شناسهٔ خبر: 66700049 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد

خبرگزاری ایسنا

نماینده ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل و نیز رئیس دوره‌ای شورای امنیت، ادعای نماینده ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی ایران در خلال نشست علنی شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد وضعیت یمن را رد کرد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

امیرسعید ایروانی در این نامه تاکید کرده است: مایه تاسف است که نماینده آمریکا بار دیگر از تریبون شورای امنیت برای پیشبرد منافع سیاسی کوته‌فکرانه خود و توجیه و مشروعیت‌بخشی به اقدامات غیرقانونی و تجاوزات نظامی مستمر آمریکا علیه حاکمیت و تمامیت ارضی یمن با نشر اکاذیب و اطلاعات نادرست علیه جمهوری اسلامی ایران در خصوص وضعیت یمن استفاده کرد.

وی همچنین تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران این ادعا‌های بی‌اساس را صراحتاً رد می‌کند. به همین ترتیب، جمهوری اسلامی ایران ادعا‌های مشابهی را که نمایندگان ایالات متحده، بریتانیا و فرانسه در جلسه توجیهی شورای امنیت در ۱۴ آوریل ۲۰۲۴ در مورد همان دستور جلسه (S/۲۰۲۴/۹۶۰۲) علیه کشورم مطرح نمودند را مردود می‌داند.

ایروانی در نامه خود آورده است: جمهوری اسلامی ایران در مکاتبات خود مورخ ۱۵ ژانویه، ۱۹ فوریه و ۱۸ مارس ۲۰۲۴، صراحتاً اعلام نموده که به قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت پیرامون وضعیت یمن متعهد بوده و فعالیتی مغایر با این قطعنامه‌ها انجام نداده است. جمهوری اسلامی ایران پیوسته از حل مسالمت‌آمیز بحران یمن از طریق مجاری دیپلماتیک دفاع می‌کند و بر تعهد خود نسبت به امنیت دریایی و آزادی دریانوردی تاکید دارد. موجب امتنان خواهد بود چنانچه مکاتبه حاضر به عناون سند شورای امنیت ثبت و توزیع گردد.

نظر شما