شناسهٔ خبر: 66697303 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

آرایش جدیدی در عرصه هیئت طراحی می‌شود

اقتصاد ایران: دبیر مهرواره هوای نو گفت: این مهرواره، رویدادی آینده محور است که دستی در سنت دارد و دستی در امروز و آینده؛ و قصد دارد آرایش جدیدی را در عرصه هیئت طراحی کند.

صاحب‌خبر -
- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، وحید ملتجبی، دبیر مهرواره هوای نو، در سومین همایش سرشبکه‌های هیئت و تشکل‌های دینی که امروز 27 اردیبهشت با عنوان «میان‌داران جهاد 3» در مجتمع فرهنگی آموزشی آدینه برگزار شد، بر لزوم قدرت نرم فرهنگی در جهت‌دهی فعالیت‌های کشور به سمت آموزه‌های اسلامی تأکید کرد.

دبیر مهرواره هوای نو با طرح این پرسش که در هیئت‌ها بیشتر تحت تأثیر اتفاقات جامعه و مسائل اجتماعی هستیم یا اینکه طراحی برای جامعه داریم، گفت: با شرایط فعالی شاهد هستیم که جامعه متدین، مذهبی و هیئتی به مرور زمان در حال تبدیل شدن به یک خرده فرهنگ است.

ملتجبی مهرواره هوای نو را رویدادی آینده محور نامید و توضیح داد: هوای نو دستی در سنت دارد و دستی در امروز و آینده، و قصد دارد آرایش جدیدی را در عرصه هیئت طراحی کند.

او بر لزوم توجه به قشر کودک و نوجوان و تربیت نسل جدید تأکید کرد و اظهار داشت: هیئت یک نهاد اجتماعی و نمی‌تواند تنها آیین برگزار کند، اما هیئت‌هایی که به مسئله اجتماع توجه نکنند آرام آرام به یک خرده فرهنگ تبدیل می‌شوند و ارتباط آن‌ها با عموم جامعه و مردم قطع خواهد شد.

دبیر مهرواره هوای نو نهایی شدن این برنامه را زمانبر دانست و گفت: حدود یک دهه زمان لازم است تا بتوان در عرصه هیئت جریان‌سازی کرد و به دور از اینکه فقط بخواهد به گذشته و حال فکر کند، نگاهی به آینده داشته باشد.

 

 

او ادامه داد: مهرواره یک مدلی از جشنواره است که می‌خواهد بهترین‌ها را معرفی کند و به آرامی این جهت‌دهی را پیش ببرد و به نهادی تبدیل شود به واسطه معرفی هیئت‌ها مسیر را پیش ببرد.

ملتجبی با اشاره به اینکه هوای نو شبکه‌سازی نمی‌کند، آموزش نمی‌دهد، همایش و جلسات و دستور کار ندارد، خاطرنشان کرد: هوای نو بخشی از ماجراست که برگزیده‌هایی را که می‌توانند این مسیر را ادامه دهند معرفی و تشویق کند و آرام آرام به این واسطه فضای هیئت‌ها تغییر کند.

او با بیان اینکه در کشور نیاز به قدرت نرم فرهنگی داریم، اظهار داشت: آن قدرت جایی است که هم هیئت‌های بزرگ و کوچک کنار یکدیگر قرار بگیرند. علاوه بر هیئت‌ها، کانون‌ها، تشکل‌ها و همه بخش‌ها و مؤسساتی که هیئت‌محور هستند در هوای نو جا دارند تا بتوانند جریان فرهنگی کشور را دست بگیرند.

دبیر مهرواره هوای نو با اشاره به اینکه هر ایرانی باید در یک هیئت باشد، تصریح کرد: اگر این اتفاق بیفتد ما دیگر به این همه دستگاه عریض و طویل فرهنگی نیاز نداریم. اگر کسی عضو هیئت شد بیش از 90 درصد راه را طی کرده‌ایم.

او در پایان سخنان خود به بیان اهداف هوای نو پرداخت و توضیح داد: کمک به ارتقای سطح نگرش و نگاه رویکرد هیئت‌ها و اصحاب هیئت در مواجهه با عموم مردم و همچنین تلاش برای تغییر نگاه عموم مردم به هیئت به گونه‌ای که هیئت محصور در زمان خاص مناسبتی و یا سبک‌های خاص عزاداری نباشد، از اهداف اصلی هوای نو به شمار می‌آید.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها:

نظر شما