شناسهٔ خبر: 66698111 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ایران قوی، مازندران سربلند

وزیر صمت: کسی حق تعرض به زمین‌های مازندران را ندارد

مریم عبدی

وزیر صمت با بیان اینکه بدون مطالعات جامع حق تعرض به زمین‌ها را در مازندران ندارید،گفت: مازندران دارای ظرفیت بالا در حوزه انسانی، کشاورزی، دریایی و غیره است باید در مدار دانش با هدف توسعه دانش بنیان صادرات محور گام برداشته شود.

صاحب‌خبر -

عباس علی آبادی امروز، ۷ اردیبهشت در بابل در جمع خبرنگاران به ضرورت ارائه برنامه مدون برای حل مسائل حوزه صنعت از سوی اداره صمت اشاره و اظهار کرد: مشکلات صنعت شهرستان را در هیات دولت مطرح و راهکاری برای حل آن تدبیر می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای حل مشکل صنایع مازندران راه حل صنعتی وجود دارد، افزود: مازندران، شهید پرور و پهلوان پرورترین استان کشور است که با داشتن اقلیم فوق العاده جزو سرمایه عظیم کشور محسوب می‌شود.

وزیر صمت با بیان اینکه باید از این اقیلم و محیط زیست بی‌نظیر محافظت شود، یادآور شد: نباید در احداث صنایع به محیط زیست و اقلیم آسیب برسد.

علی آبادی از تلاش برای حل مشکلات و فعال کردن واحدهای راکدی که پروانه بهره‌برداری دارند ولی انجام نشده است خبر داد و خاطرنشان کرد: برای واحدهایی که پروانه بهره برداری داشته ولی فعال نیستند نیز تعیین تکلیف می‌شود.

وی ادامه داد: برای طرح هایی که مقرر شد اجرا شوند نیز مهلت قانونی به آن ها داده می‌شود که اگر در مهلت مقرر اقدام به راه‌اندازی واحد با توجه به کمک‌هایی که به آن‌ها می‌کنیم نشوند از آن ها خلع‌ید شده و زمین آن‌ها به دیگران واگذار می‌شود.

وزیر صمت با اشاره به اینکه نخستین اقدام ما در شهرک های صنعتی  احیاء واحدهای راکد است، گفت: همچنین به سبب مرغوب و کمیاب بودن زمین در مازندران باید حداکثر بهره‌وری از این زمین‌ها را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه پیشنهاد من برای حداکثر بهره‌وری زمین‌های مازندران اجرا برخی صنایع در طبقات است، یادآور شد: تلاش ما این است، توسط دیگر بخش‌های دولت زمین‌هایی که امکان الحاق به شهرک دارند را مورد بررسی و مطالعه قرار دهیم.

علی آبادی با اشاره  به درخواست اعضا شورای شهر بابل مبنی بر حل مشکل زباله در سایت انجیلسی با تحمیل هزینه سنگین ماهانه ۱۱ میلیارد تومانی برای حمل زباله، گفت: درحالی این مشکل مطرح می شود که ادعای حل مشکل سایت زباله را با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی دارید اما ماهانه ۱۱ میلیارد تومان بابت حمل آن پرداخت می‌کنید.

وی افزود: طبق گفته شما باید این سرمایه گذاری جذاب برای سرمایه‌گذاران باشد که در قبال ۲۰۰ میلیارد تومانی که در اختیار شما برای ساماندهی سایت قرار می‌دهند ۱۱ میلیارد تومان ماهانه دریافت کنند که مبلغ قابل توجه ای برای سرمایه گذاری است.

وزیر صمت خاطر نشان کرد: با وجود ادعای شما اما به نظر می‌رسد با ۴۰۰ میلیارد تومان نیز مشکل زباله بابل حل نشود.

وی تصریح کرد: در تخصیص ارز ترجیحی برای تهیه تجهیزات و مواد اولیه محدودیت ومشکلی در واگذاری نداشته حتی امسال میزان آن را افزایش دادیم.

علی آبادی با بیان اینکه بدون مطالعات جامع حق تعرض به زمین‌ها را در مازندران ندارید، تصریح کرد: مازندران دارای ظرفیت بالا در حوزه انسانی، کشاورزی، دریایی و... است باید در مدار دانش با هدف توسعه دانش بنیان صادرات محور گام برداریم.

به گزارش ایسنا با حضور وزیر صمت کارخانه کاغذسازی بهارنارنج بابل که ۳۶۵ نفر را صاحب شغل می‌کند در زمینی به مساحت ۱۹ هزار متر مربع با سرمایه‌گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریالی به مرحله افتتاح رسید.

انتهای پیام

نظر شما