شناسهٔ خبر: 66550630 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

«روزبازارهای زاهدان به بازارچه‌های محلی هدایت می‌شوند»

صاحب‌خبر -

به گفته متولیان امر در حوزه شهرداری در ماه آینده قرار است روزبازارها در این شهرستان ساماندهی و به بازارچه‌های محلی هدایت شوند.

به گزارش سایت عصر هامون (سیستان و بلوچستان)، «روزبازارها از محبوبیت خاصی در بین مردم شهر برخوردار هستند و تقریباً همه مردم شهر مشتری ثابتشان هستند؛ چراکه افراد زیادی برای تأمین امرارمعاش خود به این بازارها می‌روند.

از طرفی مکانی برای خرید هفتگی شهروندان با قیمت‌های مناسب و همه مدل اجناس است و آنها عمده نیاز خود برای تهیه مواد خوراکی و پوشاک را با مراجعه به جمعه‌بازار، دوشنبه‌بازار و چهارشنبه‌بازار به‌صورت هفتگی با قیمتی مناسب تأمین می‌کنند.

وجود تنوع در روزبازارها فرصتی شده تا علاوه بر اشتغال‌زایی، شهروندان در کوتاه‌ترین زمان ممکن خرید کنند.

برپایی روزبازارها از معیارهایی مانند نظافت، فضای کافی و پارکینگ برای شهروندان باید فراهم شود تا هم کاسبان به کاسبی خود برسند و هم مردم بتوانند بدون هیچ دغدغه‌ای خرید خود را انجام دهند.

همچنین جانمایی مناسب این روزبازارها موضوع مهمی است که مسئولان باید به آن توجه کنند.

در روزبازارهای زاهدان به نظر می‌رسد شرایط و زیرساخت‌ها برای برپایی این روزبازارها فراهم نیست و شهروندان از وضع موجود رضایت ندارند.

یکی از شهروندان زاهدانی در خصوص مشکلات این روزبازارها چنین می‌گوید: کمبود پارکینگ و نبود فضای موجود برای رفت‌وآمد برایمان سخت است و گاهی به همین دلایل به این روزبازارها مراجعه نمی‌کنیم و ترجیح می‌دهیم خریدمان را از جاهای دیگر حتی به قیمتی بالاتر انجام دهیم. همچنین نبود سطل زباله یکی دیگر از مشکلات است.

اگر این روزبازارها در مکان‌های درست و با امکانات مناسب جانمایی شوند خریدمان را بدون دغدغه و با قیمت مناسب تهیه می‌کنیم.

یکی از کاسب‌های دوشنبه‌بازار در گفتگو با خبرنگار ما گفت: شرایط برای ما در روزهای دوشنبه در این قسمت از خیابان زیباشهر خوب نیست؛ چراکه عدم امکاناتی مانند سرویس‌های بهداشتی، نبود آب و امکانات بهداشتی و از طرفی نبود جای مشخص برای هر غرفه شرایط را سخت کرده است. اگر مکانی مشخص و با امکانات اولیه داشته باشیم کاسبی برای ما بهتر است و مردم هم بهتر و بیشتر استقبال می‌کنند.

۵ بازارچه محلی در زاهدان برپا می‌شود

حمید روشندل، رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری زاهدان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «عصرهامون»، بیان کرد: در پنج منطقه از شهر زاهدان، پنج بازارچه محلی برپا می‌کنیم که هر بازارچه حدود ۲۰ تا ۲۵ غرفه خواهند داشت و هر کدام از روزبازارها در یکی از این بازارچه‌ها ساماندهی خواهند شد.

او افزود: در داخل سازمان شهرداری هم زمینی به مساحت ۲۰ هزار متر در حال آماده‌سازی و اسفالت است تا در این مکان بازارروز برپا شود.

این مسئول با بیان اینکه این بازارچه‌ها تا یک ماه دیگر آماده می‌شوند، تصریح کرد: با برپایی این بازارچه‌ها دیگر نیازی نیست تا افراد میوه‌هایشان را بر روی ماشین یا گاری‌ها بفروشند و در آنجا به‌راحتی می‌فروشند.

روشندل ادامه داد: خیابان‌های زیباشهر، مهرشهر، جمهوری، مزاری و کوثر، خیابان‌هایی هستند که قرار است این بازارچه‌ها در آنجا احداث شوند.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری زاهدان گفت: برای بازارچه محلی حدود ۱۰۰ میلیارد تومان و برای زیر سازی و آماده‌سازی روزبازارها حدود ۵۰۰ میلیون تومان هزینه می‌شود.»

انتهای پیام

نظر شما