شناسهٔ خبر: 66698591 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

سرلشکر سلامی:

«وعده صادق» هنرنمایی اعجاب‌برانگیز و افتخار جاودان نظام اسلامی بود

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در وعده صادق فهمیدیم شهدا چه قدرتی به ایران بزرگ بخشیدند و در فاصله‌ای کمتر از ۱۲ روز پس از شهادتشان عملیات «وعده صادق» رخ داد و زمین شاهد هنرنمایی اعجاب‌برانگیز و افتخار جاودان نظام اسلامی بود.

صاحب‌خبر -

«وعده صادق» هنرنمایی اعجاب‌برانگیز و افتخار جاودان نظام اسلامی بود

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر روز پنج‌شنبه در مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت سردار مجاهد سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی در گلستان شهدای اصفهان با اشاره به دهه کرامت و میلاد باسعادت امام رضا علیه السّلام و حضرت معصومه سلام الله علیها اظهارداشت: مردم اصفهان در شکل‌دهی به تمدن عظیم اسلام در جهاد مومنانه در مقابل مستکبران جایگاه ممتاز و خطیر و سرنوشت‌سازی را به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: وقتی مردان بزرگی مثل شهید خرازی که فرمانده‌ای کم‌نظیر با نبوغ و شجاعتی بی‌نظیر از این سرزمین به عرش اعلی پر می‌کشد می‌فهمیم که این مردم در دامان خود چه شهیدانی را پرورش داده‌اند و وقتی شهید ردانی‌پور که مجاهدی واقعی بود به شهادت رسید ما قدر و عظمت مردم اصفهان را می‌فهمیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: وقتی همچون شهید همت، شهید حجازی و شهید صفوی، حاج محمدرضا زاهدی که ما او را به نام حاج علی می‌شناختیم با پیکر خونین از کنار حرم اهل بیت -علیهم السّلام- و حرم حضرت زینب -سلام الله علیها-؛ از شرق مدیترانه در فاصله هزار و چند صد کیلومتری مرزهای ما به سوی ملاقات به خدا می‌شتابند متوجه می‌شویم اصفهان چه شهری است.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: در اربعین شهادت هفت مرد مجاهد میدان‌دیده که در آن حادثه تهاجم صهیونیستی به کنسولگری کشورمان در دمشق به شهادت رسیدند گردهم آمدیم تا از مقام عالی شهادت که حیات جاودان است سخن بگوییم.

وی گفت: کسانی همچون شهید زاهدی که ۴۵ سال لباس جهاد بر تن کرده و مجاهدت پیوسته داشته است، در قلب تمام مخاطرات سخت بوده و در امر خطر آرام بوده است، از ابتدای جنگ هنگامی که جوانی ۲۰ ساله بوده در مقابل دشمن ایستاده تا وقتی که مردی ۶۳ ساله شده است، از دارخویین به رمل‌ها در طریق القدس و از آن‌جا به سمت فتح‌المبین و آزادسازی خرمشهر در بیت‌المقدس و در رمضان در شرق بصره در میان طوفان‌های شن که چشم‌ها را می‌بست و در خیبر و بدر و کربلای ۳ دریا را درنوردیده و با دل دریایی، دل به دریا زده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: امروز چهره دشمنان ایران در هم رفته است و آمریکا، رژیم صهیونیستی و دیگران با سقوط اخلاقی و درهم‌شکسته‌شدن شخصیتشان در دنیا روبرو هستند در حالی که همه ایران را ستایش می‌کنند و وقتی که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به قلب استکبار حمله می‌‎کند همه او را می‌ستایند چرا که مردانی مثل شهید علی زاهدی را دارد که هرگز از جستجوی شهادت باز نماند.

سردار سلامی با اشاره به ویژگی‌های سردار مجاهد گفت: شهید زاهدی دائم‌الذکر بود، مدام قرآن می‌‎خواند و بانشاط، باروحیه، مهربان و متواضع بود و اگر بخواهیم او را توصیف کنیم باید بگوییم او تجسم فضیلت‌ها بود و اگر بخواهیم صورت انسانی هر فضیلتی را ترسیم کنیم او بود.

وی درباره صفات این شهید راه آزادی قدس تصریح کرد: اگر از گذشت، جوانمردی، بخشش و ایثار، صداقت و راستگویی، شجاعت و ایمان واقعی سخن بگوییم چهره شهید زاهدی در ذهن ما تجسم پیدا می‌کند. این شخصیت بی‌انتهای انسانی است که ساخته‌ی مکتب امام حسین -علیه السّلام-، مکتب امام راحل -رحمة الله علیه- و پرورش‌یافته‌ی مکتب امام خامنه‌ای بود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: بدانید تا وقتی پیکر این عزیزان روی دست‌های شما تشییع می‌شوند کسی به عزت شما خطشه‌ای وارد نمی‌کند. شما مردان و زنان باغیرتی هستید که این‌ها را پرورش می‌دهید و تقدیم اسلام می‌کنید.

سردار سلامی با اشاره به این که این خط ادامه دارد و این شهدا مظهر قدرت ایران هستند، افزود: در این ماجرا فهمیدیم که شهدا چه قدرتی به ایران بزرگ بخشیدند و در فاصله‌ای کمتر از ۱۲ روز پس از شهادتشان عملیات «وعده صادق» رخ داد و زمین شاهد هنرنمایی اعجاب‌برانگیز و افتخار جاودان نظام اسلامی بود.

نظر شما