شناسهٔ خبر: 66697273 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

آیت‌الله جوادی آملی: فضای کشور، باید فضای دین و اخلاص باشد

آیت‌الله جوادی آملی، گفت:اگر فضای کشور فضای دین و اسلام و فضای اخلاص باشد، مانند آن اخلاصی که در زمان جبهه و دفاع مقدس بود، خیلی از این پرونده ها قضایی و پرونده‌های فساد اقتصادی و اختلاسی و نجومی شکل نمی‌گرفت.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی، معاون اول رئیس قوه قضائیه امروز با حضور در بیت آیت‌الله جوادی آملی، با این مرجع تقلید دیدار و گفتگو کرد.

 آیت‌الله جوادی آملی در این دیدار ضمن تبریک دهه کرامت، اظهار داشت: به برکت این خاندان عصمت و طهارت، این نظام ما کریمانه بتواند از پل بگذرد و به مقصد برسد، خداوند در قرآن می فرماید: ﴿لَقَدْ کَرَّمْنا بَنی‌ آدَم﴾، باید با مردم با کرامت رفتار کرد.

وی افزود: اهل‌بیت عصمت و طهارت به ما فرموده اند که شما طرزی زندگی کنید که وقتی راه می‌روید، مردم به یاد خدا بیافتند، اگر ما بیراهه نرویم و راه کسی را نبندیم، ما می شویم ترجمان قرآن کریم؛ خیلی لازم نیست که همه سلمان و ابوذر باشند، همین که در محدوده خودمان به گونه‌ای رفتار کنیم که وقتی مردم ما را می بینند، به یاد خدا بیافتند، بیشتر مشکلات حل می‌شود.

آیت‌الله جوادی آملی گفت: همه مسئول هستند که مواظب باشند چرا که همواره خطر، کشور را تهدید می کند. وعده الهی تخلّف ناپذیراست که می فرماید اگر به هنگام خطر به یاری دین نشتابید، خداوند حفظ آن را به دست دیگری خواهد سپرد؛ ﴿ إن تتولّوا یستبدل قوماً غیرکم﴾ ؛ اگر شما از دین حق رویگردانید، خدا دیگران را به جای شما خواهد نشاند.

وی عنوان کرد: اگر فضای کشور فضای دین و اسلام و فضای اخلاص باشد، مانند آن اخلاصی که در زمان جبهه و دفاع مقدس بود، خیلی از این پرونده ها قضایی و پرونده های فساد اقتصادی و اختلاسی و نجومی شکل نمی گرفت./تسنیم

نظر شما