شناسهٔ خبر: 66699317 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران خبر داد

وقوع طوفان و وزش باد شدید/ صدور هشدار نارنجی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران گفت:با توجه به صدور هشدار نارنجی احتمال وقوع طوفان و وزش باد شدید تا یکشنبه سی‌ام اردیبهشت پیش بینی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حامد یزدی مهر، عصر امروز_ پنجشنبه بیست‌وهفتم اردیبهشت_ در جمع اصحاب رسانه از صدور هشدار نارنجی هواشناسی در استان تهران خبر داد و اظهار کرد: بر اساس این هشدار، وزش باد خیلی شدید و احتمال وقوع طوفان لحظه‌ای از فردا_ جمعه بیست‌وهشتم اردیبهشت_ تا پایان روز_ یکشنبه سی‌ام اردیبهشت_ پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه طبق اعلام هواشناسی، مخاطره مذکور همراه با خیزش گرد و خاک برای همه مناطق استان تهران به ویژه نیمه جنوبی و غربی خواهد بود، افزود: این مخاطره کاهش کیفیت هوا و شعاع دید را به همراه خواهد داشت، لذا به تمام مردم توصیه می‌شود با توجه به منطقه اثر مخاطره پیش بینی شده احتیاط‌های لازم را داشته باشند.

مدیر کل مدیریت بحران استان تهران در خصوص تردد نداشتن در مجاورت ساختمان‌های نیمه کاره، تابلوهای مستقر در سطح شهر، تیرهای برق و کابل‌های فشار قوی هشدار داد و بر ضرورت تجمع نداشتن در محدوده و محل وقوع حوادث احتمالی، فاصله گرفتن از شیشه پنجره‌ها، تردد نداشتن در محدوده تراس و پشت بام‌ها نیز تاکید کرد و گفت: موارد هشداری مذکور بخشی از توصیه‌های ایمنی در هنگام وقوع طوفان است که شهروندان باید به آن توجه کنند، همچنین دوری از حصارها، دیوارها، تابلوهای تبلیغاتی، بنرها، داربست‌های فلزی و توقف نداشتن در این مکان‌ها نیز در هنگام وقوع طوفان توصیه می‌شود.

وی به پیش بینی هواشناسی مبنی بر احتمال بارش پراکنده باران و گاهی رعد و برق در نیمه شمالی استان نیز هشدار داد و تصریح کرد: به شهروندان و کسانی که به واسطه شغل باید در مکان‌های مرتفع مانند دکل‌ها و داربست‌ها مستقر شوند توصیه اکید می‌شود از این اقدام خودداری کنند.

یزدی مهر در خصوص اجتناب از پرواز گلایدر و هواپیماهای سبک نیز هشدار داد و خاطرنشان کرد: محافظت از پوشش گلخانه‌ها و نصب قیم برای نهال‌ها در دستور کار کشاورزان و باغداران باشد.

نظر شما