شناسهٔ خبر: 66698130 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

حضور سفرای کشورهای حاشیه خلیج فارس در اردبیل

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از حضور سفرای کشورهای حاشیه خلیج فارس در استان اردبیل برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری اردبیل خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حسن محمدی‌ادیب عصر پنجشنبه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل اظهار داشت: برای تحقق شعار سال برنامه‌های ویژه‌ای در حوزه گردشگری در استان اردبیل در حال اجرا است تا شاهد بهره‌برداری مناسب از 449 واحد گردشگری در استان با اشتغال 11 هزار و 406 نفر باشیم.

وی به اجرای 87 طرح گردشگری در استان با اشتغال سه هزار و 394 نفر اشاره کرد و گفت: 155 مورد موافقت اصولی با سرمایه‌گذاری 18 همت در استان صادر شده تا اشتغال پنج هزار و 359 نفر را شاهد باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: برای اجرای 87 طرح گردشگری در استان 11 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز است که فعالان حوزه گردشگری آماده اجرای این طرح‌ها هستند.

محمدی‌ادیب افزود: بر اساس راهبرد وزارت میراث فرهنگی و اداره کل بر مبنای سند آمایش سرزمینی به عنوان گردشگری طبیعت، بوم‌گردی و خلاق‌محور اقدامات خوبی انجام شده تا ما بتوانیم طرح‌های مورد نظر را به بهره‌‌برداری برسانیم.

وی محور اول گردشگری این استان را طبیعی، تاریخی در محور اردبیل – آستارا و اردبیل – تبریز به سمت ارومیه اعلام کرد و ادامه داد: توسعه مراکز اقامتی با سازه‌های بومی، احداث هتل‌های چهار و پنج ستاره و همچنین توجه به گردشگری سلامت مورد توجه و دقت است که در این زمینه طرح‌های اولویت‌داری را در سال‌جاری اجرایی و عملیاتی می‌کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: 18 طرح گردشگری تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد که سرمایه‌گذاری انجام شده برای این طرح‌ها 2.5 هزار میلیارد تومان خواهد بود.

محمدی‌‌ادیب اضافه کرد: احیای 6 واحد اقتصادی و اشتغالزایی برای 778 نفر در طرح‌‌های آماده افتتاح حوزه گردشگری استان پیش‌بینی شده تا فرصت اشتغالی را فراهم کنیم.

وی از تدارک 40 بسته تشویقی برای سرمایه‌گذاران و برگزاری همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در استان خبر داد و بیان کرد: در ماه آینده شاهد حضور سفرای کشورهای حوزه خلیج فارس در استان همچون همایش کشورهای عضو اکو در اردبیل خواهیم بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل احداث بازارچه صنایع دستی را در مسیر گردشگری اردبیل – آستارا و تعیین تکلیف محدوده گردشگری «قوشا تپه» را در اردبیل با هدف احداث بازارچه صنایع دستی یادآور شد و ادامه داد: تورهای گردشگری علویان ترکیه نیز به مقصد اردبیل فعال خواهد بود.

انتهای پیام/131

 

نظر شما