شناسهٔ خبر: 66699398 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

2000 خانۀ محیط‌زیست در ایران راه‌اندازی شد

مدیرکل محیط زیست استان لرستان با بیان اینکه نخستین خانۀ محیط‌زیست لرستان سال 1400 راه‌اندازی شده‌است، اضافه کرد: حدود 2000خانۀ محیط‌زیست در کشور راه‌اندازی شده‌است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست ؛ در جشنوارۀ ملی تجلیل از خانه‌های محیط‌زیست برتر در لرستان، گفت: خانه‌های محیط‌زیست بزرگ‌ترین مردمی‌سازی محیط زیست و نیازمند جهاد تبیین است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان با اشاره به همکاری 40هزار دانش‌آموز و فرهنگی با محیط‌زیست یادآور شد: 600خانۀ محیط‌زیست در این استان فعال است.

سالاروند با تأکید به اینکه خانه‌های زیست‌محیطی بزرگ‌ترین مردمی‌سازی در قالب اصل 50 هستند، یادآور شد: محیط‌زیست وظیفه‌ای همگانی است و خانه‌های محیط‌زیست نیاز به ساماندهی دارد.

او تأکید به لزوم مشارکت‌های مردمی برای حفاظت از محیط‌زیست خاطرنشان کرد: آموزش‌های مردمی برای نگهداری از عرصه‌های طبیعی را بین روستاهای دوردست و عشایر نیز ارائه داده‌ایم.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان با اعلام اینکه خانه‌های محیط‌زیست حلقه میانی دولت و محیط‌زیست هستند، اذعان کرد: ما باید این خانه‌ها را برای اقدامات بیشتر ترغیب کنیم.

سالاروند با بیان اینکه لرستان اولین استانی بود که هوشمندسازی مناطق حفاطت‌شده را انجام داد، گفت: احداث نخستین خانۀ فناور محیط‌زیست، هوشمندسازی مناطق، فعال‌سازی مجمع خیران حفاطت از محیط‌زیست، ایجاد سایت احیای گوزن زرد ایرانی از اقدامات انجام‌شده است.

 

نظر شما