شناسهٔ خبر: 66698584 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سردار سلامی:

عملیات«وعده صادق»، تحسین جهانیان را برانگیخت

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: عملیات وعده صادق و حمله ایران به قلب سیاسی استکبار، تحسین جهانیان را برانگیخته است.

صاحب‌خبر -

سردار سرلشکر حسین سلامی شامگاه پنجشنبه در مراسم چهلمین روز شهادت سردار شهید محمدرضا زاهدی در گلستان شهدای اصفهان اظهار کرد: ایران هر بار با شهادت سرداران قهرمان خود در جهان منزلت و عظمت پیدا کرد و این در حالی است که دشمنان این ملت چهره ای در هم شکسته و سقوط کرده دارند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: مرور رخدادهای پس از شهادت سردار زاهدی و همرزمانش بار دیگر نشان داد شهدا چه قدرتی به ایران بزرگ بخشیدند تا کمتر از ۱۲ روز، وعده صادق تحقق پیدا کند و زمین شاهد یک هنرنمایی اعجازانگیز باشد تا بار دیگر افتخار جاودانه نصیب ملت ایران و امت اسلام شود.

وی به مراسم باشکوه تشییع شهید زاهدی در اصفهان اشاره و بیان کرد: مردم شهیدپرور دیار اصفهان شهر را تعطیل کردند تا مردی آسمانی را تجلیل و بدرقه کنند؛ تا زمانی که پیکر شهدا بر دوش ماست کسی نمی‌تواند به عزت ایران خدشه‌ای وارد کند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سردار زاهدی که همه او را با عنوان حاج علی جبهه‌ها می شناسند تجسم همه فضیلت‌ها و پرورش یافته مکتب امام حسین (ع) بود.

وی افزود: شهید زاهدی ۴۵ سال جامه رزم و جهاد بر تن داشت و در میان سخت ترین بزنگاه ها همواره آرام و بااقتدار بود، او از ۲۰ تا ۶۳ سالگی در همه علمیات از دارخوین تا شکست حصر آبادان گرفته تا طریق‌القدس، فتح‌المبین، آزادسازی خرمشهر، عملیات والفجر، رمضان و کربلای سه حضور داشت و در این نبردها در کنار دیگر همرزمانش همواره غیرت، صداقت و شجاعت به نمایش گذاشتند.

اصفهان شهر شهیدان خدایی است

سردار سلامی در بخش دیگری از سخنان خود، اصفهان را شهر شهیدان خدا توصیف کرد و افزود: مایه افتخار است که هرگاه مردم این استان را ملاقات می‌کنم، به دنبال پیدایش یک شکوه، عظمت و رویداد بزرگ است که پهنای معنوی مردم این دیار را منعکس می‌کند.

وی ادامه داد: مردم انقلابی اصفهان در شکل‌دهی به تمدن نوین اسلام، پرورش علما و دانشمندان و جهاد مومنانه مقابل مستکبران جایگاه ممتاز، خطیر و سرنوشت‌سازی را به خود اختصاص داده اند.

سردار سلامی با بیان تعبیر زیبایی درباره شاخصه شهیدپروری اصفهان گفت: نصف جهان را اهل آسمان بهتر از اهل زمین می‌شناسند؛ شهری همانند کهکشان پرستاره که ۲۴ هزار شهید سرافراز در آن آرمیده‌اند.

نظر شما