شناسهٔ خبر: 66699462 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خبر داد

پذیرش دانشجوی خارجی در دانشگاه بم از مهرماه

زهرا دهقان زاده

نشست روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی منطقه هشت کشور (کرمان، بم، جیرفت، رفسنجان، سیرجان، زابل، زاهدان، ایرانشهر و چابهار) ۲۷ اردیبهشت ماه در بم برگزار شد.

صاحب‌خبر -

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم در حاشیه این نشست گفت: این جلسه به میزبانی شهرستان بم برگزار شد و عمده مشکلات دانشگاه‌های کلان منطقه هشت مطرح شد .

دکتر علی صدیقی بیان کرد: در این جلسه درخصوص دانشگاه بین‌الملل تبادل نظر و مصوب شد با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کرمان، از مهرماه سال جاری پذیرش دانشجو و درسال‌های آینده بصورت مستقیم دانشجوی خارجی را در مجتمع آموزشی و بیمارستان‌های بم برای رشته‌های پزشکی داشته باشیم .

وی در ادامه با اشاره به شیوع بیماری مالاریا اظهار کرد: با توجه به بارندگی‌های اخیر در استان‌های سیستان بلوچستان و کرمان و مناطقی که اخطار داده بودند، افزایش مالاریا را داشتیم که در این راستا مراکز بهداشتی در حال آمایش مناطق هستند تا چنانچه مواردی دیده شود برای درمان آنها اقدام کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم گفت: خوشبختانه در بم چند موردی که دیده شده مسافرانی از دیگر نقاط بودند و در خود بم کانونی یافت نشده است.

وی با اشاره به اینکه در سهمیه دارویی نسبت به کل کشور ضریب کمتر ی داریم، افزود: این روال از سنوات گذشته بوده که در این جلسه قرار شد ضریب‌ها را به استانداردهای کشوری برسانیم .

صدیقی درباره کمبود شیرخشک نیز گفت: در بم کمبود شیرخشک معمولی نداریم و فقط چند مورد شیرخشک رژیمی است که تلاش داریم این کمبود را جبران کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم درباره جوانی جمعیت بیان کرد: خوشبختانه در جوانی جمعیت مشکلی نداریم و رشد جمعیتی را شاهد هستیم و در سال گذشته رتبه ۶ کشور را کسب کردیم.

وی اظهار کرد: کارهای بسیار خوبی در راستای جوانی جمعیت صورت گرفته از جمله راه‌اندازی مراکز ناباروری در بیمارستان پاستور و مشوق‌هایی که کمک می‌کند.

انتهای پیام

نظر شما