در قالب بنیاد پویانه علم در ساخت ۵۸ مدرسه و مرکز فرهنگی و آموزشی مشارکت داشته ایم  که ۴۲ واحد آن مدرسه است. ۲۰ مدرسه در استان کرمانشاه و بقیه در دیگر استان های کشور ساخته شده است.

 دورهمی خیرین برای توسعه مدارس کرمانشاه


باباخانی افزود: از ۴۲ مدرسه ای که در کشور ساخته ایم ۴۰ مدرسه تحویل شده و دو مدرسه دیگر یکی در سال جاری در گهواره و دیگری سال آینده در شهرستان روانسر تحویل خواهد شد.

وی یادآور شد همچنین تعهد ساخت یازده زمین چمن و تجهیز پنج مدرسه استان کرمانشاه به انرژی خورشیدی را داده‌ایم .

به گزارش ایسنا، مرزبان نظری مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه  نیز در مراسم بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان که امشب (۲۷ اردیبهشت) در دانشگاه صنعتی کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه کرمانشاه ۴۲۶ خیر حقیقی و حقوقی مدرسه ساز دارد، اظهار کرد: تمام تلاش مجموعه نوسازی مدارس این است بتوانیم مشارکت خیرین را جلب کرده و پاسخگوی اعتماد آنها باشیم.

 دورهمی خیرین برای توسعه مدارس کرمانشاه

نظری با بیان اینکه به همت خیرین مدرسه ساز استان کرمانشاه از سال ۱۳۹۶ تاکنون ۴۹۰ مدرسه با اعتبار ۳۵۰ میلیارد تومان در استان کرمانشاه  ساخته شده، گفت: خیرین مدرسه ساز استان کرمانشاه در سال گذشته  ۱۰۴ پروژه با اعتبار ۷۳ میلیارد تومان ساختند.

نظری افزود: امسال برای جذب مشارکت ۱۲۰ میلیارد تومانی خیرین مدرسه ساز استان کرمانشاه برنامه ریزی کرده ایم.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۳۶ مدرسه با ۴۰۰ کلاس درس در دست ساخت داریم، گفت: در حال حاضر در استان مدرسه خشتی و گلی نداریم و مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر دانش آموز هم با تحویل ۱۰۷ مدرسه در دست ساخت در سطح  استان، تا مهر ماه به صفر خواهد رسید.

وی افزود : در تلاشیم به سمت جمع آوری مدارس کانکسی با زیر هفت نفر دانش آموز استان برویم.

وی با بیان اینکه از سال ۱۳۹۲ تا مهر ماه ۱۴۰۱ که کار اصلاح سیستم های گرمایشی در استان به اتمام رسید و با مدارس نفتی خداحافظی کردیم در مجموع ۱۴۰ میلیارد تومان در راستای اصلاح سیستم های گرمایشی مدارس در استان هزینه شده، گفت: سال کذشته هم ۲۵ میلیارد تومان برای تعمیر سیستم گرمایشی مدارس در استان هزینه کردیم.

وی اشاره ای هم به اجرای طرح شهید عجمیان برای تعمیر جزیی و زیباسازی مدارس داشت و گفت: در گام اول در سال گذشته ۵۲۶ مدرسه تعمیر جزیی و زیباسازی شد و امسال هم در برنامه داریم دو میلیارد تومان برای زیباسازی و تعمیرات جزیی مدارس اختصاص دهیم.

وی یادآور شد: در سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و ۱۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی -با رشد سه برابری نسبت به سال قبل از آن- به امر مدرسه سازی در استان تخصیص داده شد.

ضرغام پرنیان مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر قرارگاه عدالت تربیتی  نیز در این مراسم با قدردانی از خیرین مدرسه ساز، گفت: اگر خیرین نباشند در نظام تعلیم و تربیت گرفتار مشکلات جدی خواهیم شد.

وی با اشاره به پای کار بودن خیرین مدرسه ساز در کشور، افزود: خیرین مدرسه ساز هم اکنون دو برابر ادوار گذشته پای کار هستند و همین الان روزانه هشت مدرسه به همت خیرین مدرسه ساز در کشور ساخته می شود.

سلمان محمدی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز در این مراسم با قدردانی از خیرین مدرسه ساز استان در امر مدرسه سازی، ابراز امیدواری کرد: در آینده شاهد گرایش بیشتر مردم استان به امر مدرسه سازی باشیم تا شاهد قوی تر شدن دستگاه تعلیم و تربیت استان باشیم.

در انتهای این جشن که با حضور استاندار کرمانشاه برگزار شد، از خیرین مدرسه ساز استان تجلیل شد.

انتهای پیام

نظر شما