شناسهٔ خبر: 66699219 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حکومت نظامی در کالدونیای فرانسه

 شورش‌ها و ناآرامی‌هایی که از چند روز پیش در جزیره کالِدونیای جدید شروع شده وضعیت بسیار حساس و بغرنجی را برای دولت فرانسه بوجود آورده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  شورش‌ها و ناآرامی‌هایی که از چند روز پیش در جزیره کالِدونیای جدید شروع شده وضعیت بسیار حساس و بغرنجی را برای دولت فرانسه بوجود آورده است.

<div id="video-display-embed-code_11121506"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4236225/11121506?width=600&height=350"></script></div>


در شورش‌های اخیر گروه‌های خشمگین و ناراضی خسارات زیادی به اماکن دولتی و عمومی وارد ساخته و تعداد زیادی از مراکز تجاری و خودرو‌ها را به آتش کشیدند.

در پی این ناآرامی‌ها که تاکنون بیش از ۵ نفر از جمله دو پلیس کشته و صد‌ها نفر زخمی شده اند دولت فرانسه با تشکیل شورای عالی دفاعی؛ در کالدونیای جدید اعلام حکومت نظامی کرد.

اعزام هزاران نیروی ارتش، ژاندارمری و پلیس، ممنوعیت برپایی هرگونه تظاهرات و تجمع اعتراضی و نیز قطع برخی شبکه‌های اجتماعی از جمله تیک تاک اقدامات جدیدی است که دولت فرانسه برای برقراری آرامش و امنیت در کالدونیا اتخاذ کرده است.

فرانسه جمهوری آذربایجان را به دخالت در امور داخلی خود و شورش‌های کالدونیا متهم کرده است.

به گفته وزیر کشور فرانسه تاکنون صد‌ها تن از معترضان بازداشت شده اند.

جزیره کالدونیای جدید جزو مستعمرات فرانسه در اقیانوس آرام و شرق استرالیاست که بیش از ۱۶ هزار کیلومتر با سرزمین اصلی فرانسه در اروپا فاصله دارد.

نظر شما