شناسهٔ خبر: 66697891 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

لطیفی:

مشاغل روابط عمومی طبقه‌بندی می‌شوند

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: مشاغل روابط‌ عمومی‌ دستگاه‌های اجرایی، طبقه‌بندی می‌شوند.

صاحب‌خبر -

میثم لطیفی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، از طبقه‌بندی مشاغل روابط‌ عمومی‌ دستگاه‌های اجرایی کشور خبر داد.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: مشاغل روابط‌ عمومی در حوزه مدیریتی، تاکنون تعریف نشده و در طراحی آن‌ها، کمترین بعد تخصصی در نظر گرفته شده بود.

<div id="video-display-embed-code_11120971"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4236146/11120971?width=600&height=350"></script></div>

رئیس حوزه ریاست، روابط عمومی و بین‌الملل سازمان اداری و استخدامی کشور هم  گفت: دولت سیزدهم برای نخستین‌بار در کشور، با نگاه جدید عدالت در نظام پرداخت و توجه به اهمیت مهارت و تخصص افراد و گذر کردن از نگاه صرف به مدرک تحصیلی در مشاغل مختلف، اقدام به اجرای طرح رتبه‌بندی مشاغل کرده و در این مسیر، حوزه روابط عمومی را به عنوان پیش‌قراول اجرای این طرح انتخاب کرده است.

مهدی مشفق با تأکید بر اهمیت روابط عمومی برای دولت و نگاه ویژه دولت برای اطلاع‌رسانی درست به مردم، تصریح کرد: تا سال ۹۱ تعریف شغلی روابط عمومی، تنها شامل دو عنوان بود که با اجرای این طرح، پنج عنوان شغلی جدید در حوزه روابط عمومی تعریف شده است؛ البته گذران سنوات برای رسیدن به هر رتبه نیز کمتر شده تا دسترسی افراد با توجه به تخصص و شاخص‌هایی که در آن رتبه‌ها تعیین شده است، وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۹ جایگاه روابط عمومی یک بار بازطراحی شده بود، گفت: آن بازطراحی، اهمیت اساسی را برای جایگاه روابط عمومی قائل نشده بود. اگر دقیق‌تر عنوان کنیم، از سال ۹۱ تا این لحظه که ما به سراغ طراحی دقیق و تخصصی شدن این حرفه حرکت کردیم، هیچ‌گاه تا این اندازه به شکل تخصصی به مشاغل روابط عمومی نگاه نشده بود.  

رئیس حوزه ریاست، روابط عمومی و بین‌الملل سازمان اداری و استخدامی کشور، ضمن تشکر از همکاری شورای اطلاع‌رسانی دولت در این مسیر، اظهار داشت: همه دستگاه‌های مرتبط و روابط عمومی‌هایی که حرفی برای گفتن داشتند و درگیر این مسائل بودند، پای کار آمدند و در نهایت، طراحی و رتبه‌بندی داخلی شغل روابط عمومی با این ادبیات، انجام و مهارت، توانایی و دانش لازم برای انجام فعالیت‌های روابط عمومی برای نخستین‌بار به‌طور تخصصی تعریف شد.

مشفق تصریح کرد: این موضوع، نقطه عطفی در حرفه روابط عمومی بوده که برای اولین‌بار در سازمان اداری و استخدامی کشور و با عنایت به سیاست‌های دولت انجام شده است و مبنای رتبه‌بندی داخلی مشاغل به حساب می‌آید.
                                                                                                                                                                                                                              
 
 

نظر شما