شناسهٔ خبر: 66697483 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور مطرح کرد؛

تلاش دولت برای کوتاه شدن عمر طرح‌های عمرانی کشور

«منظور» با اشاره به اینکه عمر بعضی از طرح‌های عمرانی تا ۲۵ سال است، گفت: دولت در صدد است تا طول عمر طرح‌های عمرانی کشور را کوتاه کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفاع‌پرس از مازندران، «داود منظور» رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور عصر امروز در نشست با فعالان تولیدی و اقتصادی مازندران در آمل اظهار داشت: به طور یقین با گسترش مکانیزاسیون و فنی شدن فعالیت‌های کشاورزی انواع نهاده‌های کشاورزی به ویژه بذور مختلف در داخل کشور قابل تأمین است.

وی با تاکید بر این که ظرفیت و توانمندی اراضی کشاورزی کشور به خصوص استان مازندران با بهره وری از آب و سرمایه و ماشین آلات چندین برابر می‌شود، افزود: تأمین انواع بذر و کود‌های شیمیایی با قیمت مناسب برای کشاورزی با جدیت از سوی دولت دنبال می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اظهار این که سال گذشته ۵.۶ میلیارد دلار صادرات محصولات کشاورزی داشته‌ایم، ادامه داد: اعتقاد داریم هنوز بسیای از محصولات کشاورزی کشور به خصوص مرکبات، گل محصولات شیلاتی، لبنیات و طیور مازندران ظرفیت بالایی برای صادرات دارد.

منظور، به تولیدات گلخانه‌ای صادرات محور مازندران از جمله محصولات باغی خرماکلای قائمشهر اشاره کرد و گفت: اگر فعالیت‌های کشاورزی این خطه مازندران که به صورت تعاونی است در همه نقاط کشور گسترش یابد، صادرات محصولات کشاورزی چندین برابر می‌شود.

وی با بیان این که امسال بیشترین منابع مالی برابر با ۷۵۰ هزار میلیارد ریال برای طرح‌های راه‌سازی کشور اعتبار پیش بینی شده است، اذعان داشت: از آن جایی که هزینه ساخت راه در کشور بالا رفت، کمبود اعتبار سرعت پیشرفت طرح‌ها را کُند کرده است.

منظور، با تاکید بر این که دولت در صدد است تا طول عمر طرح‌های عمرانی کشور را کوتاه کند، گفت:‌ اکنون بعضی از طرح‌های عمرانی کشور ۲۰ تا ۲۵ ساله شدند.

معاون رئیس جمهور با بیان این که سال گذشته ۴۰ میلیارد دلار صرف تامین کالا‌های واسطه‌ای و نهاده‌های بخش صنعت شده است، گفت: مواد اولیه وارداتی و دیگر نهاده‌های صنعتی اولویت در اختصاص منابع کشور است.

منظور به اهمیت تامین اعتبار برای طرح‌های عمرانی در بخش تأمین آب شرب، مهار آب برای کشاورزی و جاده‌های مواصلاتی مازندران اشاره و خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری خوبی از سوی دولت در این بخش‌ها در این استان شده و مورد حمایت ملی قرار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما