شناسهٔ خبر: 66698202 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رییس سازمان حفاظت محیط زیست:

مشکلات زیست محیطی رودخانه سردابرود در سایه بی‌توجهی به حریم است

سپیده پورشعبان

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه گردشگری مازندران با حفاظت مسایل زیست محیطی رونق می‌گیرد، گفت: در زمان حاضر رودخانه سردآبرود حفاظت شده در کلاردشت به دلیل بی توجهی به رعایت حریم رودخانه‌ها با مشکلات زیست محیطی دست و پنجه نرم می‌کند.

صاحب‌خبر -

علی سلاجقه امروز، ۲۷ اردیبهشت درجریان دومین سفر رئیس جمهور به مازندران به کلاردشت رفت و در حاشیه بازدید از رودخانه حفاظت شده سردآبرود این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: گردشگری مازندران با حفاظت مسائل زیست محیطی رونق می‌گیرد.

اوی افزود: در زمان حاضر رودخانه سردآبرود حفاظت شده در کلاردشت به دلیل بی‌توجهی به رعایت حریم رودخانه‌ها با مشکلات زیست محیطی دست و پنجه نرم می‌کند.

سلاجقه با اشاره به اصلاح ضوابط رعایت حریم رودخانه سردآبرود کلاردشت،تصریح کرد: این ضوابط طبق قانون می‌تواند شناور باشد پس از ۳۰ سال ضوابط استقرار حریم، باز بینی شده و مقررات جدید ابلاغ شده است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه همه مردم باید به حفظ زیبایی مازندران کمک کنند، یادآور شد: در حال حاضر با هجوم خوش نشینان، پسماند و فاضلاب محیط زیست شهرستان کلاردشت را با چالش جدی مواجه کرد.

سلاجقهبا تاکید بر لزوم توجه بیشتر شهرداری کلاردشت در حل زباله و پسماند، گفت:‌ اگرچه زیر ساخت‌های خوبی با همت دولت در کلاردشت در حال بهره‌برداری است، اما مشکلات این شهرستان در تراز ملی باید تصمیم گیری شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌های ملی باید به نظام مسائل زیست محیطی این خطه شمالی اهتمام ویژه داشته باشند.

سلاجقه که به عنوان نماینده تام الااختیار رئیس جمهور در دور دوم سفر هیات دولت به مازندران  سفر کرده است، با توضیح این که خطر زمین خواری خوش نشینان در کمین منطقه زیبای کلاردشت است،  متذکر شد: در زمان حاضر منابع آب آشامیدنی منطقه به سبب بی‌توجهی به زیر ساخت‌ها و هجوم خوش‌نشینان با مشکل مواجه شده است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با ابراز تاسف از اینکه همچنان شاهد قطعه‌بندی شدن زمین‌های ملی در مازندران به خصوص در منطقه کلاردشت هستیم، بیان کرد: به طور حتم با توجه به اهتمام دولت سیزدهم از تمام ظرفیت‌های ملی برای حفظ محیط زیست این استان استفاده خواهد شد.

  نشست نخبگانی با هدف بررسی مسائل و مشکلات شهرستان‌های عباس آباد و کلاردشت و تبیین دستاوردها و اقدامات عملی حوزه محیط زیست دولت سیزدهم در مازندران از دیگر برنامه‌های معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور بود.

انتهای پیام

نظر شما