شناسهٔ خبر: 66699540 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

روابط عمومی‌ها حجاب و مانع مدیران نباشند/مدیران سواد روابط عمومی خود را تقویت کنند

مدیرکل صدا و سیمای مرکز لرستان گفت: روابط عمومی حجاب و مانعی برای رساندن صدای مسئولان به مردم و انعکاس نظرات مردم به مسئولان نباشد.

صاحب‌خبر -

 

علیرضا شیروی در گفت و گو با خبرگزاری بسیج از لرستان ضمن تبریک روز روابط عمومی اظهار داشت: قانون‌گذار و کسانی که ترکیبات اداره و حکم رانی کشور را طراحی کردند جایگاه والایی را برای روابط عمومی‌ها در نظر گرفتند به گونه ای که در اکثر دستگاه‌های اجرایی ما ادارات روابط عمومی مستقیما زیر نظر بالاترین مقام اجرایی هستند .

 وی در زمینه جايگاه روابط عمومی افزود: در بحث روابط عمومی، با مفهومی به نام سواد روابط عمومی مواجه هستیم که بسیار فراگیرتر از سواد رسانه است که متاسفانه در نزد مسئولان و مدیران این سواد روابط عمومی تا حدودی جا نیفتاده و با این سواد شناخت کافی ندارند و به نوعی روابط عمومی را نهادی می‌دانند که باید در خدمت آنها باشد در صورتی که وظیفه اصلی روابط عمومی پل ارتباطی میان مردم و مسئولان است.

 

مدیرکل صدا و سیمای مرکز لرستان با بیان اینکه به نوعی دو وجهه را روابط عمومی ها باید در نظر بگیرند،خاطر نشان کرد: مورد اول اینکه تقاضاها، درخواست‌ها و خواسته های جامعه هدف را اخذ، تجميع و فرموله کند و به دست مسئولان برسانند که هم از نظر علمی و هم از نظر تجربی دارای جایگاه بالایی است و نیاز به یک مهارت علمی دارد،

از طرفی دیگر روابط عمومی دستگاه‌ها باید ارتباطات دستگاهای خود با نهاد های اجرایی را تسهیل کنند و ضمن اینکه پاسخگو باشند در زمینه ارتباط مسئولان با مردم، شفافیت کامل را هم در دستگاهشان برقرار باشد .

 

وی گفت: مدیران دستگاههای اجرایی باید سواد روابط عمومی را داشته باشند و از طرفی جامعه هدف ما نیز با بالا بردن سواد رسانه ای سریع تر خواستها و نیازهای خود را می‌گیرند .

 

شیروی با بیان اینکه در برگیری از جمله ارزش‌های خبری که بسیار مورد توجه است، تصریح کرد: هر دستگاهی که جامعه هدف گسترده تری دارد از مسئولیت بیشتری در ارتباط با مردم برخوردار است.

 

مدیرکل صدا و سیمای مرکز لرستان گفت: خارج از آنچه مد نظر و در ذهن مدیران هست، خوانش ذهن مردم به عنوان کنشگران اصلی جامعه بسیار مهم است که به نوعی نبض جامعه را روابط عمومی‌ها باید دائما رصد کنند. 

 

وی با بیان اینکه روابط عمومی یک دانش و رشته بین رشته ای است خاطر نشان کرد: روابط عمومی نبض جامعه راجهت انتخاب تصمیمات درست و اطلاع رسانی پیاده کردن این تصمیمات برای جامعه، به مسئولان منتقل کنند .

 

شیروی با بیان اینکه انتقال تجربیات و موفقیت های حکم رانی به مردم به نوعی امید آفرینی در بین جامعه است که در ادبیات سیاسی و اجتماعی این روزها از آن به جهاد تبیین یادمیکنیم، تصریح کرد: در قدرت نرم مهمترین مولفه بحث جذابیت و کار آمدی است که رویکرد امید به آینده و امید‌آفرینی در بین جامعه حاصل می شود و وظیفه روابط عمومی ها است که خدماتی با این رویکرد در اختیار مردم قرار دهند.

 

 وی تصریح کرد: از مزیت های جمهوری اسلامی تکیه بر قدرت نرم است که روابط عمومی‌ها در این حوزه با تبیین کامل و جامع در جهاد تبیین و در مقابله با این ترفند دشمنان که سعی دارند آینده را سیاه و تار نشان دهند با جهاد تبيين و امید آفرینی که انجام می‌دهند با این ترفند هم مقابله کند.

 

شیروی گفت: روابط عمومی ها سعی کنند چیزی را ناگفته نگذارند چرا که در نظام مقدس جمهوری اسلامی کنش محرمانه ای نداریم، اگر تلاش‌ها و موفقیت‌ها گفته شود مطمئناً تاثیر مثبت خود را خواهد داشت و مردم نیز خود را در فرایند تصمیم گیری و اجرای تصمیمات دخیل می‌دانند .

 

وی با بیان اینکه روابط عمومی باید تسهیلگر باشند نه مانعی در برابر اطلاع رسانی تاکید کرد: لرستان از جامعه رسانه ای فعال، پویا و با نشاطی برخوردار است پس ارتباط خوب با جامعه رسانه ای استان هم در نشر اقدامات دستگاه‌های اجرایی و امید آفرینی به مردم ، هم به مسئولان اجرایی برای اتخاذ تصمیمات درست‌تر یا اصلاح برخی از تصمیمات کمک خواهد کرد.

 

 مدیرکل جدید صدا و سیمای مرکز لرستان گفت: از مسئولان در خواست داریم که واقعیت‌ها را با مردم در میان بگذارند چرا که دشمنان تمام ترفند‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و حتی زیست محیطی را برای تحت فشار قرار دادن کشور ما استفاده می‌کنند.

 

شیروی افزود: مسئولان از راهکار مردمی می‌توانند استفاده کنند و با پشتوانه حمایتی مردم می‌توانند در گذر از این شرایط نامناسب موفق تر باشند، همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند ما در مسیر رسیدن به قله هستیم سختی و کمبود هایی هست.

 

وی با اشاره به اینکه مسئولان مردم را مَحرَم خود بدانند و روابط عمومی‌ها را فعال تر کند تصریح کرد: روابط عمومی حجاب و مانعی برای رساندن صدای مسئولان به مردم و انعکاس نظرات مردم به مسئولان نباشد و همواره خود را نیازمند دانش‌افزایی و تکمیل کردن دانش خود در خصوص رسانه‌ها بداند چراکه تحولات بسیار سریع و گسترده ای در عرصه رسانه و جامعه در حال اجرا است و مدیران نیز خود را مستغنی ندانند و دانش رسانه ای، دانش افکار عمومی و دانش مدیریت روابط عمومی خود را تکمیل کنندعلیرضا شیروی در گفتگو با خبرگزاری بسیج از لرستان ضمن تبریک روز روابط عمومی اظهار داشت: قانون‌گذار و کسانی که ترکیبات اداره و حکم رانی کشور را طراحی کردند جایگاه والایی را برای روابط عمومی‌ها در نظر گرفتند به گونه‌ای که در اکثر دستگاه‌های اجرایی ما ادارات روابط عمومی مستقیما زیر نظر بالاترین مقام اجرایی هستند.

 وی در زمینه جایگاه روابط عمومی افزود: در بحث روابط عمومی، با مفهومی به نام سواد روابط عمومی مواجه هستیم که بسیار فراگیرتر از سواد رسانه است که متاسفانه در نزد مسئولان و مدیران این سواد روابط عمومی تا حدودی جا نیفتاده و با این سواد شناخت کافی ندارند و به نوعی روابط عمومی را نهادی می‌دانند که باید در خدمت آن‌ها باشد در صورتی که وظیفه اصلی روابط عمومی پل ارتباطی میان مردم و مسئولان است.



مدیرکل صدا و سیمای مرکز لرستان با بیان اینکه به نوعی دو وجهه را روابط عمومی‌ها باید در نظر بگیرند، خاطر نشان کرد: مورد اول اینکه تقاضاها، درخواست‌ها و خواسته‌های جامعه هدف را اخذ، تجمیع و فرموله کند و به دست مسئولان برسانند که هم از نظر علمی و هم از نظر تجربی دارای جایگاه بالایی است و نیاز به یک مهارت علمی دارد.

از طرفی دیگر روابط عمومی دستگاه‌ها باید ارتباطات دستگا‌های خود با نهاد‌های اجرایی را تسهیل کنند و ضمن اینکه پاسخگو باشند در زمینه ارتباط مسئولان با مردم، شفافیت کامل را هم در دستگاهشان برقرار باشد.



وی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید سواد روابط عمومی را داشته باشند و از طرفی جامعه هدف ما نیز با بالا بردن سواد رسانه‌ای سریع‌تر خواست‌ها و نیاز‌های خود را می‌گیرند.



شیروی با بیان اینکه در برگیری از جمله ارزش‌های خبری که بسیار مورد توجه است، تصریح کرد: هر دستگاهی که جامعه هدف گسترده تری دارد از مسئولیت بیشتری در ارتباط با مردم برخوردار است.



مدیرکل صدا و سیمای مرکز لرستان گفت: خارج از آنچه مد نظر و در ذهن مدیران هست، خوانش ذهن مردم به عنوان کنشگران اصلی جامعه بسیار مهم است که به نوعی نبض جامعه را روابط عمومی‌ها باید دائما رصد کنند.  



وی با بیان اینکه روابط عمومی یک دانش و رشته بین رشته‌ای است خاطر نشان کرد: روابط عمومی نبض جامعه راجهت انتخاب تصمیمات درست و اطلاع رسانی پیاده کردن این تصمیمات برای جامعه، به مسئولان منتقل کنند.



شیروی با بیان اینکه انتقال تجربیات و موفقیت‌های حکم رانی به مردم به نوعی امید آفرینی در بین جامعه است که در ادبیات سیاسی و اجتماعی این روز‌ها از آن به جهاد تبیین یادمیکنیم، تصریح کرد: در قدرت نرم مهمترین مولفه بحث جذابیت و کار آمدی است که رویکرد امید به آینده و امید‌آفرینی در بین جامعه حاصل می‌شود و وظیفه روابط عمومی‌ها است که خدماتی با این رویکرد در اختیار مردم قرار دهند.



 وی تصریح کرد: از مزیت‌های جمهوری اسلامی تکیه بر قدرت نرم است که روابط عمومی‌ها در این حوزه با تبیین کامل و جامع در جهاد تبیین و در مقابله با این ترفند دشمنان که سعی دارند آینده را سیاه و تار نشان دهند با جهاد تبیین و امید آفرینی که انجام می‌دهند با این ترفند هم مقابله کند.



شیروی گفت: روابط عمومی‌ها سعی کنند چیزی را ناگفته نگذارند چرا که در نظام مقدس جمهوری اسلامی کنش محرمانه‌ای نداریم، اگر تلاش‌ها و موفقیت‌ها گفته شود مطمئناً تاثیر مثبت خود را خواهد داشت و مردم نیز خود را در فرایند تصمیم گیری و اجرای تصمیمات دخیل می‌دانند.



وی با بیان اینکه روابط عمومی باید تسهیلگر باشند نه مانعی در برابر اطلاع رسانی تاکید کرد: لرستان از جامعه رسانه‌ای فعال، پویا و با نشاطی برخوردار است پس ارتباط خوب با جامعه رسانه‌ای استان هم در نشر اقدامات دستگاه‌های اجرایی و امید آفرینی به مردم، هم به مسئولان اجرایی برای اتخاذ تصمیمات درست‌تر یا اصلاح برخی از تصمیمات کمک خواهد کرد.



 مدیرکل جدید صدا و سیمای مرکز لرستان گفت: از مسئولان در خواست داریم که واقعیت‌ها را با مردم در میان بگذارند چرا که دشمنان تمام ترفند‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و حتی زیست محیطی را برای تحت فشار قرار دادن کشور ما استفاده می‌کنند.



شیروی افزود: مسئولان از راهکار مردمی می‌توانند استفاده کنند و با پشتوانه حمایتی مردم می‌توانند در گذر از این شرایط نامناسب موفق‌تر باشند، همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند ما در مسیر رسیدن به قله هستیم سختی و کمبود‌هایی هست.



وی با اشاره به اینکه مسئولان مردم را مَحرَم خود بدانند و روابط عمومی‌ها را فعال‌تر کند تصریح کرد: روابط عمومی حجاب و مانعی برای رساندن صدای مسئولان به مردم و انعکاس نظرات مردم به مسئولان نباشد و همواره خود را نیازمند دانش‌افزایی و تکمیل کردن دانش خود در خصوص رسانه‌ها بداند چراکه تحولات بسیار سریع و گسترده‌ای در عرصه رسانه و جامعه در حال اجرا است و مدیران نیز خود را مستغنی ندانند و دانش رسانه ای، دانش افکار عمومی و دانش مدیریت روابط عمومی خود را تکمیل کنند.

نظر شما