شناسهٔ خبر: 66696437 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

پیش‌بینی کمک ۲۰ هزار میلیارد تومانی خیران در مدرسه‌سازی

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی و تجهیز مدارس گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود ۲۰ هزار میلیارد تومان از ظرفیت کمک‌های مردمی و خیران برای ساخت و توسعه فضاهای آموزشی جذب شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، شهریار خواجه صالحانی عصر امروز در بیست و ششمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز در اردبیل با پاسداشت یاد و خاطره بزرگ خیران مدرسه‌ساز و مجاهدت آنها در سال‌های گذشته نظیر مرحوم حافظی و علیپور اظهار داشت: اردبیل الگویی بی‌‌نظیر در جذب و بهره‌گیری از ظرفیت خیران در پروژه‌های مشارکتی است و ما همدلی و همراهی خوبی را از سوی مسئولان و مجموعه آموزش و پرورش، نوسازی مدارس و خیران در ساخت و توسعه فضاهای آموزشی شاهد هستیم.

وی یاد و خاطره مرحوم علیپور خیر مدرسه‌ساز اردبیلی را گرامی داشت و تصریح کرد: این خیر به نیت 72 شهید کربلا، 72 مدرسه را ساخته و حتی خانه خود را برای امر مدرسه‌‌سازی وقف کرد.

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی و تجهیز مدارس گفت: در دعوت از مرحوم علیپور برای امر مدرسه‌سازی، خیر خوشنام کشور مرحوم حافظی تلاشی بسیار جدی داشت و ادامه‌دهنده راه او خیرانی هستند که امروز با نیت پاک در این محل گرد آمدند و ارزش کار این انسان‌های خیرخواه بسیار بالا است.

خواجه صالحانی افزود: آنهایی که امروز در این مکان گرد هم آمدند قطعا با دست عنایت الهی در این محل حاضر شدند و قبول دارند که همه سرمایه خود را از محل اعمال خیر و نیک دارند.

وی به ساخت 30 مدرسه به همت خیر خوشنام اردبیلی حاج مالک جعفرزاده اشاره کرد و ادامه داد: با دعوت از این چهره برجسته نیکوکار سعی داریم تا ادامه مدرسه‌سازی او را به نیت اسرای کربلا شاهد باشیم.

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی و تجهیز مدارس در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: سال گذشته 11 هزار میلیارد تومان خیران برای ساخت مدرسه در کشور منابع صرف کردند که امسال پیش‌بینی می‌کنیم این رقم به بالاتر از 20 هزار میلیارد تومان برسد.

خواجه صالحانی اضافه کرد: در سه سال دولت سیزدهم بیش از 31 هزار و 877 کلاس درس به همت خیران ساخته شده که در هر ساعت 2 کلاس درس در این دولت تحویل آموزش و پرورش شده است.

وی رویکرد اداره کل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس را در سال‌جاری ساخت و توسعه 200 مجتمع بزرگ آموزشی با ظرفیت تحصیل یک‌هزار دانش‌آموز در این مجتمع‌ها اعلام کرد و گفت: قرار است در مدت پنج سال این مجتمع‌ها در استان‌های مختلف احداث و راه‌اندازی شوند.

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی و تجهیز مدارس بیان کرد: در سند تحول بر ساخت مدرسه به عنوان کانون تربیت محله یاد شده و قطعا در این زمینه تلاش می‌کنیم تا مدیریت مدارس با محوریت خود اهالی انجام شود.

خواجه صالحانی ساخت مدرسه را با معماری ایرانی، اسلامی یادآور شد و افزود: 63 درصد ساخت مدارس در روستاها انجام می‌شود تا موضوع عدالت آموزشی رعایت شود.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: 50 درصد مدارس احداثی کشور به همت خیران بوده و همچنان از این ظرفیت بهره‌گیری می‌شود تا در استان‌های نظیر اردبیل کمبود سرانه فضای آموزشی جبران شود.

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی و تجهیز مدارس بهسازی و شاداب‌سازی مدارس را دیگر رویکرد نوسازی مدارس اعلام کرد و ادامه داد: در ساخت فضاهای آموزشی جدید به این موضوع توجه شده است.

خواجه صالحانی ضرورت نگه‌داشت مدارس را به عنوان سرمایه بیت‌المال یادآور شد و خاطرنشان کرد: ما از همراهی خیران در ساخت و توسعه فضاهای آموزشی قدردانی می‌کنیم و از انبوه‌سازان انتظار داریم در احداث مجتمع‌های ساختمانی به ایجاد فضای آموزشی توجهی جدی داشته باشند.

انتهای پیام/131/.

 

نظر شما