شناسهٔ خبر: 66697581 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

عرضه نمونه‌هایی از نانوباتری لیتیم سولفور به مشتریان

لیتن (Lyten) اعلام کرد که نمونه‌هایی از باتری لیتیم سولفور ۶٫۵ آمپرساعتی خود را برای ارزیابی در اختیار Stellantis و چند OME دیگر در اروپا و آمریکا قرار داده است. شرکت لیتن برای کاتدهای لیتیم سولفور خود که حاوی ساختارهای سه بعدی گرافنی است، شناخته می‌شود. این ساختار سه بعدی از کربن و متان تولید می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، برخلاف باتری‌های لیتیوم یون معمولی، باتری‌های لیتیوم-سولفور حاوی گرافن که توسط لیتن تولید می‌شوند، از نیکل، کبالت یا منگنز استفاده نمی‌کنند که باعث کاهش اثرات زیست‌محیطی می‌شود. این باتری‌های جدید هزینه کمتر و اثرات زیست‌محیطی بسیار اندکی دارند.

در این باتری‌ها، گرافن جایگزین ترکیباتی می‌شود که اثرات مخرب زیست‌محیطی دارند. لیتن ماده گرافنی سه‌بعدی را توسعه داده است که به طور قابل توجهی باتری‌های تجاری قابل شارژ را بهبود می‌بخشد.

 با توجه به این که در این باتری‌ها نیاز به گرافیت به حداقل می‌رسد در نتیجه انتشار دی‌اکسیدکربن ۶۵ درصد کاهش می‌یابد.

لیتن سلول‌های لیتیوم-سولفور را در هر دو قالب‌های کیسه‌ای و استوانه‌ای (۲۱۷۰ و ۱۸۶۵۰) تولید می‌کند و در حال حاضر در حال حمل سلول‌های ۶٫۵ آمپرساعتی برای ارزیابی مشتری است.

لیتن قصد دارد اواخر سال جاری نمونه‌های استوانه‌ای را برای ارزیابی ارائه دهد. انعطاف‌پذیری باتری لیتیم سولفور لیتن موجب شده تا استفاده از آن در طیف گسترده‌ای از صنایع از خودرو، هوافضا و هواپیماهای بدون سرنشین  گرفته تا الکترونیک مصرفی امکان‌پذیر باشد. لیتن قرار است نمونه هایی را برای بیش از ۲۰ مشتری احتمالی، در سه ماهه دوم و سوم ۲۰۲۴، نمونه ارسال کند.

به گفته دن کوک، مدیرعامل و بنیانگذار لیتن، موقعیت کنونی نقطه عطف نتیجه سال‌ها کار و نوآوری اختصاصی تیم لیتن است  و ما در حال حاضر در نقطه شروع توسعه قابلیت‌های باتری‌های لیتیم سولفور هستیم.

باتری‌های لیتیوم-سولفور این شرکت در خط تولید کالیفرنیا تولید می‌شود که در ماه می سال ۲۰۲۳ افتتاح شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما