شناسهٔ خبر: 66697236 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

پیشنهاد خرید از نمایشگاه کتاب تهران؛

گرافیستی که به مرتضی آوینی و نادر ابراهیمی علاقه‌مند است

علی حیاتی گفت: کتاب‌های علی صفائی حائری و سید مرتضی آوینی همیشه برای من جذاب بوده و هر بار که آن را بازخوانی می‌کنم لذت می‌برم.

صاحب‌خبر -

علی حیاتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) عنوان کرد: من متاسفانه خیلی اهل کتاب خواندن نیستم و معمولاً فرصت و توان طولانی خواندن ندارم.به نظر من کتاب مثل غذاست و هر کسی مناسب با ذائقه و نیاز و علاقه خود سراغ کتابی می رود.

وی افزود: برای من مطالعه قرآن همیشه جذاب و دوست داشتنی است و این کتاب کلاً جایگاه متفاوتی بین کتاب‌ها دارد اما غیر از آن کتاب‌هایی هستند که دوستشان دارم و از مکرر خواندنشان هم معمولاً لذت می‌برم و استفاده می‌کنم.

علی حیاتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) عنوان کرد: من متاسفانه خیلی اهل کتاب خواندن نیستم و معمولاً فرصت و توان طولانی خواندن ندارم. به نظر من کتاب مثل غذاست و هر کسی مناسب با ذائقه و نیاز و علاقه خود سراغ کتابی می‌رود.

وی افزود: برای من مطالعه قرآن همیشه جذاب و دوست داشتنی است و این کتاب کلاً جایگاه متفاوتی بین کتاب ها دارد اما غیر از آن کتاب هایی هستند که دوستشان دارم و از مکرر خواندنشان هم معمولاً لذت میبرم و استفاده می‌کنم.

حیاتی گفت: کتب آقای عین_صاد، آقا سید مرتضی آوینی، آقا مجتبی تهرانی از این جمله‌اند. قلم آقا نادر ابراهیمی را هم خیلی دوست دارم و کتب شعر (جدیداً به واسطه یکی از دوستان خیلی به سلمان هراتی علاقه مند شده ام) و روایت معصومین (مثلاً تحف العقول) را هم به دلیل اینکه می شود در یک خواندن با زمان کم ازشان بهره زیاد گرفت می‌پسندم.

وی افزود: سال‌ها پیش استاد الهی قمشه‌ای هم اشاره ای داشتند که به نظرم فوق العاده بود، به این مضمون که بعد از کتب آسمانی

تا پنج کتاب از ادبیات ایران، و پنج کتاب از ادبیات جهان را مطالعه نکرده اید سراغ کتب دیگر نروید:

شاهنامه فردوسی

دیوان حافظ

کلیات سعدی

پنج گنج نظامی

و مثنوی معنوی از ادبیات ایران

و

اودیسه هومر

نمایشنامه های شکسپیر

کمدی الهی دانته

شاکونتالا کالیداس

جنگ و صلح تولستوی

حیاتی گفت: کتاب‌های آقای عین_صاد، آقا سید مرتضی آوینی، آقا مجتبی تهرانی از این جمله‌اند. قلم آقا نادر ابراهیمی را هم خیلی دوست دارم و کتاب‌های شعر (جدیداً به واسطه یکی از دوستان خیلی به سلمان هراتی علاقه مند شده ام) و روایت معصومین (مثلاً تحف العقول) را هم به دلیل اینکه می‌شود در یک خواندن با زمان کم ازشان بهره زیاد گرفت می‌پسندم.

وی افزود: سال‌ها پیش استاد الهی قمشه‌ای هم اشاره‌ای داشتند که به نظرم فوق العاده بود، به این مضمون که بعد از کتاب‌های آسمانی

تا پنج کتاب از ادبیات ایران و پنج کتاب از ادبیات جهان را مطالعه نکرده اید سراغ کتاب‌های دیگر نروید:

شاهنامه فردوسی

دیوان حافظ

کلیات سعدی

پنج گنج نظامی

و مثنوی معنوی از ادبیات ایران

و

اودیسه هومر

نمایشنامه های شکسپیر

کمدی الهی دانته

شاکونتالا کالیداس

جنگ و صلح تولستوی

نظر شما