شناسهٔ خبر: 66698005 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

برگزاری جلسه شورای راهبری ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان با ریاست استاندار و با حضور قائم مقام و معاون وزیر و رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

جلسه شورای راهبری توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان در روز آغازین هفته ارتباطات با ریاست اسدالله عباسی استاندار و با حضور امیر لاجوردی قائم مقام و معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مهدی روحانی نژاد معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سعید زاهدی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و مجموعه مدیران ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در محل این اداره‌کل برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان، اسدالله عباسی استاندار در این جلسه ضمن تبریک روز ارتباطات و با بیان اینکه تلاش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با توجه به تقاضاهایی که جامعه براساس برنامه‌های راهبردی دولت دارد ستودنی است، افزود: امروز مساله ارتباطات و سرعت در برقراری ارتباطات و اینترنت در دنیا در اولویت قرار دارد و در هوشمندسازی شهرها، استانها و حوزه اقتصادی و فرهنگی و امنیتی مساله ای حائز اهمیت است.

عباسی ادامه داد: تجهیز مدارس، دانشگاه ها و موسسات علمی و تحقیقاتی به فیبر نوری نیز باید در اولویت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گیرد؛ امروز دانش آموزان و دانشجویان با استفاده از فضای مجازی و تکنولوژی های به روز با صرفه جویی در وقت می توانند با بهره گیری از اینترنت و امکانات کتابخانه های مجازی به بسیاری از اطلاعات روز دنیا دسترسی داشته باشند.
امیر لاجوردی قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره توسعه فیبرنوری در کشور گفت: تا پایان دولت سیزدهم نیز میزان پوشش فیبرنوری به ۲۰ میلیون خانوار خواهد رسید.
لاجوردی افزود: در شهرهایی که پوشش فیبرنوری به اتمام می رسد در صورت تقاضای مردم، امکان اتصال‌شان به فیبر نوری فراهم می باشد و می‌توانند از سرویس اینترنت پرسرعت، با کیفیت و پایدار بهره‌مند شوند. 
سعید زاهدی مدیر کل ارتباطات و فناروی اطلاعات استان گفت: در حوزه ارتباطات سیار از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون رشد ۱۴ درصدی در شاخص ضریب نفوذ ارتباطات همراه داشتیم.
وی ادامه داد: ۱۰ شهر رشت، آستارا، بندرانزلی، رودسر، سیاهکل، صومعه سرا، لاهیجان، لنگرود، ماسال، تالش نیز تحت پوشش اینترنت 5G قرار دارند و ۵۶ شهر استان نیز از مزایای اینترنت 4G برخوردارند.
زاهدی تاکید کرد: پیش بینی می شود بالغ بر ۸۰۰ کیلومتر حفاری در سطح استان گیلان برای اجرای طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها با سرمایه گذاری هفت هزار میلیارد ریال انجام شود.
در ادامه این جلسه مدیران تابعه حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گزارشی از عملکرد خود ارایه دادند.
در انتهای جلسه اینترنت پرسرعت مبتنی بر فیبرنوری شرکت فناپ تلکام با نرخ انتقال داده نزدیک به ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه در اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان رونمایی شد.

نظر شما