شناسهٔ خبر: 66697319 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

محسن رضایی در سفر به لرستان:

روایت محسن رضایی از عملیات وعده صادق/اقتدار امروز کشور، مدیون سلحشوری رزمندگان است

سردار سرلشکر محسن رضایی با تشریح توطئه برنامه ریزی شده دشمن در حمله به کنسولگری ایران در سوریه تصریح کرد: این عملیات بسیار دقیق و حساب شده از طرف دشمنان جمهوری اسلامی ایران طراحی شده بود و هدف آن فرو ریختن اقتدار ایران بود.

صاحب‌خبر -

دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در بدو ورود به استان لرستان مورد استقبال استاندار، فرمانده سپاه و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم آباد قرار گرفت و در نشست شورای اداری استان  ـ که در محل استانداری برگزار شد ـ شرکت کرد.

 

محسن رضایی ضمن تبریک به مناسبت دهه کرامت گفت: هر استان دارای دو سطح مسائل خرد و کلان است که در مورد مسائل خرد خود استان‌ها باید تصمیم گیری و اقدام کنند، اما در سطوح کلان درخواست و مطالبه از مرکز بجاست.

 

وی با اشاره به اقدامات و تلاش‌های مطلوب دولت درخصوص استان لرستان گفت: نسخه حل مشکلات هر استان مختص به خود آن استان است و لرستان دارای منابع عظیمی است که خام عرضه می‌شود و نیاز به صنعتی شدن و ایجاد ارزش افزوده دارد و این امر هم با مشارکت مردم و بخش خصوصی امکانپذیر است.

 

دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با تشریح راهکار صنعتی شدن تصریح کرد: صنعتی شدن به معنای صرف ساختن کارخانه یا پتروشیمی نیست، بلکه برای نمونه در استان لرستان که دارای ظرفیت‌های کشاورزی و معدنی است، نیاز به ایجاد زنجیره‌های ارزش همچون کارخانه‌های فرآوری و صنایع تبدیلی است.

 

در این نشست، استاندار لرستان گزارشی از وضعیت سیاسی و اقتصادی استان ارائه داد و نماینده ولی فقیه در استان به بیان مشکلات، دغدغه‌ها و چالش‌های لرستان پرداخت. همچنین دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در ادامه سفر به استان لرستان در یادواره شهدای حاج عمران حضور یافت.

 

سرلشکر محسن رضایی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حاج عمران گفت: لرستان را باید با حاج عمران و قله ۲۵۱۹ شناخت و اینکه مردم لرستان همیشه در صحنه و پای کار انقلابند.

 

وی با بیان اینکه جنگ پدیده خوبی نیست، اظهار داشت: ما در اوج تنهایی از کشور و خاک خود در مقابل تجاوز و حمله رژیمی دفاع کردیم که از حمایت ۳۵ کشور برخوردار بود و دشمن هرگز فکرش را هم نمی‌کرد که نتواند حتی وجبی از خاک ایران را اشغال کند.

 

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس با اشاره به مقاومت در غزه گفت: همه جهان امروز اذعان می‌کنند که این مقاومت اعجاب انگیز در منطقه کوچک نوار غزه، برگرفته از دلاوری‌ها و مقاومت بی همتای رزمندگان ایران در دفاع مقدس است.

روایت محسن رضایی از عملیات وعده صادق/اقتدار امروز کشور مدیون سلحشوری رزمندگان است

سردار محسن رضایی با تشریح چگونگی شکل گیری تیپ ۵۷ حضرت ابوالفضل لرستان و دلاوری های این تیپ در عملیات مختلف، تصریح کرد: اوج سلحشوری رزمندگان تیپ ۵۷ در منطقه حاج عمران بود و جنگ بسیار سختی در این عملیات شکل گرفت که یکی از سخت ترین عملیات‌ ۸ سال دفاع مقدس را شاهد بودیم و کار بسیار بزرگی انجام و تلفات سنگینی بر دشمن وارد شد و ۳۵۵ شهید هم از استان لرستان تقدیم شد تا جایی که شایعه گشت، تیپ ۵۷ منحل شده، در حالی که این تیپ بعد از این عملیات ارتقا یافت و در مدتی بسیار کوتاه تبدیل به لشکر ۵۷ ابوالفضل شد.

 

وی ضمن یادآوری سختی‌ها و رنج‌های ۸ سال دفاع مقدس، خاطرنشان ساخت: این سختی‌ها در عین حال موجب اقتدار امروز کشور شد؛ اقتداری که اخیرا گوشه ای از آن را در عملیات وعده صادق دیدیم.

 

سردار سرلشکر محسن رضایی با تشریح توطئه برنامه ریزی شده دشمن در حمله به کنسولگری ایران در سوریه تصریح کرد: این عملیات بسیار دقیق و حساب شده از طرف دشمنان جمهوری اسلامی ایران طراحی شده بود و هدف آن فروریختن اقتدار ایران بود، اما با تدبیر فرماندهان نیروهای مسلح و در راس آن فرماندهی کل قوا با پاسخ هوشمندانه در عملیات وعده صادق که اصابت نقطه‌ای معنادار در خاک فلسطین اشغالی یعنی پایگاهی بود که از آن مبدا به کنسولگری ما حمله شده بود، نقشه شوم دشمنان نقش بر آب شد.

 

وی با بیان اینکه در این عملیات ۱۶۲ پهپاد، ۳۰ موشک کروز و ۱۰۰ موشک بالستیک استفاده شد، افزود: این سطح پاسخ و قدرت نمایی به رژیمی بود که دارای بمب اتم است و حال آنان می‌دانند که ایران در مقابل هیچ دشمنی حتی اگر اتمی باشد بی پاسخ نخواهد بود و این اقتدار و عظمت، مدیون همان سلحشوری‌های رزمندگان در دفاع مقدس و دلاوری های مدافعان حرم و ناموس مسلمانان است.

 

دبیر شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با اشاره به طیف گسترده شهدای استان لرستان که از تمام قشرها، اعم از عشایر، زنان، دانشجویان و دانش آموزان بودند گفت: مردم غیور ایران با تمام وجود و تار و پودشان پای دفاع از خاک وطنشان ایستادند.

 

در پایان این مراسم از پوستر دومین کنگره ملی شهدا و فرماندهان شهید استان لرستان و پوستر فیلم شهدای حاج عمران و کربلای ۴ و همچنین پوستر روز ملی لرستان رونمایی شد.

نظر شما