شناسهٔ خبر: 66697655 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مجازات زندان باید بازدارندگی ایجاد کند

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: مجازات زندان برای اکثر افراد مرتبط با دستگاه قضایی دارای صعوبت و سختی‌های بسیار است.

صاحب‌خبر -

مجازات زندان باید بازدارندگی ایجاد کند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، حجت الاسلام حسین طهماسبی در جلسه کاهش جمعیت کیفری استان یزد افزود: فرایند ورود به زندان، بازداشت و مجازات حبس برای اکثر افراد و خانواده ها، دارای سختی بسیار و تألمات روحی دردناک است، بنابراین باید در اعزام متهم به زندان و استفاده از این مجازات و نظارت بر اجرای آن، دقت و اهتمام ویژه داشت.

وی تصریح کرد: تداوم حبس و بازداشت بی دلیل یک فرد ولو برای یک دقیقه هم روا نیست و از این رو دقت بر حسن اجرای مجازات، استمرار در نظارت بر قرار‌های تأمین ضروری است.

این مقام قضایی اظهار داشت: مجازات حبس شاید برای تعداد معدودی مجرم حرفه ای، عادی باشد، اما برای اکثر افراد مرتبط با دستگاه قضایی دارای صعوبت و سختی‌های بسیار است که این امر در صورت تدبیر و استفاده مدبرانه بازدارندگی آن را تضمین می‌کند.

وی با بیان اینکه پرونده دارای زندانی برای قاضی، مثل بیمار بستری برای پزشک در بیمارستان است، گفت: مقام قضایی باید پرونده‌های دارای زندانی خویش را به طور مستمر مورد نظارت قرار دهد و با دقت عوامل موثر در تخفیف یا تشدید مجازات را لحاظ نماید.

رئیس کل دادگستری استان بر استفاده از نظام نیمه آزادی در چارچوب اهداف قانونگذار تأکید کرد و بیان داشت: نظام نیمه آزادی و استفاده از پایند الکترونیک مسیری است که بتوان با بهترین شکل ممکن و کمترین هزینه، مجرم را تحت کنترل و اصلاح قرار داد.

نظر شما