شناسهٔ خبر: 66696737 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

دیدار مهم بن‌سلمان و بشار اسد در بحرین + عکس

رئیس جمهور سوریه در حاشیه نشست سران عرب با ولیعهد عربستان سعودی دیدار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری‌آنلاین، بشار اسد رئیس جمهور سوریه که برای شرکت در نشست سران عرب به منامه رفته است، امروز در حاشیه این نشست با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان دیدار کرد.

سی‌وسومین نشست سران کشورهای عربی امروز در حالی در بحرین برگزار شده است که سران حاضر در این نشست، تأکید کردند از حق ملت فلسطین برای تشکیل کشور مستقل به پایتختی قدس شریف حمایت می‌کنند.

بشار اسد امروز با استقبال «عبدالله بن حمد بن عیسی آل خلیفه» نماینده ویژه پادشاه بحرین و «احمد رشید خطابی» معاون دبیرکل اتحادیه عرب وارد فرودگاه منامه شد.

دیدار مهم بن‌سلمان و بشار اسد در بحرین + عکس

این دومین حضور رئیس جمهوری سوریه در نشست سران اتحادیه عرب از سال ۲۰۱۰ است که در شهر «سرت» لیبی برگزار شد. نخستین حضور بشار اسد در نشست سران اتحادیه پس از سال ۲۰۱۰ به تاریخ ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ و حضور وی در سی و دومین نشست سران کشورهای عضو این اتحادیه در شهر «جده» عربستان باز می گردد.

وزیران امور خارجه عرب در نشست فوق العاده خود که هفتم ماه مه ۲۰۲۳ ( ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲) در قاهره برگزار شد، با بازگشت سوریه به اتحادیه عرب موافقت کردند و از همان زمان شرکت هیات های سوری در جلسات این اتحادیه از سر گرفته شد.

اتحادیه عرب در نوامبر ۲۰۱۱ عضویت دمشق را به حالت تعلیق درآورده و تحریم های سیاسی و اقتصادی علیه آن وضع کرده بود.

منامه امروز (پنج‌شنبه) میزبان سی و سومین دور از اجلاس سران کشورهای عربی است. روز سه شنبه نیز نشست مقدماتی این اجلاس در سطح وزرای خارجه برگزار و طی آن اوضاع نوار غزه بررسی شد.

نظر شما