شناسهٔ خبر: 66699225 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

آمریکا ۵ فرد و نهاد روسی را به دلیل همکاری نظامی با کره شمالی تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد: دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC) دو فرد روس و سه نهاد مستقر در روسیه را به دلیل تسهیل انتقال تسلیحات بین روسیه و کره شمالی تحریم می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کرد: این اقدام اهداف دولت آمریکا برای مختل کردن و افشای انتقال تسلیحات بین کره شمالی و روسیه را ترویج می‌کند و بر اساس تحریم‌های اعمال شده توسط وزارت خزانه داری و وزارت امور خارجه مربوط به انتقال تسلیحات کره شمالی و موشک‌های بالستیک به روسیه برای استفاده روسیه علیه اوکراین است.

 وزارت خزانه داری آمریکا افزود: این اقدام نشان‌دهنده عزم ما برای تحمیل هزینه‌ها و پاسخگو ساختن کره‌شمالی و روسیه به خاطر فعالیت‌های غیرقانونی‌شان است.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، گفت: اقدام امروز نشان دهنده تعهد ما برای اختلال در همکاری نظامی عمیق کره شمالی با روسیه است. 

او گفت: ایالات متحده آمریکا به اقدامات خود برای پاسخگو ساختن کسانی که به دنبال تسهیل ارسال تسلیحات و سایر تجهیزات برای کمک به جنگ روسیه هستند، ادامه خواهد داد.

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد: روسیه و کره شمالی همکاری‌های نظامی خود را در سال گذشته تقویت کرده اند و کره شمالی موشک‌ها و مهمات بالستیک را در اختیار روسیه قرار داده است. پیونگ یانگ در ازای حمایت از مسکو، به دنبال کمک نظامی از روسیه است.

این نهاد آمریکایی مدعی شد که این تحریم ها، افراد و شرکت‌هایی را هدف قرار می‌دهد که همکاری نظامی روسیه و کره شمالی را تسهیل می‌کنند. این بازیگران که از طریق شبکه‌های مستقر در روسیه فعالیت می‌کنند، سعی می‌کنند با استفاده از شرکت‌هایی برای جابجایی تجهیزات نظامی برای حمایت از تجاوز غیرقانونی روسیه به اوکراین، از تحریم‌ها فرار کنند.

پیش از این نیز، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در کی یف اوکراین به سر می‌برد، تاکید کرد که واشنگتن قصد دارد از دارایی‌های توقیف شده روسیه برای تامین بودجه برای بازسازی اوکراین استفاده کند.

 آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در سخنانی در موسسه پلی تکنیک ایگور سیکورسکی کیف در اوکراین گفت: کنگره به ما این اختیار را داده است که دارایی‌های روسیه در آمریکا را مصادره کنیم. ما قصد داریم از آن استفاده کنیم. آنچه پوتین در اوکراین ویران کرد، روسیه باید و باید برای بازسازی بپردازد.

وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد: واشنگتن در حال همکاری با سایر کشورهای گروه ۷ است تا آنها نیز چنین کاری با «دارایی‌های مستقل روسیه» انجام دهند.

بلینکن گفت: «گروه ۷ می‌تواند از میلیاردها دلار دارایی روسیه استفاده کند و پیامی قدرتمند به پوتین بفرستد که زمان به نفع او نیست».

جنگ اوکراین در پی بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو و گسترش نیروهای ناتو تا نزدیکی مرزهای روسیه کلید خورد. مسکو در پی نادیده گرفتن دغدغه‌های امنیتی خود از سوی غرب و به ویژه آمریکا در ۵ اسفند ۱۴۰۰ به اوکراین حمله کرد.

طی این مدت کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از جمله آمریکا با کنار گذاشتن گزینه دیپلماتیک برای برقراری صلح، با حمایت‌های هنگفت نظامی از کی‌یف بر ادامه این جنگ افروزی ادامه داده و با تجهیز اوکراین به سلاح‌های پیشرفته‌تر و سنگین‌تر نظامی، آشکارا سیاست تحریک کرملین را دنبال می‌کنند.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به حمله روسیه به اوکراین تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند. با وجود تحریم‌های بی‌سابقه و تلاش‌های غرب برای انزوای روسیه، کرملین توانسته اقتصاد خود را در شرایط جنگ پا بر جا نگه دارد.

نظر شما