شناسهٔ خبر: 66696394 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

ساخت نخستین نیروگاه خورشیدی تجمیعی کشور در میناب

صاحب‌خبر -

نخستین نیروگاه خورشیدی تجمیعی کشور در میناب بزودی به بهره برداری می‌رسد. فرماندار ویژه شهرستان میناب گفت: این نیروگاه در روستای سرکنتان بخش مرکزی میناب افتتاح می‌شود.

به گزارش سایت صدای میناب (زاهدان)، محمد رادمهر افزود: این نیروگاه در زمینی به مساحت یک و سه دهم هکتار ساخته شده که طرح پایلوت و برای نخستین بار است که در کشور اجرا می‌شود.

او گفت: ظرفیت این نیروگاه هزار و ۲۰ کیلووات است و روزانه پنج مگاوات ساعت برق تولید می‌کند که ۲۰۴ خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی شهرستان میناب در آن مشارکت دارند.

فرماندار میناب گفت: این طرح در راستای توانمندسازی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و توسعه انرژی‌های خورشیدی اجرا شده است.

گفتنی است نصب نیروگاه‌های تولید انرژی برق خانگی در منازل مددجویان کمیته امداد هرمزگان به عنوان یکی از انرژی‌های پاک، از سوی شرکت توزیع هرمزگان از سال ۹۶ با هدف توانمندسازی و ایجاد اشتغال خانگی پایدار و درآمدزایی مستمر خانواده‌های تحت حمایت این نهاد به‌ویژه زنان سرپرست خانوار و افراد از کارافتاده و سالمند کلید خورد.

کمیته امداد در چند سال اخیر با برنامه‌ریزی منسجم تلاش کرده تا ضمن بهره‌گیری از الگوهای اسلامی ایرانی، نسبت به معرفی و اجرای طرح‌ها و مدل‌های نوین ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان اقدام کند که اجرای طرح نیروگاه‌های خورشیدی نیز باهدف توانمندسازی اقتصادی و کمک خودکفایی خانواده‌های تحت حمایت این نهاد انجام‌شده است.

ظرفیت تولید برق در هر نیروگاه پنج کیلووات و ضمانت عمر مفید نیروگاه‌های خورشیدی ۲۰ ساله است.»

انتهای پیام

نظر شما