شناسهٔ خبر: 66698364 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

رئیس‌جمهور با خانواده شهدای «خان‌طومان» در مازندران دیدار کرد

سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در جریان دور دوم سفر استانی به مازندران، شامگاه پنجشنبه با خانواده‌ شهدای «خان‌طومان» سوریه در پارک موزه دفاع مقدس ساری دیدار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، دور دوم سفر رئیس جمهور و شماری از اعضای هیات دولت به استان مازندران در اردیبهشت برای مازندرانی‌ها که ده‌ها عاشق عباس‌گونه را در خان‌طومان تقدیم دفاع از حرم حضرت زینب (س) کرده اند، مفهوم متفاوتی دارد؛ موضوعی که باعث شد آیت الله رئیسی با خانواده این شهدای گرانقدر دیدار کند.

مازندران در دفاع از حریم و حرمت اهل بیت (ع) و همچنین ایران اسلامی بیش از ۴۰ شهید هدیه داد که ۱۳ تن از آنان ۱۷ اردیبهشت سال ۱۳۹۵ مصادف با مبعث نبی مکرم اسلام(ص)، در حماسه خان طومان سوریه، افتخاری برای ایران اسلامی آفریدند که اذهان مردم این دیار و ایران اسلامی هرگز این جانفشانی را فراموش نخواهد کرد.

شهید محمد بلباسی از قائم‌شهر، شهید علی جمشیدی از نور، شهیدرضا حاجی‌زاده از آمل، شهید حسن رجایی‌فر از بابل، شهید سید رضا طاهر از بابل، شهید سیدجواد اسدی از ساری، شهید سعید کمالی از میاندرود، شهید محمود دادمهر از ساری، شهید علیرضا بربری از بابلسر، شهید علی عابدینی از فریدونکنار، شهید حسین مشتاقی از نکا، شهید رحیم کابلی از بهشهر و شهید یدالله قنبری از بهشهر، ۱۳ شهید مدافع حرم هستند که اواسط اردیبهشت سال ۹۵ در خان‌طومان سوریه به دست تکفیری‌ها به شهادت رسیدند.

روایت رزمندگان مدافع حرم ایرانی حاکی است که روز جمعه ۱۷ اردیبهشت ‌ماه ۱۳۹۵ حدود سه هزار تکفیری با نقض آتش بس به خان ‌طومان یورش بردند و این شهرک راهبردی را اشغال کردند.

مازندران با تقدیم حدود ۴۰ شهید مدافع حرم، بیشترین نقش را در حفاظت از حرم خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در سوریه داشته است.

استان مازندران بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم ایران اسلامی کرده است.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی امروز از طریق فرودگاه بین‌المللی شهدای ساری به مازندران سفر کرد و با استقبال نمایندگان ارشد استان از جمله آیت‌الله محمدباقر محمدی لایینی نماینده ولی فقیه، استاندار و تعدادی از نمایندگان مردم استان در مجلس وارد مازندران شد.

در مراسم استقبال از رئیس‌جمهور برخی چهره‌های شاخص ورزشی، فرهنگی و هنری از جمله محمدرضا اسحاقی هنرمند برجسته موسیقی، حسن یزدانی چهره نامدار کشتی و سپیده بابایی عضو تیم ملی کشتی آلیش حضور داشتند.

سفر نخست آیت‌الله رئیسی همراه با تعدادی از وزرا و اعضای هیات دولت سیزدهم به مازندران ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ انجام شد که افزون بر دیدار با اقشار مختلف مردم و بازدید از برخی طرح‌های زیرساختی، بهره‌برداری از چندین طرح عمرانی و تعیین تکلیف تعدادی از پروژه‌های نیمه‌کاره و بر زمین مانده، نتیجه آن در نظر گرفتن ۱۷۶ مصوبه برای اجرای طرح‌های مختلف با مجموع اعتبار مصوب بیش از ۱۷۷ هزار و ۸۹۸ میلیارد ریال بود.

از پایان سال ۱۴۰۰ تا کنون افزون بر ۱۲۶ هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های مصوب سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران اختصاص یافت که معادل ۷۱ درصد کل اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح‌ها است.

به استناد آمارهای اعلام شده توسط دستگاه‌های اجرایی و استانداری مازندران، از مجموع ۱۷۶ مصوبه سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران ۷۸ مصوبه به طور کامل محقق شده، در ۸۹ مصوبه فرآیند اجرایی طی می‌شود و عملیات اجرایی با پیشرفت فیزیکی طبق برنامه در حال انجام است و اجرای ۹ مصوبه نیز در حال پیگیری است.

نظر شما