شناسهٔ خبر: 66696927 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برنامه «میدون خراسون» از شبکه یک سیما

«میدون خراسون» در دهه کرامت با حضور ستارگان موسیقی در مدح و وصف امام رضا (ع) از شبکه های یک و افق پخش می شود.

صاحب‌خبر -

برنامه «میدون خراسون» از شبکه یک سیما

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، این برنامه در واقع معرفی و رونمایی از آثار هنرمندانی است که در حوزه سرود و موسیقی رضوی اثر هنری خلق کرده اند که به ساحت مبارک امام هشتم شیعیان هدیه می‌شود.

شنبه، یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در سه شب منتهی به ولادت شمس الشموس حضرت علی ابن الموسی الرضا (ع) محمد معتمدی، مصطفی راغب و علیرضا افتخاری مهمانان ویژه برنامه خواهند بود که آثار خود را در وصف امام رضا (ع) اجرا می‌کنند.

بخش بین الملل موسیقی هم که عرض ارادت هنرمندان کشور‌های دیگر به ساحت مقدس امام هشتم شیعیان است، از دیگر بخش‌های برنامه است.

بخش موسیقی نواحی و اقوام هم با اجرای «رسول نجفیان» به آثار هنرمندانی از سراسر کشور اختصاص دارد که در حوزه موسیقی و شعر رضوی، آثاری را خلق کردند.

از جمله بزرگان شعر و ادب پارسی که آثارشان در برنامه قرائت می‌شود می‌توان به قیصر امین پور، رهی معیری و اخوان ثالث اشاره کرد، نغمه خوانی‌های سنتی و چاووش خوانی (آواز مذهبی شیعه) هم با اجرای نجفیان، آذین بخش این قسمت است.

در «میدون خراسون» از صدای صلوات خاصه انصاریان، شعر مرحوم آقاسی، دعا‌هایی با صدای مرحوم موذن زاده اردبیلی، «من آمده ام‌ای شاه» استاد محمدعلی کریم خانی، تا خوانندگی بهنام صفوی برای امام رضا (ع) مورد توجه قرار می‌گیرد.

در این برنامه پویشی هم برگزار شده و از بینندگان خواسته شده است تا عکس‌های حرم بارگاهی‌ها خود در سفر به مشهد الرضا (ع) و یا اردو‌های دانش آموزی شان را ارسال کنند و در نهایت به قید قرعه به ۸ تن از برگزیدگان جایزه سفر خانوادگی به مشهد مقدس هدیه  می‌شود.

«میدون خراسون» تولید شبکه یک سیما با همکاری شهرداری تهران ، پخش این برنامه تا یک شب بعد از روز میلاد امام رضا (ع) ادامه خواهد داشت.

«میدون خراسون» ساعت ۱۹ از شبکه یک و تکرار آن ساعت ۱۶ از شبکه افق پخش می‌شود.

نظر شما