شناسهٔ خبر: 66699156 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سیتنا | لینک خبر

پیشگویی هولناک کارشناس هلندی؛ زلزله‌ای به بزرگی ۸ ریشتر در راه است

فرانک هوگربیتس کارشناس جنجالی هلندی نسبت به احتمال وقوع زمین‌لرزه‌های شدیدی به بزرگی ۸ ریشتر در روزهای آینده هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سیتنا، او دیروز چهارشنبه به نقل از مرکز پژوهشگاه به ریاست «SSGEOS» ویدیویی را در حساب کاربری خود در پلتفرم «X» به اشتراک گذاشت و درباره احتمال وقوع زمین لرزه‌های قوی که ممکن است قدرت آن‌ها به ۷ یا ۸ درجه برسد، توضیح داد.

این کارشناس در این کلیپ گفت: «احتمالاً همگرایی بین هندسه سیارات و ماه در بازه زمانی ۱۷ تا ۱۸ اردیبهشت و حتی در بازه زمانی ۲۲ تا ۲۳ اردیبهشت، منجر به زلزله‌های شدید شود که قدرت آن‌ها احتمالاً به ۷ تا ۸ درجه در مقیاس ریشتر خواهد رسید.

وی پیش‌بینی کرد در هفته پایانی اردیبهشت فعالیت لرزه‌ای افزایش یابد اما هنوز مناطقی را برای این فعالیت‌ها مشخص نکرده است.

او توضیح داد: «ما ممکن است در واقع شاهد وقوع یک طوفان لرزه‌ای به دلیل این هندسه سیاره‌ای باشیم.»

هوگربیتس در تلاشی برای توضیح میزان فزاینده زلزله در دو سال اخیر در توئیتی دیگر گفت: در سال‌های اخیر پدیده خوشه‌بندی زمانی (نه مکانی) زلزله‌ها را مورد مطالعه قرار داده‌ایم، زیرا زلزله‌های قوی اغلب به مرور زمان تمایل به خوشه‌بندی دارند.

وی افزود: ما باید متوجه باشیم که تمدن در مورد نیروهای طبیعی چقدر ضعیف است. ما هرگز نمی‌توانیم این نیروها را کنترل کنیم. ما فقط می‌توانیم تاثیر آن را تجربه کنیم. تمدن‌ها مانند هرچیزی در طبیعت، می‌آیند و می‌روند. این چیزی است که تاریخ روی این سیاره به ما می‌آموزد.

هوگربیتس به دلیل پیش‌بینی‌هایش به ایجاد جنجال عادت داشت که برخی از آن‌ها به حقیقت پیوستند، علی‌رغم رد قاطعانه زمین‌شناسان با نظریه‌های او که هندسه سیاره‌ای را به زلزله‌های روی زمین مرتبط می‌کند.

انتهای پیام

نظر شما