شناسهٔ خبر: 66697411 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بکارگیری افراد متخصص توسط مدیران در روابط عمومی‌ها ضرورت دارد

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه روابط عمومی‌ها باید کار دقیق و نوآورانه داشته باشند، گفت: بکارگیری افراد متخصص توسط مدیران در روابط عمومی‌ها ضرورت دارد.

صاحب‌خبر -

 محمد کرمی  در دومین جشنواره استانی جهاد تبیین ضمن تبریک ایام به مناسبت دهه کرامت و روز روابط عمومی، بیان کرد: در حوزه زیرساخت‌ها اقداماتی در بخش‌های مختلف آبرسانی، بزرگراه‌ها، راه‌های روستایی، مسکن، مدرسه سازی، گازرسانی و برق رسانی و همچنین فعال شدن بخش‌های حوزه‌های اقتصاد دریا، کشاورزی، تجارت، گردشگری، شهری و دیجیتال انجام شده است.

وی افزود: آموزش و پرورش و دانشگاه ۲ حوزه بسیار مهم و راهبردی هستند که همه دستگاه‌های اجرایی باید به آنها کمک و از ظرفیت این ۲ مجموعه استفاده کنند چرا که دانشگاه محور اصلی توسعه و پیشرفت است.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه روابط عمومی‌ها باید کار دقیق و نوآورانه داشته باشند، ادامه داد: باید اقداماتی که در دستگاه‌های اجرایی خدماتی و سایر حوزه‌ها ارائه می‌شود به درستی تبیین و برای مردم اطلاع رسانی شوند تا مشارکت مردم افزایش یابد و این امر منجر به تحقق شعار سال شود.

وی گفت: فضای مجازی امروز برد اصلی را دارد باید دقت در این موضوع توسط دستگاه‌ها در دستور کار باشد و اگر خدمات انجام می‌شود به درستی تبیین شوند چرا که امروز در جنگ شناختی با دشمن قرار داریم و هدایت ذهن‌ها را دشمن طراحی می‌کند در این حوزه مدیران روابط عمومی باید ورود کنند و میدان را از دست ندهند.

کرمی اظهار کرد: باید با توجه به شرایط نوآوری‌ها را تغییر دهیم و فاصله‌ها در حوزه علمی کم شود کار روابط عمومی یک علم است و مدیران باید توانمندترین فرد را در این حوزه به کارگیری کنند و با نگاه تولیدی که موفق‌ترین نگاه است برای رضای خدا گام برداریم چرا که ما برای حفظ اسلام و انقلاب آمده‌ایم و این یک رسالت است.

توسعه بدون امنیت محقق نمی‌شود

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور در ادامه گفت: سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های کشور با ویژگی‌های خاص است که ظرفیت‌های آن برای همگان ناشناخته است.

افشار دارابی افزود: علاوه بر تولید فکر و خبر نیاز به انسجام و همبستگی در درون سیستان و بلوچستان داریم، باید مشکلات و ظرفیت‌ها را احصا و برای آن راهکار پیدا کنید.

وی ادامه داد: امنیت مقوله بسیار مهمی است چرا که توسعه بدون امنیت محقق نمی‌شود، ظرفیت‌هایی در سیستان و بلوچستان وجود دارد که رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها باید پیشران در شناسایی آنها باشند و به مدیران برای ایجاد راهبرد کمک کنند چرا که این مهم منجر به توسعه می‌شود.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور اظهار کرد: مدیران، فرمانداران و اعضای شورای اداری استان باید بیشترین وقت را برای اتاق فکر با اصحاب رسانه و رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها بگذارند تا راهبردی مناسب تهیه کنند، اقدامات شما باید پیوست رسانه‌ای داشته باشد چرا که توسعه استان در گرو مطالبه به حق مردم است.

وی گفت: روابط بین نخبگان و اقشار مختلف جامعه باید رای روابط عمومی‌ها مهم باشد و این مهم را برای مدیران نیز تبیین کنند، همچنین در همبستگی بین طوایف، نقش رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها بسیار مهم است.

دارابی تاکید کرد: باید خطرات درون و برون مرزی سیستان و بلوچستان گردآوری و برای مردم تبیین شوند و مسائل و نکات کلیدی این استان را با هر گرایش سیاسی احصا و برای حل آن امت واحد شویم.

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان نیاز به وحدت، همبستگی و آرامش دارد این مسیر را باید شما محقق کنید.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور با اشاره به گلایه‌های رهبر معظم انقلاب مبنی بر مصوبات دهه۸۰، ادامه داد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم که گرفتار شعار زدگی نشده شاهد هستیم که به صورت جهادی امورات و پروژه‌های مهمی در سیستان و بلوچستان مانند گازرسانی، راه آهن و توسعه سواحل در حال انجام است و نگاه تبعیضی وجود ندارد.

روابط عمومی چشم هوشیار، بیدار، مدبر و دلسوز مدیر است

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان اظهار کرد: امروز بیش از هر زمان دیگر نیاز به کار تیمی، انسجام و هم افزایی داریم، جنس مردم این استان از همین جنس مشترک است و برای ادامه راه باید با قوت و انگیزه بیشتری در تمامی عرصه‌ها به ویژه مشارکت مردم گام برداریم و از تمامی ظرفیت‌های استان استفاده کنیم.

رضا شریفی افزود: سیستان و بلوچستان استان پهن پیکر و دارای ظرفیت‌های بی‌نظیر است، هنر ما تبدیل این ظرفیت‌ها از حالت بالقوه به بالفعل است و این هنر روابط عمومی، اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی است.

وی ادامه داد: روابط عمومی بازوی یک اداره است مدیران باید توجه ویژه داشته باشند چرا که هر مدیری بیشترین بها را به این حوزه بدهد عملکرد موفق‌تری خواهد داشت به این علت که روابط عمومی چشم هوشیار، بیدار، مدبر و دلسوز مدیر است و می‌تواند با مشورت به موقع و حل چالش‌ها به ویژه در فضای مجازی و رسانه‌ای امورات را مدیریت کند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه معدل مدیریتی استان قابل قبول است، ادامه داد: این امر باعث شده تا متغیر اعتماد امید و رضایت در استان رو به رشد باشد البته باید تقویت شود، این تیم با هم افزایی و تعامل بیشتر به دنبال جبران عقب ماندگی‌ها است.

نظر شما