شناسهٔ خبر: 66697897 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

پنالتی‌ از دست رفته به قیمت یک جام:

تراکتور 0 - 1مس: حذف شگفت‌انگیز مدعی در یادگار

مس‌رفسنجان در حالی مقابل تراکتور به پیروزی رسید که سرخپوشان تبریز یک ضربه پنالتی را در طول مسابقه از دست دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، دیدار تیم‌های تراکتور و مس رفسنجان با برتری یک بر صفر تیم مهمان به پایان رسید تا سرخپوشان تبریز دومین جام را هم دور از دسترس خود ببینند و در حضور هوادارانشان از جام حذفی کنار بروند.

ویدئو: 332961

نیمه نخست دیدار تیم‌های تراکتور و مس رفسنجان با برتری تیم تراکتور به پایان رسید، شاگردان مطهری صاحب توپ و میدان بودند و موقعیت‌های خطرناک‌تری نسبت به رقیب خود روی دروازه ایجاد کردند اما موفق به گلزنی نشدند تا نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان برسد.

در نیمه دوم تیم فوتبال مس رفسنجان با حملات حساب شده توانست خطراتی را روی دروازه تراکتور ایجاد کند که واکنش‌های خوب پورحمیدی مانع از گلزنی بازیکنان مس رفسنجان شد و تراکتور مانند نیمه نخست موقعیت‌های خوب گلزنی داشت که خطرناک‌ترین آن ضربه پنالتی‌ای بود که رحمان جعفری پشت آن قرار گرفت اما در عین ناباوری توپ را با اختلاف به بالای دروازه فرستاد، در ادامه حملات دو تیم راه به جایی نبرد و بازی به وقت‌های اضافه کشیده شد.

وقت‌اضافه در حالی شروع شد که به نظر می‌رسید باید منتظر حملات دامنه‌دار تراکتور روی دروازه مس باشیم اما محمدمهدی محبی تراکتور را شوکه کرد و روی یک حرکت انفرادی و سریع توانست دروازه این تیم را باز کند، در ادامه وقت‌های اضافه اول تراکتور تلاش کرد تا خلق موقعیت کند اما بازیکنان مس به خوبی دفاع کردند و موقعیت خاصی به این تیم ندادند.

وقت اضافه دوم در حالی پیش رفت که بازیکنان تراکتور بازی مستقیم را در دستور کار خود قرار داده بودند و ارسال‌های آنها یکی پس از دیگری توسط حامد لک مهار می‌شد و موقعیت جدی روی دروازه مس خلق نشد.

این مسابقه در نهایت با برتری مس به پایان رسید و تراکتور که لیگ برتر را از دست داده بود از جام حذفی هم کنار رفت تا فصل فوتبالی را بدون جام به پایان برساند.

زمان و مکان برگزاری: یک چهارم نهایی جام حذفی - 27 اردیبهشت 1403 - ورزشگاه یادگار امام

داور: حسن اکرمی - کمک‌ها: محمدعلی پورمتقی، علی‌اکبر نوری و هادی علی‌نیافر، ناظر: فریدون اصفهانیان

ترکیب تراکتور:
حسین پورحمیدی، مهدی شیری (53-سیامک نعمتی)، عارف آقاسی، شجاع خلیل‌زاده، محمد نادری، ریکاردو آلوز، صفا هادی (94-سجاد آشوری)، سیدمهدی حسینی، گوستاوو واگنین (70-امیرحسین حسین‌زاده)، مهدی هاشم‌نژاد (113-میلوش دلتیچ) و رحمان جعفری (94-امیرارسلان مطهری).
سرمربی: حمید مطهری

ترکیب مس‌رفسنجان:
حامد‌لک، حسن جعفری (104-مجید نصیری)، محمد نژادمهدی، رامتین سلیمان‌زاده، میثم تیموری، فرشید باقری، جلال‌الدین علی‌محمدی، سعید واسعی (13-محمدرضا مهدی‌زاده)، محمدمهدی محبی، منتظرمحمد (83-عرفان شهریاری) و سجاد شهباززاده.
سرمربی: محرم نویدکیا

️شرح گل:

 دقیقه 90+1 - محمدمهدی محبی (تراکتور 0 - 1 مس رفسنجان) : محمد مهدی محبی وینگر تکنیکی مس با حرکت تکنیکی و ضربه فوق‌العاده در ابتدای وقت‌های اضافه اول گل برتری را به ثمر رساندند.

ویدئو: 332953

لحظات حساس:

دقیقه 8: ضربه بغل پای چپ ریکاردو آلوز به مدافعان مس برخورد کرد و در ادامه واگنین در محوطه سرنگون شد اما داور تصمیم به ادامه مسابقه گرفت.

دقیقه 21: پاس فوق‌العاده مهدی حسینی با ضربه دیدنی گوستاوو همراه شد و حامد لک مانع گل شدن این موقعیت فوق‌العاده شد.

دقیقه 47: کار تیمی بازیکنان مس با سرتوپ عالی شهباززاده همراه شد، ضربه این بازیکن به مدافعان تراکتور برخورد کرد و در برگشت فرشید باقری شلیک محکمی داشت که صفا هادی بدن خود را مقابل توپ قرار داد و این موقعیت هم راه به جایی نبرد.

دقیقه 54: توپ در داخل محوطه جریمه به واگنین رسید و این بازیکن با چرخش فوق‌العاده در موقعیت شوت‌زنی قرار گرفت و حامد لک درازکش به سختی توپ را مهار کرد.

ویدئو: 332943

دقیقه 60: حساس‌ترین موقعیت مسابقه با ضربه سر سعید واسعی روی دروازه تراکتور ایجاد شد که پورحمیدی با جای‌گیری مناسب توانست توپ را برگشت دهد.

دقیقه 66: شوت از راه دور منتظر محمد در حالی که بیرون از چهارچوب بود توسط پورحمیدی مهار شد.

دقیقه 73: روی یک ضد حمله سریع ریکاردو آلوز پاس در عمقی را برای حسین‌زاده ارسال کرد و این بازیکن هوشیارانه یک ضربه پنالتی از حامد لک گرفت.

ویدئو: 332944

دقیقه 75: رحمان جعفری پشت ضربه پنالتی قرار گرفت اما در عین ناباوری توپ را به بدترین شکل به بالای دروازه فرستاد تا بزرگترین شانس گلزنی تراکتور از دست برود!

ویدئو: 332948

دقیقه 94: ضربه سیامک نعمتی به شکلی خطرناک در ثانیه‌های پایانی مسابقه به بیرون رفت.

دقیقه 110: بازیکنان تراکتور سعی در خلق موقعیت دارند اما موفق نمی‌شوند خطر جدی روی دروازه مس ایجاد کنند.

دقیقه 116: ارسال سجاد عاشوری از مقابل ارسلان مطهری عبور کرد و یک موقعیت خوب دیگر برای تراکتور از دست رفت.

🟡کارت‌های زرد:

حامد لک (73)

ریکاردو آلوز (112)

️حواشی:

صفا هادی هافبک تراکتور برخورد شدیدی با بازیکن مس رفسنجان داشت و دچار خون‌ریزی از ناحیه بینی شد.

هواداران تراکتور پیش از شروع مسابقه و در زمان انجام بازی به شدت این تیم را تشویق می‌کنند.

ویدئو: 332936

هواداران تراکتور بعد از دست رفتن ضربه پنالتی با فریاد عیبی یوخ به بازیکنانشان روحیه دادند.

در ثانیه‌های پایانی وقت اضافه اول امیرحسین حسین‌زاده پاس اشتباهی را ارسال کرد و همین اتفاق واکنش شدید هواداران تراکتور را به همراه داشت.

اتفاق ویژه:

از دست رفتن ضربه پنالتی توسط رحمان جعفری مهم‌ترین اتفاق این مسابقه بود و شرایط را به‌طور کامل تغییر داد و بازیکنان تراکتور که سوار بر توپ و میدان بودند با روحیه کمتری در زمین حاضر شدند.

بهترین بازیکن زمین:

مجموعه تیمی مس رفسنجان در این مسابقه عملکرد خوبی داشت اما فرشید باقری، سعید واسعی و محمدمهدی محبی بازیکنانی بودند که پرتلاش و دونده حاضر شدند و نقش زیادی در پیروزی این تیم داشتند.

نظر شما